کد خبر: ۱۹۴۴۵۲
تعداد نظرات: ۸۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۸

زیباکلام؛ اطمینان احمدی‌نژاد از تاييد صلاحيت مشایی

در ابتدا به نظر مي‌آيد اهميت اين موضوع كمتر از آن است كه اساسا نيازي به تحليل وجود داشته باشد، زيرا با نگاهي كوتاه به عملكرد دولت در طول سال‌هاي گذشته و تصميمات خلق‌الساعه‌يي كه گرفته، متوجه مي‌شويم كه اين رفتار همانند بسياري ديگر از رفتارهاي آقاي احمدي‌نژاد براساس تصميم‌گيري از قبل و برنامه‌ريزي منسجم صورت نگرفته است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در رابطه با ثبت‌نام معاون اول رييس‌جمهوري جناب آقاي رحيمي و همچنين آقاي علي‌اكبر جوانفكر مشاور رسانه‌يي رييس‌جمهور و انصراف زودهنگام ايشان چند تحليل مي‌توان ارائه داد كه در ذيل به اختصار به آنها مي‌پردازم.
 
در ابتدا به نظر مي‌آيد اهميت اين موضوع كمتر از آن است كه اساسا نيازي به تحليل وجود داشته باشد، زيرا با نگاهي كوتاه به عملكرد دولت در طول سال‌هاي گذشته و تصميمات خلق‌الساعه‌يي كه گرفته، متوجه مي‌شويم كه اين رفتار همانند بسياري ديگر از رفتارهاي آقاي احمدي‌نژاد براساس تصميم‌گيري از قبل و برنامه‌ريزي منسجم صورت نگرفته است.
 
از قهر 11 روزه تا بسياري تصميمات ديگر را مي‌توان به عنوان مثال در نظر گرفت تا متوجه شويم كه اعمال اينگونه رفتارها از جانب دولت آقاي احمدي‌نژاد به هيچ‌وجه امر عجيب و غريبي نيست. به نظر مي‌رسد حتي مدل ثبت‌نام آقاي رحيمي معاون اول رييس‌جمهور كه به يك نفر - محمدجعفر محمد‌زاده مشاور مطبوعاتي وزير ارشاد- وكالت داده تا در آخرين لحظات برايش ثبت‌نام كند و بعد در كمتر از چهل و هشت ساعت انصراف خود را اعلام كرده است، نشان‌دهنده همين بي‌برنامگي و خلق‌الساعه بودن تصميم‌گيري اين دولت و اعضاي آن است. ‌
 
اي بسا حتي خود آقاي احمدي‌نژاد در جريان ثبت‌نام معاون اولش نبوده كه البته من اين احتمال را خيلي ضعيف مي‌دانم و بعيد به نظر مي‌رسد كه آقاي رحيمي بدون هماهنگي با رييس خود اقدام به ثبت‌نام كرده باشد. اگر اين فرض را بپذيريم كه ثبت‌نام آقايان رحيمي و جوانفكر با هماهنگي آقاي احمدي‌نژاد نبوده مي‌توان اين گمانه را مطرح كرد كه احتمال ايشان بعد از اينكه متوجه ثبت‌نام معاون اول و مشاور رسانه‌يي خود شده‌اند و از هر دوي آنها خواسته‌اند كه از كانديداتوري‌شان انصراف دهند.
 
فرض دومي هم كه مي‌تواند در اينجا محتمل باشد اينكه آمدن آقاي اسفنديار رحيم‌مشايي و ورود نامزد جدي و اصلي جريان دولت در نهايت باعث شده كه آقاي احمدي‌نژاد فقط بخواهد با يك نامزد خود وارد عرصه رقابت شود. فرض سومي هم مي‌تواند محتمل باشد و به نظر من از ديگر احتمال‌هايي كه تاكنون به آن اشاره كردم مهم‌تر و قوي‌تر است، اينكه اخبار و اطلاعات دريافتي براي آقاي احمدي‌نژاد حكايت از اين دارد كه آقاي رحيم‌مشايي تاييد صلاحيت مي‌شود و بنابراين كانديداتوري آقايان رحيمي و جوانفكر ديگر معنا ندارد. بر فرض اين احتمال بايد گفت كه كانديداهاي درجه دوم و سوم دولت يعني رحيمي و جوانفكر با دستور آقاي احمدي‌نژاد در انتخابات كانديدا شدند و با دستور ايشان هم انصراف دادند.

منبع: اعتماد
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۸۶
دانشجو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
25
53
واقعا آقای زیبا کلام چشم بسته غیب می گویند. احسنت بر این تحلیل دقیق شما استاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
به نظر بنده دولت 2 سناریو برای انتخابات داشت.
1.عدم حضور آقای هاشمی
2.حضور آقای هاشمی
در سناریوی 1 چندین مهره دولتی ثبت نام میکنن از جمله آقای مشایی.طرح دولت این بوده که در این سناریو حتی اگر مشایی رد صلاحیت بشه اقدامی نکنه چون میدونی حداقل یکی از گزینه های دیگرش تایید میشن و میتونه رای رو به سمت اونا جلب کنه و ریاست جمهوری دست خودشون بمونه.
اما طبق سناریوی2 در صورت ثبت نام آقای هاشمی،تمام گزینه های دولت به غیر از مشایی انصراف میدن و دولت تمامی داشته هاش رو برای تایید صلاحیت حتمی مشایی به کار میبنده چون از نظر اونا تنها رقیبی که کاندید دولت داره آقای هاشمیه و نه هیچ کاندید دیگه.
طبق این سناریو میشه دلیل رفتار دوگانه کاندیداهای دولت رو فهمید.برخلاف نظر آقای زیبا کلام اعتقاد دارم دولت برنامه ریزی کاملی برای انتخابات کرده و بی گدار به آب نمیزنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
من به جای شورای نگهبان بودم صلاحیت مشایی را تایید میکردم. میدانید چرا.مردم اگر از رئیس جمهور فعلی نفرت نداشته باشند دیگر به او اعتقادی ندارند. به طورطبیعی مشایی هم که بوی هم قطارش را میدهد ازاین اصل مستثنی نیست.امروز جبهه اصول گرایی به لطف این دونفر با کاهش 30درصدی اقبال مردم دست وپنجه نرم میکند.اینکه اصول گرایان درنهایت چگونه اعتماده از دست رفته بر میگردانند نمی دانم ولی اینکه مشایی وهم قطارش باید از عرصه سیاست خداحافظی کنند ودراینده موج انزجار از خودشان را تحمل کنند شک ندارم.باور نمی کنید صبر داشته باشیذ.
اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
151
33
نه فقط ایشان بلکه ما هم مطمعنیم که ایشان هم تاییده صلاحیت میشه و هم رییس جمهور
مشایی ای دلاور ای مرد بهاری دوست داریم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
اصغر جان بترس از اون روزی که اکبر بیاد و پرونده شما ها رو بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
آصغر آقا سانديستو خوردي ديگه بسه برو، مگه نشنيدي هاشمي اومده،لصغر آقا، اگه گفتي چي جي آورده آصغر آقا؟ اون مه مه رو لولو برد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
وقتی تو شورای نگهبان کاندید محبوبتون رو به خاطر سن و پیر شدن رد صلاحیت کردیم و دکتر لنکرانی ما هم برای سروی بر همه ما آمد... آی دیدن داره حالتون..خخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
راي ما فقط مهندس علي آبادي
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
رد صلاحیت کردییییییییم !!!!
نه بابا، مملکت واقعا هرکی به هرکی شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
یعنی واقعا شورای نگهبان ما هم قطارهای جناب لنکرانی هستند؟
خودم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
82
16
مطمئنا افرادی که پیشرفت ایران برای آنها ضرر دارد و چشم ندارند آسودگی و عزت مردم را ببینند در پی رد صلاحیت مهندس مشایی هستند. ولی این بار نیز توطئه دشمنان ملت مانند هر بار دیگر خنثی خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
من موندم جیبت به کجا وصله که با این قیمت ها تو هنوز آسوده ای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
آسودگی به جیب و مادیات نیست.
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
اسودگی تو به عزت از دست رفته ایران هست؟
به خزری که جز ساحل خودمون سهمی ازش نداریم؟
به خلیج فارسی که عربا جرئت کردن ادعای مالکیت روش داشته باشن؟
به کهریزک هست؟
بازم بگم
از رو برو دیگه
ما ها
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
از اسم "خودم" معلومه كه تو هم مثل رئيست دم از منيت ميزني ولي ما بيشماريم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
بهر حال آنوسیه دیگه...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
مشایی قهرمان امشب رو اینجا بمان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
مشایی و هاشمی رو میفرستیم برن باغ هوا بخورن و استراحت کنن.... آنچنان در شورای نگهبان هر دو را ردصلاحیت کنیم که فقط آقایی دکتر با عزت و مردمی--لنکرانی رو ببینید و لذت ببرید. و خدا رو به خاطر ما شکر کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
ناشناس عزیز فکر کنم آسودگی شما به روانت باشه که اون هم به نظر می رسه کلا خلاصه خلاصه
شما
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
خوب الان باید به تو چی بگن؟! یا دشمن رو نمیشناسی یا خودتو گول میزنی این نیومده کشورو ملتهب رده چه برسه رییس هم بشه
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
88
15
زنده باد بهار، جناب اقاي زيبا كلام شما كه علوم سياسي تدريس ميكنيد بايد از تاكتيك هاي انتخاباتي خبر داشته باشيد، با اين وجود كانديداي برتر و اصلح كسي نيست جز مهندس مشائي، ملت فهيم ايران هم انتخابشان ايشان است، درود بر احمدي نژاد سلام بر مشائي
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
سانديس گرفتي كه اين حرف رو بزني حسن؟ خطرناكه حسن؟ نكن اين كارو حسن؟ موش چي بود كه كله پاچه داشته باشه حسن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
بقول آقای علی مطهری مشایی که انشاالله رد صلاحیت می شود چون اگر تأیید شود اساس نظام زیر سوال می رود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
86
20
صلاحیت مشایی از قلب مسلمین بر می آید. از آسمانها آمدی ای فاتح دلهای ما
زنده باد بهار
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
وقتی خوارج خودشون رو مسلمان فرض میکردن شما طرفدارای مشایی هم باید ادعای اسلام داشته باشین دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
مهندس مشایی امید ما قشر ضربه خورده از انحصار طلبان می باشد.
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
تو یکی که ضربه خورده تو سرت :))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
اين نظرها خيلي به هم شبيهند دقت كنيد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
واقعا یعنی طرفدار مشایی هستی؟ یعنی باورم نمیشه کسی حتی به این آدم حتی فکر کنه
شما احتمالا یک جا یک پستی داری که به حضور این آقا بستگی داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
زنده باد هاشمي
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
اتفاقا اگر رد صلاحیت بشود اساس نظام زیر سوال میرود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
60
12
صلاحیت مشایی از قلب مسلمین بر می آید. از آسمانها آمدی ای فاتح دلهای ما
زنده باد بهار
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
وقتی خوارج خودشون رو مسلمان فرض میکردن شما طرفدارای مشایی هم باید ادعای اسلام داشته باشین دیگه
ناشناس
| Germany |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
معلومه هم پست بالایی داری و هم حقوق خفنی می گیری که از سرکرده جریان انحرافی و معتقد به رمالی حمایت می کنی.
حمایتت هم فقط به خاطر حفظ موقعیتته. امثال تو به فرزندان خودشون و آینده ی اونها اهمیتی نمی دهند که به خاطر حفظ موقعیت خود حاضرید آینده مملکت و فرزندان خودتون رو به مخاطره اساسی بیندازید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
2
7
باید منتظر ماند و دید شورای محترم نگهبان چه تصمیمی می رسد ، اما از نظر تحلیل : این جریان اگر قدرت بسیج کنندگی حامیان خود را در قالب معترض داشتند و اگر حامیان آنان که فاقد چنین خواسته ای و تمایلی هستند ، حتما خط و نشان کشی های شدید تری را بروز می دادند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
46
8
صلاحیت مشایی از قلب مسلمین بر می آید. از آسمانها آمدی ای فاتح دلهای ما
زنده باد بهار
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
وقتی خوارج خودشون رو مسلمان فرض میکردن شما طرفدارای مشایی هم باید ادعای اسلام داشته باشین دیگه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
40
6
صلاحیت مشایی از قلب مسلمین بر می آید. از آسمانها آمدی ای فاتح دلهای ما
زنده باد بهار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
وقتی خوارج خودشون رو مسلمان فرض میکردن شما طرفدارای مشایی هم باید ادعای اسلام داشته باشین دیگه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
44
7
صلاحیت مشایی از قلب مسلمین بر می آید. از آسمانها آمدی ای فاتح دلهای ما
زنده باد بهار
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
وقتی خوارج خودشون رو مسلمان فرض میکردن شما طرفدارای مشایی هم باید ادعای اسلام داشته باشین دیگه
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
2
23
نه عزیزم انصراف دوتا کاندیدا به نفع اسفندیار مشااا اونم در حالی که تایید صلاحیتش هنوز قطعی نیست فقط یک نوع اهرم فشار روانی برای گرقتن تایید صلاحیت و یک نوع رقابت با آقای هاشمی در تعداد کاندیداهای طرفدار هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
هیچ یک از کاندیداها در قد و قواره ای نیستند که حتی به گرد پای رأی هاشمی برسند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
احسنت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
8
49
درود بر هاشمی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
6
34
با فرض اینکه تایید بشود ایشان قصد اینو داره که ادامه دهنده کارهای اقای احمدی نژاد باشه و چون مردم انزجار خود را در سفرهای استانی اعلام میکنند مطمین هستم این اقایان دیگر پایان عمر سیاسیشونه و رای هم نخواهند اورد
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
1
14
نه عزیزم انصراف دوتا کاندیدا به نفع اسفندیار مشااا اونم در حالی که تایید صلاحیتش هنوز قطعی نیست فقط یک نوع اهرم فشار روانی برای گرقتن تایید صلاحیت و یک نوع رقابت با آقای هاشمی در تعداد کاندیداهای طرفدار هست
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
1
7
نه عزیزم انصراف دوتا کاندیدا به نفع اسفندیار مشااا اونم در حالی که تایید صلاحیتش هنوز قطعی نیست فقط یک نوع اهرم فشار روانی برای گرقتن تایید صلاحیت و یک نوع رقابت با آقای هاشمی در تعداد کاندیداهای طرفدار هست
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
1
5
نه عزیزم انصراف دوتا کاندیدا به نفع اسفندیار مشااا اونم در حالی که تایید صلاحیتش هنوز قطعی نیست فقط یک نوع اهرم فشار روانی برای گرقتن تایید صلاحیت و یک نوع رقابت با آقای هاشمی در تعداد کاندیداهای طرفدار هست
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
1
5
نه عزیزم انصراف دوتا کاندیدا به نفع اسفندیار مشااا اونم در حالی که تایید صلاحیتش هنوز قطعی نیست فقط یک نوع اهرم فشار روانی برای گرقتن تایید صلاحیت و یک نوع رقابت با آقای هاشمی در تعداد کاندیداهای طرفدار هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
24
6
صلاحیت مشایی از قلب مسلمین بر می آید. از آسمانها آمدی ای فاتح دلهای ما
زنده باد بهار
سلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
1
8
از کرامات استاد ما این است
خورد انگبین و گفت شرین است
عجب تحلیلِ...
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
1
6
نه عزیزم انصراف دوتا کاندیدا به نفع اسفندیار مشااا اونم در حالی که تایید صلاحیتش هنوز قطعی نیست فقط یک نوع اهرم فشار روانی برای گرقتن تایید صلاحیت و یک نوع رقابت با آقای هاشمی در تعداد کاندیداهای طرفدار هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
27
4
صلاحیت مشایی از قلب مسلمین بر می آید. از آسمانها آمدی ای فاتح دلهای ما
زنده باد بهار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
هيچكس دل خوشي نداره.همه حتي طرفدارهاي سابقش دارن از اين اتوبوس در حال سقوط خودشون رو به بيرون پرت ميكنن.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
1
4
نه عزیزم انصراف دوتا کاندیدا به نفع اسفندیار مشااا اونم در حالی که تایید صلاحیتش هنوز قطعی نیست فقط یک نوع اهرم فشار روانی برای گرقتن تایید صلاحیت و یک نوع رقابت با آقای هاشمی در تعداد کاندیداهای طرفدار هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
5
7
دکتر زیبا کلام احتمالا صبح زود دست به تحلیل زده آثار خواب آلودگی در این تلحیل مشهود است. به هر حال بچه ها! یه چیزی که توجه مرا جلب کرده اینه که احمدی نژاد سکاندار اصلی انتخاباته و هر چی هم میگه عملی می کنه یا بهتره بگی عملی میشه. او گفت شهر به شهر برای اسفندیار به تبلیغ میرم و رفت و همچنان داره کار خودشو انجام میده. به نظرم الان داره هاله نور را می فرسته به سمت شورای نگهبان تا به راحتی تایید اسفندیار را کپی پیست کنه و بدون دردسر از لای درهای بسته عبور بده و مستقیم در جیبش قرار بده. از آقای زیبا کلام خواهش می کنم اگه مثل سابق قدرت ورزش کردن ندارن حداقل پس از کمی پیاده روی دست به تحلیل بزنن تا بشه تحلیلش کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
1
12
معلوم نیست بر چه اساسی عده ای نظر میدهند (به عنوان مثال نظرات موافق مشایی با عنوان های جعلی) . به نظر من بعد از خواندن نظرات بایست به تعداد نظرات مثبت و منفی داده شده دقت نمود تا به ماهیت واقعی نظرات برد. این نمایان است که عده ای برای انحراف و شاید سر گرمی این نظرات غیر واقعی را درج می نمایند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
0
4
معلوم نیست بر چه اساسی عده ای نظر میدهند (به عنوان مثال نظرات موافق مشایی با عنوان های جعلی) . به نظر من بعد از خواندن نظرات بایست به تعداد نظرات مثبت و منفی داده شده دقت نمود تا به ماهیت واقعی نظرات برد. این نمایان است که عده ای برای انحراف و شاید سر گرمی این نظرات غیر واقعی را درج می نمایند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
1
7
سلام
بنظر من ورود هاشمی تکلیف انتخابات و طرف مقابل را نهائی کرد! قطعا نام هاشمی از صندوق خارج نمی شود و احمدی نژاد هم به بخش مهمی از اهدافش که شرکت در دولت بعدی بود رسید. چطور؟

از این به بعد محور تمام اقدامات شورای نکهبان و کاندیدهای جریان راست (اصطلاحا اصولگرا)و امدادات غیبی حذف هاشمی بعنوان آخرین پل اصلاح طلبان با حاکمیت و تنها باقیمانده (از آنچه فتنه نامیده شده) در درون حاکمیت، خواهد بود من پیش بینی می کنم مشائی رد صلاحیت میشود. برای راضی کردن احمدی نژاد به عدم ایجاد مشکل و مهمتر از آن برای ترغیب او به همکاری در برگزاری انتخابات با هدف حذف هاشمی، امتیازاتی به احمدی نژاد می دهند از جمله : بخشی از دولت یا مجلس آینده با نظر او تعیین خواهد شد، به اضافه اینکه دوستانش مورد تعقیب قضائی قرار نمی گیرند و برای انتخابات 1396 نیز احمدی نژاد تائید صلاحیت میشود. در صحنه انتخابات هم ولایتی، قالیباف و جلیلی (یا حداد) حتما باقی می مانند. رضائی و ابو ترابی اگر هم باقی بمانند تاثیری ندارند. هدف اینست که ولایتی و قالیباف آرا هاشمی را در بخش سنتی راست و جامعه متوسط شهری بشکنند در حدیکه هاشمی به دور دوم نرود یا اگر رفت با آرائی ضعیف و بسیار کم برود تا شکست او در دور دوم طبیعی جلوه کند. تمام آرا بدنه اصولگرایان به همراه دولت (آرا اقشار کم درآمد و یارانه بگیر و کمیته امدادی و بیشتر روستاها) و جبهه پایداری و امدادات غیبی نیز به سبد جلیلی (یا حداد) ریخته میشود که او یا در مرحله اول برنده شود یا با آرا بسیار بالا به دور دوم برود. در دوگانه هاشمی ضعیف شده-جلیلی(حداد) دوپینگ شده هاشمی برنده نیست. دوگانه های دیگر قالیباف-جلیلی(حداد)، ولایتی-جلیلی(حداد) ونظایر آن هم در حقیقت دوگانه نیستند و عملا یک تیم هستند و برنده و بازنده ندارد.

اینکه بین حداد و جلیلی، حداد را در اولویت قرار ندادم بعلت سوابق اجرائی کمتر جلیلی و نتیجتا آرا منفی کمتر او نسبت به حداد است. فرقی بین این دو وجود ندارد چون هردو عملا افتخار دارند که پیشکار بیت باشند.

متاسفانه در پایان این وضعیت آقای هاشمی کلا بازنشسته شده و احتمالا از ریاست مجمع هم کنار گذاشته میشوند و تنها معبر باریک ارتباط بخش بزرگی از جامعه با حاکمیت هم قطع شده و امکان تاثیر گذاری ایشان در سطوح بالای حاکمیت در آینده نیز از بین می رود. همچنین قلم به مزدها برای نمک پاشیدن بر زخم مردم هم از این وضعیت استفاده خواهند کرد. با این تحلیل بنظر من تلاش برای وارد کردن هاشمی نوعی دام بوده است که با آوردن او بتوانند فضای انتخابات را داغتر کنند و به جوامع بین المللی نشان دهند که همه سلایق سیاسی در انتخابات شرکت دارند و هم او را ضایع کرده و حذف کنند. امیدوارم این تحلیل من اشتباه باشد و آقای هاشمی چیزی بداند که من نمی دانم و قدم در این ورطه گذاشته باشد. در هر حال آقای هاشمی رشادت و فداکاری بخرج داده که وارد شده است و به این خاطر در پیشگاه تاریخ سربلند است. شاید هم همین دلیل ورود آقی هاشمی بوده است، سربلندی در تاریخ.

اگر این تحلیل صحیح است لطفا بنحوی به آقای هاشمی یا ستاد ایشان منتقل شود تا چاره اندیشی شود. یک ملت مایوس بهترین سرباز برای دشمن است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
دوست گرامی.
در مرود بخش اول نوشتارتون باید گفت بنده مخالفم چون در ایران این ضرب المثل عینیت داره که سیلی نقد به از حلوای نسیه! پس دولت به وعده وعید خودشودلخوش نمیکنه چرا که زدن زیر قول اینجا خیلی راحته!!
اما در مورد آرای آقای هاشمی باید گفت که این بار اصلاح طلبان کامل ا از ایشون حمایت میکنن و همچنین خیلی از اصول گراهای معتدل و برخلاف نظر خیلی ها باید بگم که در بین کاندیداهای فعلی آقای هاشمی کسیه که در روستاها و شهرهای کوچک طرفدار داره و اگر دقت کرده باشین در دوره قبلی که ایشون در انتخابات شرکت کرد شهرهای بزرگ به ایشون رای نداد اما شهرهای کوچک با ایشون بودن.
اما دراین انتخابات همان طور که گفته شده همه با هم با آقای هاشمی هستن حتی افرادی مثل بنده که انتقاد اساسی به آقای هاشمی دارم به ایشون رای میدم و خیلی های دیگه مثل من.
اما در یک مورد با شما موافقم و اون هم امداد های غیبیه !!!!!!که نمیدونم برای رفعش چیکار باید کرد؟؟!!
رضایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
0
7
یه احتمال دیگه هم هست آقای زیبا کلام ،اینکه با استعفای آقایان رحیمی و جوانفکر دولت هزینه رد صلاحیت مشایی را بالا برده است چون اگر آقای مشایی رد صلاحیت شود دولت هیچ گزینه دیگری ندارد
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
18
2
زنده باد بهار، جناب اقاي زيبا كلام شما كه علوم سياسي تدريس ميكنيد بايد از تاكتيك هاي انتخاباتي خبر داشته باشيد، با اين وجود كانديداي برتر و اصلح كسي نيست جز مهندس مشائي، ملت فهيم ايران هم انتخابشان ايشان است، درود بر احمدي نژاد سلام بر مشائي
اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
28
2
ما که در رفاه و عزت زندگی میکنیم. هر کسی هک که نتونسته گلیم خودشو از آب بکشه بیرون مشکل خودشه نا شناس جان . مشایی میاید و به ملت ما عزت بیشتر میدهد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
شرمنده که ما ها نون حرام بلد نبودیم بخوریم
اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
21
3
ما که در رفاه و عزت زندگی میکنیم. هر کسی هک که نتونسته گلیم خودشو از آب بکشه بیرون مشکل خودشه نا شناس جان . مشایی میاید و به ملت ما عزت بیشتر میدهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
هيچكس دل خوشي نداره.همه حتي طرفدارهاي سابقش دارن از اين اتوبوس در حال سقوط خودشون رو به بيرون پرت ميكنن.
هموطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
من با نظر شما موافقم چون اونقدر باسواد هستیم که از کمترین امکانات خودمونو بالا ببریم و نیاز نباشه که دولت و یا هرکس دیگه ای باعث عقب ماندگی ما بشه اگه عقل باشه جان در آسایشه
اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
13
5
حسن آقا خسته نباشید تحلیلت کاملا درسته.
به امید پیروزی و کوری چشم دشمنان عزت ملت ایران
امیر نیکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
0
6
امام زمان خودش گفته. ایشون رییس جمهور بشه.. با این تفاسیر امام زمان رییس شورای نگهبان شده و خودش هم میخواد به این بنده خدا راییییییییییییییییی بده.اونم عجب راییییییی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
1
10
با انصراف آن دو تن اگر مشای تائید شد که هیچ مگر نه احمدی نژاد بازی را بهم میزند و مملکت را به آشوب میکشد مموتی به این راحتی کوتاه نمی اید این را خواهیم دید
پاسخ ها
ندای وظیفه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
خداکنه اینطور باشه که میگی. تا تسویه حساب اساسی کنیم.
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
1
8
اگر مشائی تایید شد که هیچ مگرنه احمدی نژاد بازی را به هم میزند مموتی خان به این راحتی کوتاه نمی آید اون از طرف اصلاح طلبان مشکلی ندارد مشکل او یاران و برادران قاچاقچیش می باشد
پاسخ ها
ندای وظیفه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
خداکنه اینطور بشه تا یه تسویه حساب اساسی کنیم.
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
12
7
هر رقیبی که در برابر هاشمی قرار گیرد برنده انتخابات است زیرا مردم از ترس هاشمی حاضرند به دامن هر کسی پناه ببرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
متوهم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
عمرا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
الکييييييييييي ميگي
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
مورتضی مووورتضی بیدارشو ایستگاه رد کردی
سیده زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
1
1
آقای احمدی نژاد!ایران روسیه نیست.
دوست مخمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
8
1
غیر از مشایی هر شخص دیگری رییس جمهور بشه همین آش و همین کاسه ..میگویید نه مبینیم
ناهید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
2
6
اصغر اقا شما هم ادبیاتتان مثل رئیس جمهورتان کوچه و بازاری شده مطمئن را اینجوری مینویسند نه اینجوری مطمعنم!!!بعدشم اینقدر از زنده باد بهار حرف نزنید این فصل زیبارا با این شعار انتخاباتی احمدی و مشائی برای ما مثل کویر خشک و بی اب و بدون طراوت کردند.کارتان را درست انجام بدهید یا با هاله ی نور کار دارید یا با بهار ؟خدا باقیش را ختم به خیر کند امین
طنز تلخ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
1
2
زنده باد ناهار ( دقت کن )
سامان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
0
1
اگه خدایی نکرده مشایی رد صلاحیت شه نباید تو انتخابات شرکت کرد
رحمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
1
2
خدایا! مارابه راه راست هدایت فرما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
0
0
باسلام خدمت هموطنان گرامی
با آقایان توصیه میکنم فکر خودشان باشند و به نظرات دیگران احترام بگذارند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین