مدیرکل دفتر مقررات واردات و صادرات وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: سازمانهای ذیربط، مسئولیت اجرای دقیق بخشنامه ها، دستورالعملها، مصوبات دولت و گواهی های قانونی مندرج در کتاب مقررات صادرات و واردات کشور در ارتباط با واردات را به عهده خواهند داشت.
وی تصریح کرد: براین اساس، هر یک از استانها که ابهام در اجرای بخشنامه ها، مصوبات و دستورالعملها داشته باشند، با این دفتر هماهنگ کرده تا از راهنماییهای لازم برخوردار شوند.
به گزارش مهر، در نامه سیدعباس حسینی مدیرکل دفتر مقررات واردات و صادرات وزارت صنعت، معدن و تجارت به سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها آمده است: "احتراما پیرو نامه 92/210/34490 مورخ 92/9/16 به اطلاع میرساند از تاریخ صدور این بخشنامه امور مربوط به ثبت سفارش کلیه اقلام وارداتی کشور به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تفویض می شود. لذا مقتضی است دستور فرمایید کارشناسان آن استان وفق قوانین و مقررات مربوط نسبت به بررسی دقیق و کارشناسی درخواستهای ثبت سفارش مطابق با بخشنامه ها، دستورالعمل ها، مصوبات دولت و گواهی های قانونی مندرج در کتاب مقررات واردات و صادرات اقدام لازم را به عمل آورند."
حسینی در این نامه خطاب به سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها هشدار داده است: بدیهی است عواقب و مسئولیت های ناشی از هرگونه صدور مجوز ثبت سفارش خارج از رویه ها، قوانین و مقررات جاری به عهده مدیریت آن سازمان خواهد بود.
تصویر نامه دستور جدید تجاری دولت یازدهم
به گزارش مهر، سيستم الكترونيكي ثبت سفارشات واردات كالا، از ابتدای سال 1387 به صورت تدریجی شکل گرفت و در نهایت در خردادماه سال 88 به صورت صددرصد الکترونیکی شروع به کار کرده است.
در اين سيستم متقاضيان ثبت سفارش اعم از حقيقي و حقوقي مي توانند با مراجعه به وب سايت sabtaresh.tpo.ir ثبت نام نموده ، با دريافت كدكاربري و رمز عبور شخصي، از طريق اين سايت سفارشات واردات خود را به صورت 24 ساعته، و در هر مكاني كه به شبكه جهاني اينترنت دسترسي داشته باشند ثبت نمايند.
بر این اساس، تمامی پيگيري هاي لازم تا حصول نتيجه (دريافت تأييديه ثبت سفارش)، از طريق اين سيستم ميسر است و متقاضيان پس از اطلاع از تكميل مراحل اداري ثبت سفارش، مي بايست به مراكز ثبت سفارش ايجاد شده در هر استان مراجعه نموده و پس از پرداخت كارمزد و تحويل اصل مدارك مورد نياز، تأييديه ثبت سفارش خود را دريافت کنند.