کد خبر: ۲۱۳۰۱۳
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۹

ربیعی:‌ چند نوع فهم غلط در رابطه با تأمین‌اجتماعی به وجود آمده است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اهمیت و تأثیرگذاری سازمان تأمین‌اجتماعی در جامعه گفت: تأمین‌اجتماعی نقش بسیار مهمی در ثبات اجتماعی ایران ایفا می‌کند و توسعه نظام اجتماعی منوط به عملکرد صحیح تأمین‌اجتماعی است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: دکتر علی ربیعی در همایش سراسری مدیران سازمان تأمین‌اجتماعی سراسر کشور با بیان اینکه بسیاری از بحران‌های اجتماعی کشورهای مختلف به نوعی از تأمین‌اجتماعی نشأت می‌گیرد، اظهار کرد: تأمین‌اجتماعی زیرساخت رفاه اجتماعی است و نظام تأمین‌اجتماعی مهمترین نقش را در اصلاحات اقتصادی دارد.

وی با اشاره به گفتمان حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری، گفت: این گفتمان برنامه رشد و توسعه‌ای را که مردم در آن له شوند را نمی‌پسندد، بنابراین می‌توانیم به این نتیجه برسیم که تداوم راه توسعه تنها باتوجه به حوزه تأمین‌اجتماعی امکان‌پذیر است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با بیان اینکه دانش‌گرایی از مهمترین کارهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: سازمان‌ها با تقویت دانش و پژوهش رشد می‌کنند و از مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی می‌خواهم که حوزه پژوهشی این سازمان را احیا کند و تقویت پژوهش کارآمد مورد توجه سازمان تأمین‌اجتماعی قرار گیرد.

ربیعی شفاف‌سازی حقوق و تکالیف متقابل سازمان تأمین‌اجتماعی را از دیگر مسائل ضروری ارزیابی کرد و افزود: توجه به قانون باید همواره مورد تأکید قرار گیرد و البته یکی از مشکلات و چالش‌هایی که با آن مواجه هستیم وجود قوانین متعدد است که باید برای رفع این مسئله نیز برنامه‌ریزی درست و منطقی داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به وجود مطالبات معوق تأمین‌اجتماعی از کارفرمایان اظهار کرد: مطالبات مربوط به کارخانجات و کارگاه‌های بزرگ باید با سازوکارهای قانونی درست و به نحو شایسته در دستور کار قرار گیرد و در رابطه با کارگاه‌های کوچک و صنوف نیز با مطالعه و بررسی دقیق عمل شود و رویه‌های آرامش‌بخش برای کسب و کارهای کوچک مورد توجه قرار گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه تأمین‌اجتماعی حیات خلوت کسی نیست و حق همه مردم است، گفت: چند نوع فهم غلط در رابطه با تأمین‌اجتماعی به وجود آمده است که باید برای اصلاح آنها تلاش کنیم. سازمان تأمین‌اجتماعی دارای ویژگی‌های مخصوص به خود است و ماهیت اقتصادی دارد و آسیب‌شناسی و نقد دلسوزانه در این سازمان همواره باید مورد توجه قرار داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین