کد خبر: ۱۸۱۰۳۵
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۷

وقتی حاجی‌بابایی به خاطر آتش سوزی یک مدرسه اصرار به استیضاح وزیر وقت داشت!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: زمان زیادی از روزهایی که حمیدرضا حاجی‌بابایی در راهروهای مجلس دنبال عملی کردن استیضاح فرشیدی وزیر آموزش و پرورش سال‌های اولیه دولت احمدی‌نژاد، می‌دوید نمی‌گذرد.

سال ۸۵ از روی کار آمدن نخستین وزیر آموزش و پرورش دولت احمدی‌نژاد زمان زیادی نمی‌گذشت که این وزیر با ژست تحول‌خواهانه و خدمتگزاران بر سرکار آمد. سال ۸۳ و ۷۶ دو حادثه سبب سوختن دو کلاس شده بود. اولی در شفت گیلان و دومی در سفیلان چهارمحال وبختیاری. فرشیدی در اظهار نظری همان زمان گفت: « اگر حادثه‌‏ای مانند مدرسه "سفیلان" در کشور رخ دهد، استعفا می‌‏دهم.» هنوز یک هفته از این اظهار نظر نگذشت که بچه‌های کلاس دوم دبستان در کلاسی در مدرسه شهید رحیمی "درودزن" با یک بخاری علاالدین چهره‌شان را از دست دادند. و اتفاقا کسی که آن زمان خیلی تلاش کرد برای استیضاح فرشیدی خود وزیر آموزش‌وپرورش فعلی بود.

اما حالا وزیر با چندین اتفاق ناگوار مواجه شده است که هرکدام می‌توانست زمینه استعفا یا استیضاحش را فراهم کند. ولی او فقط به عیادت از حادثه‌دیدگان راهیان‌نور و دبستان آتش‌گرفته شین‌آباد بسنده کرد و در مجلس به طعنه گفت اگر تقصیر من است برای همیشه از شما عذرخواهی می‌کنم. در پاسخ ۲۳ دختر کشته شده در اردوی راهیان نور هم گفت بروید از مسئولش بپرسید. این شد که مجلس کارت زرد نشان داد به حاجی بابایی و زمانی که مینی بوس معلمان در چهارمحال وبختیاری تصادف کرد و دو معلم کشته شدند، صبر عده‌ای لبریز شد.

با این حال، از آنجایی که زمان زیادی تا پایان دولت باقی نمانده بسیاری ترجیح می‌دهند که آرامش کشور حفظ شود و اینجاست که محمدرضا باهنر پیشنهاد می دهد که به جای استیضاح از این وزارتخانه تحقیق و تفحص کنیم. با این حال موسی الرضا ثروتی یکی از امضاءکننده طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش در خصوص روند پیگیری این طرح از سوی نمایندگان می‌گوید: تا به امروز ۳۵ نفر از نمایندگان طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش را امضا کرده اند اما تصمیم نهایی برای این طرح به نتیجه مذاکرات با مسئولان این وزارتخانه بستگی دارد.

دلایل استیضاح فقط به حوادث اخیر محدود نمی‌شود

اما دلایل استیضاح حاجی‌بابایی تنها به وقایع تلخ پاییز امسال ختم نمی‌شود و دلایل دیگری هم دارد. برای نمونه، از آنجایی که وزیر آموزش و پرورش نتوانست سوال فراکسیون معلولان درباره سهمیه استخدامی معلولان را پاسخ دهد و با رای اکثریت باید در مدت یکماه نمایندگان را قانع کند در غیر اینصورت به مرحله استیضاح می‌رسد.

جواد جهانگیرزاده عضو مجمع نمایندگان آذربایجان غربی، درباره دلایل دیگر استیضاح همکار پیشنش گفته: متاسفانه اعتبارات صرف هزینه های غیر ضروری نظیر شام دادن و افطاری دادن شده و اکنون محیط های آموزشی با مشکل اعتبارات مواجه هستند و برخی هزینه های ضروری آن ها به دلیل کمبود اعتبارات پرداخت نمی شود.

البته جالب اینجاست که حاجی‌بابایی اواخر مجلس پیشین هم به دلیل دولت مستعجل مجلس از زیر تیغ استیضاح فرار کرد،‌ ولی همان زمان هم مجلسیان دلایلی برای توضیح خواستن از وزیر داشتند که با موارد امروز شباهت‌های زیادی دارد. به طور خلاصه دلایل استیضاح در سال ۸۹ را می توان در جدول زیر مشاهده کرد.

به گزارش نامه نیوز،تحلیل‌گران معتقدند به دلیل شرایط حساس کنونی احتمالا استیضاح وزیر انجام نمی‌شود. ولی بی‌گمان وزیر آموزش و پرورش با خاطره بدی این دولت را به پایان می برد. خاطراتی در ذهن منتقدانش حتما تلخ تر است. اگر روزی برسد که معلولان و حق‌التدریسی‌ها از حق خودشان بگذرند، بی‌گمان آنها که جان فرشته‌هایشان را به دست وزیر سپرده‌اند از خون آنها به این راحتی‌ها نمی‌گذرند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
سید روزبه
|
United States of America
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
0
0
میگن کوه به کوه نمیرسه اما آدم به آدم میرسه همینجاستا.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
0
0
افراد متخصص در زمینه نعلیم و تربیت زیاد هستند که هم مدیرند و هم متخصص این حوزه.... متاسفانه در هیچ دوره ای از این افراد استفاده نمی شود باید از آقای حاج بابایی که تخصص ایشون علوم قرانی است به عنوان وزیر آموزش و پرورش استفاده شود....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
0
0
سلام ، آخر مگر نمی دانید که مستی میز و مقام از مستی شراب بیشتر است .
بیشتر این آقایان با هزار ترفند و قافیه این میزها را به دست
آورده اند ، و به آن چسبیده اند و فکر می کنند همیشگی هستند. در صورتی که همه آنها امانت و گذرا هستند و فقط
عملکرد مسئولین را می سنجند .
مکافات عمل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
0
0
یک خبر خوب تا پنچ شنبه صبر کنید ایشان و همه ما پا به محکمه الهی می گذاریم. حداقل طرف مقابل ما خداست. نه شیفتگان قدرت مانند این هزار رویان موجود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
0
0
چرا انقدر بدبين هستيد؟ ببينيد چندهزار دانش آموز "نسوخته"داريم حالا اين وسط 20تاشون هم آتيش بگيرن يا بميرن كه مهم نيست
تازه توي آمريكا هم بچه مدرسه اي ها كشته ميشن و لابد دانش آموزان ما هم به خاطر الگوبرداري از فرهنگ غلط غربي جونشون رو از دست دادن
MoHsEn
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
0
0
آدما رو بايد تو شرايط سخت شناخت
آقاي حاجي بابايي ملت شمارو هم شناختند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
0
0
بازبه معرفت اوباماکه برای کشته شدن دانش آموزان آمریکای گریست!ولی متاسفانه مسئولین مادرتصادف26دانش آموزو آتش سوزی 29نفربرای هم جک تعریف کردند!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین