کد خبر: ۲۱۴۳۲۴
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۸

ايتاليايي ها ۱۰۰ نوع ماليات مختلف مي پردازند

فشار مالياتي در ايتاليا از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۳ افزايش يافته و حتي در طي بحران اقتصادي نيز ۷/۲ درصد رشد كرد و از ۹/۴۱ درصد به ۶/۴۴ درصد رسيد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ايتاليايي ها هر سال متحمل پرداخت ۱۰۰ نوع ماليات مختلف شده و سرانه پرداخت ماليات در اين كشور به ۱۱ هزار و ۸۰۰ يورو در طول سال مي رسد.

به گزارش ايرنا از انجمن صنايع شهر مستره، ايتاليايي ها سالانه بيش از ۴۷۲ ميليارد يورو ماليات به صندوق هاي دولت مي پردازند و سرانه مالياتي به ۱۱ هزار و ۸۰۰ يورو در سال مي رسد.

ماليات بر درآمد و ماليات بر كالاها و خدمات، دو مالياتي هستند كه بيش از همه بر جيب مردم بحران زده اين كشور سنگيني مي كند.

دولت ايتاليا از ماليات بر درآمد شاغلين سالانه ۱۶۴ ميليارد يورو و از ماليات بر كالاها و خدمات نيز ۹۳ ميليارد يورو بدست مي آورد و اين دو ماليات با همديگر ۵۴ درصد كل درآمد مالياتي دولت را تشكيل مي دهند.

همچنين از ماليات هاي استاني بر فعاليت هاي توليدي بيش از ۳۳ ميليارد يورو و از ماليات بر درآمد شركت ها نيز حدود ۳۳ ميليارد يورو در سال وارد صندوق هاي دولت مي شود.

دفتر مطالعات اتحاديه بازرگاني ايتاليا نيز اخيرا در گزارشي اعلام كرد كه فشار مالياتي حقيقي در ايتاليا در سال جاري ميلادي به ۵۴ درصد توليد ناخالص ملي اين كشور رسيده كه بالاترين نرخ در ميان اقتصادهاي پيشرفته محسوب مي شود.

اين اتحاديه افزود: فشار مالياتي ظاهري بر اساس محاسبات به عمل آمده و بدون در نظر گرفتن ماليات بر مصرف، معادل ۶/۴۴ درصد توليدات ناخالص ملي است.

اين در حالي كه اقتصاد سياه (بازار سياه) در ايتاليا ۴/۱۷ درصد توليدات ناخالص اين كشور را در اختيار دارد و سالانه دولت اين كشور را از ۲۷۲ ميليارد يورو ماليات محروم مي كند .

فشار مالياتي در ايتاليا از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۳ افزايش يافته و حتي در طي بحران اقتصادي نيز ۷/۲ درصد رشد كرد و از ۹/۴۱ درصد به ۶/۴۴ درصد رسيد.

بدين ترتيب ايتاليا در صدر جدول فشار مالياتي ميان اقتصادهاي پيشرفته قرار گرفته و به دنبال آن كشورهاي دانمارك با ۱/۵۱ درصد و فرانسه با ۳/۵۰ درصد به ترتيب در مكان هاي دوم و سوم جاي دارند.

اتحاديه بازرگاني ايتاليا پيشتر نيز اعلام كرده بود كه درآمدهاي مالياتي مستقيم و غير مستقيم نهادهاي محلي در ۲۰ سال اخير ۵۰۰ درصد افزايش يافته است.

با اين حال بانك مركزي ايتاليا در گزارشي اعلام كرد كه بدهي هاي دولتي در ماه جولاي گذشته به ركورد جديد دو تريليارد و ۷۲ ميليارد و۸۶۳ ميليون يورو رسيده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین