کد خبر: ۲۱۵۲۶۴
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۳

آتش‎سوزی پارک ملی گستان مهار شد

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: آتش‎سوزی پارک ملی گلستان مهار شده است و در حال حاضر آتش‎سوزی در سطح پارک ملی گلستان نداریم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قاسم سمیعی دقایقی پیش در گفت‎و‎گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: خوشبختانه آتش‎سوزی پارک ملی گلستان مهار شده و در حال حاضر هیچ آتش‎سوزی در سطح این پارک وجود ندارد.

وی ادامه داد: در روز گذشته چند آتش‎سوزی نقطه‎ای هم داشتیم که با اقدام به موقع مهار شد.

سهل‎انگاری مسافران باز هم علت آتش‎سوزی بود

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان تصریح کرد: علت آتش‎سوزی سهل‎انگاری یک مسافر بوده که پس از روشن کردن آتش و ترک محل نسبت به خاموش کردن آتش اقدام نکرده است.

سمیعی ادامه داد: با توجه به بالا بودن دمای هوا در روز گذشته این آتش به مناطق مرتعی سرایت کرده و وسعت یافت.

وی در خصوص میزان خسارت وارده اعلام کرد: وسعت آتش‎سوزی کم بوده اما هنوز برآوردی برای میزان خسارت وارده انجام نشده است و پس از بررسی میزان خسارت اعلام خواهد شد.

از روشن کردن آتش خودداری کنید

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان خاطرنشان کرد: افرادی که از طبیعت استفاده می‎کنند از روشن کردن آتش در سطح جنگل خودداری کنند و در صورت روشن کردن آتش حتما نسب به خاموش کردن آن اقدام کنند تا با توجه به علاقه‎ای که همه مردم به طبیعت دارند سعی کنیم اتفاقی نیافتد که همه دچار زحمت، سختی و ناراحتی شوند.

بر اساس این گزارش از ساعت 14 روز گذشته بار دیگر پارک ملی گلستان دچار حریق شده بود که نیروهای امدادی به سرعت در محل حاضر و اقدامات لازم را آغاز کردند.

استان گلستان با جمعیتی حدود یک میلیون و 800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی، این استان هر ساله شاهد حوادث و بلایای متعدد طبیعی از جمله زلزله، سیل و آتش‎سوزی جنگل‎ها است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین