کد خبر: ۲۲۰۳۸۰
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۵
نوبخت در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه عالی دفاع ملی:

باید برای روز مبادا برنامه داشته باشیم

سخنگوی دولت با تشریح مؤلفه‌های پیروزی تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات ژنو گفت: هر ملتی که استوار و مقاوم مانده، موفقیت را در آغوش گرفته است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدباقر نوبخت صبح امروز در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه عالی دفاع ملی، ضمن تبریک موفقیت بزرگ ملی در زمینه دستیابی به حقوق هسته‌ای نظام جمهوری اسلامی اظهار کرد: در راستای این بحث باید هوشمندی و شجاعت مقام معظم رهبری و همچنین بردباری و موقعیت‌شناسی ملت فهیم ایران و تدبیر و زیرکی تیم مذاکره‌کننده را سه رکن این پیروزی قلمداد کرد.

قطعاً برای منابع جدید باید فرمول دیگری داشته باشیم

وی با بیان اینکه "هر ملتی که استوار مانده و این مولفه‌ها را داشته، در واقع موفقیت را در آغوش گرفته است"، افزود: آنچه انجام شد، گام نخست است و البته در این راستا پرسش‌هایی پیش می‌آید، مثلاً این که اگر وضع کشور به همین منوال باشد آیا این کاری که ما انجام می‌دهیم مناسب‌ترین و روشی بهینه است؟ همچنین اگر شرایط کشور سخت و سخت‌تر شود و تحریم‌هایی که کنگره اعلام کرد، بنا به هر دلیلی از شش ماه به بعد اجرا و نفت کاملا تحریم شود، آن وقت ما با چه راهبردی می‌توانیم کشور را اداره کنیم؟

نوبخت ادامه داد: اگر شرایط کشور به‌گونه‌ای تغییر کند که ما از ماه‌های آینده بیش از 50 تا 60 میلیارد دلار به درآمدهای جدید دست پیدا کنیم، آنقدر کشور چگونه باید اداره شود؟ ما قطعاً برای منابع جدید باید فرمول دیگری داشته باشیم.

وی خطاب به دانشجویان و اساتید دانشگاه دفاع عالی ملی گفت: ما می‌توانیم این راهبردها را به عنوان سوژه‌های مطالعاتی و عناوین پایان‌نامه مورد توجه قرار دهیم و چقدر خوب است که این‌ها را با در قالب طرح‌ها و پروژه‌های مختلف با تمرکز دانشگاهیان مدنظر قرار دهیم و از آن استفاده کنیم.

باید برای روز مبادا برنامه داشته باشیم

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور همچنین تاکید کرد: اگر روزی مقام معظم رهبری از ما مطالبه کنند و بگویند برنامه‌مان چیست، ما باید سریعاً برنامه ارائه کنیم. امروز باید برای روز مبادا برنامه داشته باشیم وگرنه با فرا رسیدن آن، زمان را از ملت بزرگمان گرفته‌ایم.

ساختار و تشکیلات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فراهم شده است

نوبحت در ادامه با مورد توجه قرار دادن احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: ما هم‌اکنون ساختار و تشکیلات این سازمان را فراهم کرده‌ایم و در مجلس آخرین تبصره در این راستا به تصویب رسید. هفته آینده ان‌شاءالله در مجلس نهایی خواهد شد و بعد به ما ابلاغ می‌شود.

وی همچنین در این مراسم، دانشگاه عالی دفاع ملی را دانشگاهی منظم، منضبط و هدف‌محور خواند و با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت توجه هرچه بیشتر اساتید و دانشگاهیان به طراحی الگوی بومی پیشرفت، گفت: متأسفانه از آتش دانشگاهیان دودی برنخواسته است؛ البته می‌توان خوشبین بود و گفت که دانشگاهیان در حال انجام اقدامات اساسی هستند.

سخنگوی دولت در پایان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بحث الگوی پیشرفت و توسعه را به دانشگاهیان سپردند و دانشگاه آموزش دفاع ملی می‌تواند در این راستا مخاطب مقام معظم رهبری قرار بگیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین