آفتابنیوز : آفتاب: در ادامه جلسه بررسی رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به سه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، علوم و تحقیقات و ورزش و جوانان، در ابتدا مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به بیان دلایل خود پرداختند.
حمیدرضا عزیزی فارسانی نماینده اردل در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: نگاه فانی به بخش آموزش و پرورش نگاه کلی است و برنامه های فانی راهکارهای تحقق برنامه بلندمدت نظام در زمینه آموزش و پرورش است.
عزیزی اظهار داشت: برنامه های متعددی در سال های اخیر در قالب برنامه پنجم توسعه، سند تحول آموزش و پرورش به تصویب رسیده که اهداف اصلی آموزش و پرورش را تعیین کرده است اما علت عدم اجرای این اهداف عدم وجود نقشه راه است که برنامه های فانی این نقشه راه را تعیین می کند.
نماینده مردم اردل در مجلس شورای اسلامی در تشریح برنامه های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: نهادینه کردن برنامه محوری، طراحی استفاده هوشمند از فناوری و اطلاعات در زمینه آموزش، ارتقاء جایگاه زنان در مدیریت، توجه به اقتصاد آموزش و پرورش در راستای ارتقاء منابع موجود از مهمترین سرفصل های برنامه های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش است.
وی ادامه داد: علاوه بر این توجه به ارتقاء آموزش و پرورش در مناطق محروم، اجرای تدریجی، هوشمندانه و به دور از شتابزدگی برنامه ها، استانداردسازی دبیرستان های فنی و حرفه ای و طراحی نظام خاص بازنشستگی فرهنگیان از مهمترین برنامه های فانی است.
در ادامه عزیزی فارسانی بخشی از وقت خود را به امیرعباس سلطانی نماینده مردم بروجرد برای بیان دلایل موافقت خود با وزیر پیشنهاد داد.
سلطانی با تاکید بر این که رسالت آموزش و پرورش تربیت دینی و ایرانی و اسلامی دانش آموزان است گفت: برگزاری دوره های آموزشی برای معمان از مهترین راهکارها برای تربیت به روز دانش آموزان است.
وی پرهیز از ملاحظات جناحی را از نقاط قوت برنامه های فانی خواند و گفت: ایجاد زمینه مشارکت حداکثری در فراینده های تصمیم سازی از برنامه های مهم فانی است.
به گزارش مهر، سلطانی ادامه داد: با عنایت به این که آموزش و پرورش نهادی فرهنگی است نه نهادی حزبی و جناحی، برنامه های وزیر پیشنهادی در راستای ارتقاء جایگاه فرهنگی وزارت آموزش و پرورش است.