کد خبر: ۲۰۴۷۳۲
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۸

میلی‌منفرد، یک مهندس قدرت برای وزارتخانه‌ای پرقدرت

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همیشه در طول سال‌های مختلف وزارتخانه ای حساس و پرحاشیه بوده است اینبارهم پیش از روی کار آمدن دولت یازدهم نام‌های مختلفی برای تصدی این وزارتخانه شنیده می‌شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: جعفر توفیقی، فرجی دانا، علی عباسپور تهرانی، عبدالله جاسبی، غلامرضا ظریفیان، جواد اطاعت و رضا مکنون از جمله نام‌هایی بودند که مطرح شدند و در این میان نام جعفر توفیقی برای تصدی این پست پررنگ‌تر بود اما در روزهای پایانی اعلام کابینه، نام جعفر میلی منفرد برای نشستن بر صندلی ریاست آموزش عالی کشور مطرح شد و پس از سوگند روحانی، نام او به عنوان وزیر علوم به همراه سایر وزرا به مجلس داده شد. 

جعفر میلی منفرد متولد سال 1332 در تهران است که در سال 1356 مدرک کارشناسی مهندسی خود را در رشته برق ـ قدرت از دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) و دیپلم تخصصی‌ را از مدرسه عالی برق پاریس (Supelec) در سال 1359اخذ کرد. 

او پس از آن مدرک کارشناسی ارشد مهندسی برق ـ قدرت را از دانشگاه پاریس در سال 1360 و دکترای مهندسی برق ـ قدرت را از همان دانشگاه در سال 1363 گرفت.

این وزیر پیشنهادی که در حال حاضر استاد پایه 25 و عضو هیئت علمی گروه قدرت دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر است، در دوره دکتر سید محمد خاتمی، مدتی به عنوان سرپرست وزارت علوم فعالیت داشت. در آن زمان مصطفی معین، وزیر علوم دولت اصلاحات که یک بار در اعتراض به حوادث تیرماه سال 1378 استعفا داده بود، برای دومین بار در تیرماه سال 1382 نیز استعفای خود را تقدیم خاتمی کرد که با موافقت مواجه شد و رئیس‌جمهور وقت، حکم سرپرستی را برای میلی‌منفرد صادر کرد.

میلی منفرد همچنین سمت‌هایی مثل قائم مقامی وزیر علوم، معاونت طرح و برنامه وزارت علوم، معاون فناوری وزارت علوم، رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت علوم داشته و عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر هم بوده است.

او در دانشگاه صنعتی امیرکبیر هم سمت‌هایی همچون معاونت پژوهشی، مسئولیت چهار دوره تقویتی کارشناسی ارشد ایثارگران کشور، سرپرستی پردیس تفرش، سرپرستی دانشکده فیزیک، معاونت آموزشی، ریاست دانشکده مهندسی برق، معاونت امور جنگ و معاونت دانشکده مهندسی برق را بر عهده داشته است.

به گزارش خبرآنلاین، در صورت دریافت رای اعتماد میلی‌منفرد از مجلس شورای اسلامی، او دوازدهمین وزیر علوم ایران است که پس از علی شریعتمداری، حسن حبیبی، حسن عارفی، محمدعلی نجفی، ایرج فاضل، محمد فرهادی، محمدرضا هاشمی گلپایگانی، مصطفی معین، جعفر توفیقی، محمد مهدی زاهدی و کامران دانشجو این کرسی را در اختیار می‌گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین