کد خبر: ۲۱۳۰۱۳
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۹

ربیعی:‌ چند نوع فهم غلط در رابطه با تأمین‌اجتماعی به وجود آمده است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اهمیت و تأثیرگذاری سازمان تأمین‌اجتماعی در جامعه گفت: تأمین‌اجتماعی نقش بسیار مهمی در ثبات اجتماعی ایران ایفا می‌کند و توسعه نظام اجتماعی منوط به عملکرد صحیح تأمین‌اجتماعی است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: دکتر علی ربیعی در همایش سراسری مدیران سازمان تأمین‌اجتماعی سراسر کشور با بیان اینکه بسیاری از بحران‌های اجتماعی کشورهای مختلف به نوعی از تأمین‌اجتماعی نشأت می‌گیرد، اظهار کرد: تأمین‌اجتماعی زیرساخت رفاه اجتماعی است و نظام تأمین‌اجتماعی مهمترین نقش را در اصلاحات اقتصادی دارد.

وی با اشاره به گفتمان حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری، گفت: این گفتمان برنامه رشد و توسعه‌ای را که مردم در آن له شوند را نمی‌پسندد، بنابراین می‌توانیم به این نتیجه برسیم که تداوم راه توسعه تنها باتوجه به حوزه تأمین‌اجتماعی امکان‌پذیر است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با بیان اینکه دانش‌گرایی از مهمترین کارهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: سازمان‌ها با تقویت دانش و پژوهش رشد می‌کنند و از مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی می‌خواهم که حوزه پژوهشی این سازمان را احیا کند و تقویت پژوهش کارآمد مورد توجه سازمان تأمین‌اجتماعی قرار گیرد.

ربیعی شفاف‌سازی حقوق و تکالیف متقابل سازمان تأمین‌اجتماعی را از دیگر مسائل ضروری ارزیابی کرد و افزود: توجه به قانون باید همواره مورد تأکید قرار گیرد و البته یکی از مشکلات و چالش‌هایی که با آن مواجه هستیم وجود قوانین متعدد است که باید برای رفع این مسئله نیز برنامه‌ریزی درست و منطقی داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به وجود مطالبات معوق تأمین‌اجتماعی از کارفرمایان اظهار کرد: مطالبات مربوط به کارخانجات و کارگاه‌های بزرگ باید با سازوکارهای قانونی درست و به نحو شایسته در دستور کار قرار گیرد و در رابطه با کارگاه‌های کوچک و صنوف نیز با مطالعه و بررسی دقیق عمل شود و رویه‌های آرامش‌بخش برای کسب و کارهای کوچک مورد توجه قرار گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه تأمین‌اجتماعی حیات خلوت کسی نیست و حق همه مردم است، گفت: چند نوع فهم غلط در رابطه با تأمین‌اجتماعی به وجود آمده است که باید برای اصلاح آنها تلاش کنیم. سازمان تأمین‌اجتماعی دارای ویژگی‌های مخصوص به خود است و ماهیت اقتصادی دارد و آسیب‌شناسی و نقد دلسوزانه در این سازمان همواره باید مورد توجه قرار داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین