کد خبر: ۲۱۴۸۱۸
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۲

انتقاد عفو بین‌الملل از بازداشت مهاجران در روسیه

دنیس کریووشف، پژوهشگر حوزه روسیه و عفو بین‌الملل گفت: اقدام پلیس روسیه برای بازداشت بیش از 1200 مهاجر به منظور پیدا کردن یک قاتل، کاری نژادپرستانه و به طور قطع غیرقانونی است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: ایسنا به نقل از پایگاه ایتنرنتی عفو بین‌الملل نوشت: آخر هفته گذشته یک مرد قومی روس در یکی از مناطق مسکو، پایتخت این کشور در نتیجه اصابت 25 ضربه چاقو از سوی یک فرد ناشناس جان خود را از دست داد. این حادثه خشم جمعیت زیادی از مردم روسیه را برانگیخت. معترضان در واکنش به این حادثه به منازل مهاجران حمله کردند و شیشه‌های آن را شکستند. آن‌ها همچنین مغازه‌های متعلق به مهاجران را به آتش کشیدند و روی دیوارهای آن علامت نازی را رسم کردند. گزارشات حاکی از آن است که قاتل یک مهاجر از کشورهای آسیای مرکزی و یا قفقاز است. روز گذشته پلیس اعلام کرد یک مرد آذربایجانی متهم اصلی این پرونده است ولی هویت وی را فاش نکرد. اخیرا اقدامات نژادپرستانه علیه مهاجران در روسیه شدت یافته است اما پلیس همواره نسبت به این حوادث بی‌توجهی کرده است. گفته می‌شود برخی ازا ین مهاجران تاکنون آزاده شده‌اند، اما اغلب آنها مورد جریمه و حبس قرار می‌گیرند و حتی ممکن است مسترد شوند.

دنیس کریووشف در ادامه از مقامات روس خواست تا با به کارگیری اقدامات لازم و مبارزه با جرایم ناشی از آنچه باورهای نژادپرستانه در این کشور خوانده است، از وقوع حوادث مشابه در آینده جلوگیری و به سیاست‌های نژادپرستانه پایان دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین