کد خبر: ۲۱۳۱۱۳
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۸

احمد محمود نويسنده اي شش دانگ بومي نويس

احمد محمود نويسنده معاصر صاحب سبكي بود كه به حق جغرافياي خود را مي شناخت و به عبارتي شش دانگ بومي نويس بود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: احمد محمود يكي از نويسندگان معاصر عرصه ادبيات كشور است، وي در چهارم ديماه سال ۱۳۱۰ در اهواز ديده به جهان گشود، از همان ابتدا به مطالعه احوال زندگي مردم كارگر و زحمتكش جنوب پرداخت و خود شغل هاي مختلفي را در ميان آنان تجربه كرد. 

او داستان هاي خود را نيز بر مبناي زندگي همين مردم نوشت و نخستين اثر كوتاه داستاني 
خود را بين سال هاي ۱۳۳۳ تا ۱۳۳۶ نوشت و در مجله اميد ايران منتشر كرد. 

وي پس از تحصيلات مقدماتي در زادگاهش، به دانشكده افسري ارتش راه پيدا كرد اما پس از كودتاي ننگين مردادماه سال ۳۲ به همراه عده اي ديگر از دانشجويان بازداشت شد ، او از جمله دانشجويان دربندي بود كه هيچگونه همكاري با رژيم پهلوي تن نداد، او مدت زيادي را در زندان سپري كرد و بيماري ريوي او يادگار همان دوران بود .                                                                      
وي مدتي را هم در مناطق جنوبي كشور از جمله بندر لنگه در تبعيد بسر برد. در سال ۱۳۳۶ مجموعه داستان «مول » را منتشر كرد و در ادامه راه به داستان نويسي مشغول شد .                 
به قول خودش در جواني گرفتار امر سياست شد و بعد زندان و زندان و تبعيد تا سال ???? كه دوران زندان و تبعيد وي تمام شد و با توجه به سابقه سياسي مجبور به كار در مشاغل مختلفي شد و همين فرصتي براي آشنايي وي با طبقات مختلف جامعه شد ، خلق رمان «همسايه ها» نيز حاصل همين آشنايي ها بود كه افراد مختلفي از قشرهاي مختلف در آن نقش داشتند.                             
وي در سال ۱۳۸۱به دليل مشكلات تنفسي، ريوي و قلبي در يكي از بيمارستانها تهران بستري شد و سرانجام در دوازدهم مهر ماه همان سال ديده از جهان فرو بست و در امامزاده طاهر كرج به خاك سپرده شد . 
منبع: ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین