کد خبر: ۱۹۰۰۹۶
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۵

اشتون به سوال خبرنگار ایرانی پاسخ نداد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانس خبری خود از پاسخ به سوال خبرنگار ایرانی امتناع و جلسه را ترک کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بعد از 4 دور مذاکرات فشرده میان ایران و کشورهای 1+5، کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانس خبری حاضر شد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

در این کنفرانس خبری که «مایکل مان» سخنگوی اشتون اداره آن را بر عهده داشت، کاترین اشتون به سوالات چند خبرنگار که اغلب آنها غربی بودند و به نظر از پیش انتخاب شده به نظر می آمد پاسخ داد اما از پاسخ به سوال خبرنگار ایرانی که میکروفون به دست آماده طرح سوال خود بود طفره رفت و به سرعت سالن کنفرانس را ترک کرد.

با این وجود، خبرنگار ایرانی سوال خود را مطرح و برای عدم پاسخگویی خانم اشتون ابراز تاسف کرد که مایکل مان در پاسخ به وی گفت؛ «خانم اشتون باید به پرواز برسد».

به گزارش فارس،خبرنگار ایرانی از کاترین اشتون پرسید که در مقابل اقدامات اعتمادساز طرف ایرانی، طرف مقابل چه اقدامات اعتمادسازی باید انجام دهد؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
15
31
سایت آفتاب بهتره بعد از این چند سال مشی خودشو مشخص کنه...بعضی وقتا خبرای بی بی سی رو میزنید، بعضی وقتام خبرای خبرگزاری فارس....حداقل منبع بذارید تا مشخص شه الزاما دیدگاه شما نیست
max
|
Germany
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
7
34
خوب شد بدون اینکه اجازه بگیره میپره وسط
این کار رو در مقابل جلیلی هم انجام داد .البته جلیلی ضایعش نکرد چون خبرنگار قبلی ایران در نیویورک بوده
یک خبرنگار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
7
56
آفتاب عزیز نه اینکه طرف ایرانی از قبل خبرنگاران رو گزینش نمیکنه!جه انتظاری دارید از طرف غربی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
0
22
اتفاقا آن بخش به صورت مستقیم از یکی از شبکه های خبری در حال پخش بود، پیش از سوال آقای غرقی (خبرنگار پیشین صدا و سیما در نیویورک) سخنگوی خانم اشتون گفت یک سوال دیگر پرسیده شود و برای آن سوال هم کسی را انتخاب کرد، بعد از پاسخ هم آنها بلند شدند که بروند، در همین حین آقای غرقی که میکروفون را به شکلی به دست آورده بود شروع به پرسیدن با صدای بلند و جلو رفتن همزمان کرد، سخنگو هم گفت که اشتون باید به هواپیمایش برسد. اینجا چند نکته مطرح است، البته بدون آن که بنده بخواهم از هیچ طرفی دفاع کنم:
اولا: سوالات خبرنگاران معمولا تمامی ندارد، بنابر این، تمام کردن نشست خبری در حالی که افراد هنوز سوال می کنند، طبیعی است، بعد از آقای غرقی هم با آن همه رسانه، خیلی های دیگر هم می توانستند سوال کنند و بالاخره یکی باید سوالش بی پاسخ می ماند.
ثانیا: سوال آقای غرقی هم مثل برخی مواضع تکراری، پاسخی معلوم داشت، اروپایی ها به همراه آمریکایی ها تحریم کرده اند و می خواهند در ازای آن تحریم ایران را در مذاکره به سمتی ببرند که به نظر آنها مفیدتر یا کم خطر تر است. ما هم اگر زور داشتیم و کالایی در دستمان بود که می شد دیگران را با آن تحریم کرد، بعید می دانم که از آن استفاده نمی کردیم، همین نفت را هم تا اروپا آغاز به تحریم کرد، خیلی از مسئولین دم از تحریم اروپا و نفروختن نفت به آنها کردند اما خوب جایگزین های بسیاری برای نفت ما هست اما ما جایگزینی مثلا برای موتور هواپیما یا قطعات برخی صنایع نداریم. بنابر این این گونه سوال پرسیدن ها جواب مشخصی دارد که احتمالا بیشتر سوال کننده هدفش این است که بگوید من این را پرسیدم نه این که واقعا به دنبال جواب باشد.
ثالثا: یک سوزن به خودمان بزنیم و یک جوالدوز به همسایه، اگر همین سوال از طرف ایرانی می شد و کسی می گفت شما برای اعتماد سازی چرا شش ماه تعلیق نمی کنید، چه جوابی می شنید؟
فریبا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
18
2
بایدازاین استعمارگرپیر"انگلیس"ترسید!جاپاش توتاریخ همه جابوده!
ناشناس
|
-
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
6
1
معلومه خیلی بی اطلاع از سیاست خارجه و وروابط بین الملل هستی اینهایی که گفتی مربوط به احمدی نژاد نمیشه
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
0
9
عجب ! خیلی کار زشتیه مگه نه !! حمله و تسخیر سفارت،گروگانگیری،حمله با اقامتگاه سفرا،پاسخ ندادن سوالات خبرنگارا . . . خیلی زشته !!
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
7
1
خوانندگانی که نظر دادید،

مگر ایران یکی از طرف های اصلی مذاکره کننده نبود؟
پس بپذیریم که حق خبر نگار ایرانی است که سوال کند .
مذاکره در باره ماست آن وقت خبر نگار ایرانی سوال نکند وطرف مقابل عمداً ویا غیر عمد پاسخ ندهد؟!!
اگر خانم اشتون به 12 سوال پاسخ دهد منطقی این است که 2 مورد از سوالات مربوط به خبر نگاران ایرانی باشد.
از بیگانگان دفاع نکنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
دوست گرامی، مذاکرات اصلی توسط گروه ایرانی انجام و همه سوالات و جوابهای اساسی هم در همانجا صورت گرفته، طرف ایرانی هم بعد از جلسه هر چه را که صلاح دیده و مطابق مصالح بوده گفته است، معمولا هم سوالات اصلی را یکی دو نفر می پرسند و پاسخ داده می شود، چیزی را هم که نباید یا نخواهند بگویند، جواب نمی دهند یا به شکلی پاسخ می دهند که بی معنی باشد، نمونه هایش در مصاحبه های رئیس جمهور محترم به خصوص با خبرنگاران خارجی که سوال را با سوال پاسخ می دادند کم نبوده. شما ظاهرا تصور می کنید که مثلا اگر چند خبرنگار ایرانی از خانم اشتون سوال می پرسیدند ایشان یا نظرش عوض می شد، یا مذاکرات پیشرفت می کرد یا اتفاق خاص دیگری می افتاد!!
طبیعی بود که سخنگوی خانم اشتون کسانی را که می شناسد برای سوال انتخاب کند و طرف ایرانی هم به همین شکل.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
0
8
انصافا ما نمیدونیم دنبال چی هستیم هر چند میدونم جلیلی تقریبا تو مذاکرات فقط نقش یه مذاکره کننده رو داره نه تصمیم گیرنده ولی بهتر تیم مذاکره رو عوض کنیم .اقای جلیلی هیچ کار مثبتی نکرده غیر از مانور های که 20:30 از ایشون پخش میکنه . بعد میاد تو کنفرانس برای کنترل بازار داخلی از توافقات خیالی صحبت میکنه
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
5
1
هموطن گرامی ،
نمایندگان غربی ها ،در مذاکره هر وقت کم می آورند ویا با موضوع جدید ایرانی های مذاکره کننده روبرو می شوند می گویند چند ماه صبر کنید تاما به پایتخت هایمان برویم وبا بزرگتر های خودمان مشورت کنیم !!
با امکانات جدید و به روز می توان به صورت کنفرانسی ویا ایمیل و.....از نظرات بزرگ تر ها استفاده کرد .
با این کارها می توان نتیجه گرفت که خانم اشتون وهیئت همراه :
1-یا از خود اختیاری ندارند .
2-یا طرف مقابل را به سخره می گیرند !
3-یا وقت کشی می کنند.

دوست عزیز چرا نمی نویسی که خانم اشتون وهیئت همراه تصمیم گیرنده نیستند و باید عوض شوند؟
مهدی
|
Germany
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
0
0
انصافا این توهم توتئه واقعی نیست که حتی از خبرنگار یه کشور هم بترسی ؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین