فرمولی که هنوز اجرایی نشده فریاد خودرو سازان را بلند کرده و در اولین روزهای انتشار خبرش، مشتریانی که پیش از این خودرو پیشخرید کرده بودند را از انتظار تا تحویل منصرف کرده تا بازار خودرو بیش تر از قبل با رکود مواجه شود و نه تنها مشکلی از ماجرای قیمت خودرو حل نشود بلکه مشکلاتی نیز به این قضیه بیافزاید.
به این ترتیب، ماجرای قیمت خودرو همچنان لاینحل باقی مانده و با وجود اینکه جمشید پژویان، رئیس شورای رقابت اعلام کرده: "تازمانی که اتفاق جدیدی در خصوص خودرو رخ ندهد جلسه روز گذشته آخرین جلسه در خصوص قیمتگذاری خودروهاست." و در واکنش به اینکه گفته میشود خودروسازان با قیمتهای پیشنهادی شورای رقابت برای خودروهای داخلی موافق نیستند گفته: "بزرگترین خودروسازان آقای نجمالدین و آقای مدنی با قیمتگذاریهای شورای رقابت موافق هستند."، اما در همین حال به نظر میرسد انجمنهای صنعت خودرو چندان از جلسه و نحوه قیمتگذاری شورای رقابت رضایت ندارند.
در سال گذشته نیز که بحث قیمتگذاری خودروهای داخلی بسیار داغ شده بود احمد نعمت بخش گفته بود که برای خروج این صنعت از بحران قیمت خودروهای تولید داخل باید ۵۰ درصد افزایش یابد. این خواسته در حالی مطرح میشود که پراید افزایش قیمت تا ۱۰ میلیون تومانی را در مدت زمانی کوتاه تجربه کرده بود.
از طرفی این سوال مطرح میشد در صورت افزایش نجومی قیمت خودرو ها در کشور با توجه به نقدینگی اقشار ضعیف جامعه، آیا خودرو به کالایی لوکستر بدل خواهد شد؟
آیا خریداری برای این محصول در کشور وجود خواهد داشت؟ هم اکنون نیز با اعلام نتیجه جلسه شورای رقابت مبنی بر الزام خودروسازها به کاهش قیمتها، عضو هیات رئیسه انجمن خودروسازان در گفتوگو با ایلنا، گفته است : قیمت های جدید شورای رقابت به معنای صدور دستور توقف تولید خودرو است.
محمد رضا نجفی منش، با اشاره به نامگذاری سال حماسه اقتصادی،تصریح کرد: متاسفانه سالی که به نام سال حماسه اقتصادی تعیین شده، با تعطیل شدن یکی از گلوگاههای مهم اقتصادی همراه شده است.
این کارشناس خودرو در پایان گفت: این بار قرعه به نام خودرو افتاد و بلایی که بر سر صنعت نساجی و کفش آمد این بار گریبانگیر این صنعت شده است. وی علت اصلی این بحران را قیمت های بالای قطعات خودرو عنوان کرد و گفت: متاسفانه آنچه از سوی شورای رقابت در مورد خودرو اعلام شد، کاملا غیرتخصصی است. در هر حال به نظر می رسد درگیری ها بر سر قیمت خودرو ادامه دار شود و همچنان متقاضیان بمانند و یک دنیا سرگردانی!
نظريه مزيت نسبي آدام اسميت
خسته نباشند!!
شايد كسي خبر ندارد ولي اقايان ارز براي واردات دارو و حتي گندم هم ندارند چه برسيد به خودرو اينها همه حقه هاي تبليغاتي و انتخاباتي هست
هموطنان عزیز اینها همه قسمتهایی از سناریوی مکارانه ی فرغونسازان و جیره خواران آنهاست تا بازار مرده ی خودرو را که نفسشان را بریده دوباره زنده کنند. هر وقت مهره ای تاریخ مصرفش تمام شد یه مهره سرسپرده دیگه رو می یارن. افزایش نجومی سریع مورد قبول آقایان و به به .هورا و دست مریزاد کاسه لیسانشون قرار میگیره نه فرمولی نه شاخص کیفیتی ؟؟؟؟ نه هایی نه هویی نه..... سریع هم تو سایت حمایت و سایت کارخانه های بنجول ساز چینی قرار می گیره و مردم سرخورده و مات و مبهوت. حالا که یک فرمول اتمی از طرف آقایان زاییده شده هزاران تکذیب هزاران انتقاد و....
عزیزان یه نگاهی به نمایندگی ها بندازید پر ماشینه . این لگنها دستشون مونده و کسی نمی خره ه ه ه ه این شبیه بازیها هم واسه همینه تا بازار رو دوباره زنده کنند. بدانید از این شوراها و جلسات و ... چیزی عاید مردم نمی شه چون در این ولوله هیچ کس اصلا به حقوق مردم کاری نداره. حق دادنی نیست بلکه گرفتنی است فقط چند ماه به نخریدن ادامه بدید تا خودشون بدون فرمول بدون بحث بدون قید و شرط قیمتها رو کاهش بدن.
اندکی صبر سحر نزدیک است .....
یادم رفت بگم اصلا امید نداشته باشید که قیمت ها را کاهش بدن و احتمال داره افزایش هم پیدا بکنه هر چند کسی نمی خره ..
1-همین چند روز پیش بود که گمرک اعلام کرد خودروسازان با ارز 1500 تومن بطور متوسط واردات انجام دادن.
2-پارسال و امسال هنوز حقوق هیچ کارگری افزایش پیدا نکرده.
3- خودرو سازا کلی منابع بانکی گرفتن و جاهای پر سودتر سرمایه گذاری کردن و میخواستن از محل گرون کردن خودرو معوقات رو پرداخت کنن و همه این حرفاشون سیاه بازیه.
4- اصلا اینا خودرو به قیمت مصوب به مردم نفروختن تو این چند سال که بخوان ضرر هم بکنن.مثلا چند ساله سوزوکی گرند ویتارا به کسی نمیفروشن اما تا دلتون بخواد تو بازار آزاد با قیمت بالا فروخته میشد.
نتیجه اینکه نه فقط خودرو که باید مثل همه مردم دنیا هر چیزی که به ناحق گرون میشه تحریم کنیم.نمیخریم تا هر کی دشمن مردمه ورشکست بشه.