کد خبر: ۲۲۵۲۹۹
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵
در تور گرجستان ببینید؛

جاذبه‌های گردشگری تفلیس

از جمله جاذبه‌های گردشگری تفلیس می‌توان به دریاچه لیسی، محله حمام‌ها، پارک آبی، کلیسای صخره‌ای، پارک ریکه، پل صلح، کلیسای تثلیث یا سامبا، شهر سیقناقی، شهر اوپلیستیخه، قلعه ناریکالا، سالن اپرای پانیا شویلی و شهر قدیمی تفلیس اشاره کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

شهر تفلیس با جمعیتی در حدود یک و نیم میلیون نفر از جمله بزرگترین شهرهای گرجستان و پایتخت این کشور به شمار می‌آید. نام تفلیس به جهت وجود چشمه‌های آب گرم این ناحیه است که در واقع به آن تبلیس گویند.

موقعیت جغرافیای این شهر واقع در ۱۲۰ کیلومتری رشته کوه‌های قفقاز و در فاصله ۲۵۰ کیلومتری دریای سیاه است. از جمله جاذبه‌های گردشگری تفلیس می‌توان به دریاچه لیسی، محله حمام‌ها، پارک آبی، کلیسای صخره‌ای، پارک ریکه، پل صلح، کلیسای تثلیث یا سامبا، شهر سیقناقی، شهر اوپلیستیخه، قلعه ناریکالا، سالن اپرای پانیا شویلی و شهر قدیمی تفلیس اشاره کرد که در ادامه به شرح هر یک از آنها می‌پردازیم.

جاذبه‌های گردشگری تفلیس

کلیسای سامبا

از جمله کلیساهای ارتدکس گرجی در تور گرجستان، کلیسای جامع تثلیث است که به کلیسای سامبا نیز معروف می‌باشد. این کلیسا که در قلب شهر تفلیس واقع شده دارای ارتفاعی بالغ بر ۹۷ متر از جمله بزرگترین کلیسای ارتدکس جهان به شمار می‌آید. سبک بنای این کلیسا آمیزه‌ای از هنر معماری سنتی، بیزانس و مذهبی است. این کلیسا شامل گنبدی با هشت ستون از جنس طلا می‌باشد که صلیبی بر نوک آن خودنمایی می‌کند. گفتنی است که این کلیسا، ۹ کلیسای دیگر را نیز در خود جای داده است که بطور کلی کلیسای جامع تثلیث بخش‌های گوناگونی را از قبیل صومعه، ناقوس، جایگاه اسقف اعظم، تالار الهیات، تالار علوم مذهبی و دیگر قسمت‌های مرتبط با مباحث آموزشی و عبادتگاه به خود اختصاص داده است. این کلیسا از جمله مهمترین و زیباترین جاذبه‌های گردشگری تفلیس است که تجربه‌ای لذت بخش از یک سفر تاریخی را برای گردشگر به یاد ماندنی می‌کند.

محله حمام‌ها در آبانتوبانی

حمام‌های حرارتی آبانتوبانی به دلیل پیدایش چشمه‌های آب گرم طبیعی این نواحی می باشد. در قدیم در این منطقه جشن‌های و مراسم های شادمانی نیز بر گزار می‌شد و تنها به صرف درمان بیماری‌های فیزیکی نبوده است. گفتنی است که عمر این حمام ها به ۱۵۰۰ سال پیش باز می‌گردد. امروزه نیز همچنان از این حمام ها استفاده می‌شود و می‌توان با مبلغی ناچیز از حمام عمومی و محلی استفاده نمایید. حمام‌های حرارتی از دیگر جاذبه‌های گردشگری تفلیس است.

دریاچه لیسی

دریاچه لیسی که به دریاچه لاک پشت نیز معروف است، از جمله زیباترین جاذبه های گردشگری تفلیس است که بایستی بازدید از این دریاچه را در اولویت فهرست خود قرار داد. این دریاچه در بخش شمال غربی تفلیس واقع شده و عمقی در حدود ۴ متر دارد. دریاچه لیسی به جهت پرورش ماهی از آن استفاده می‌شود و منبع آب آن نیز از بارش باران و آب های زیرزمینی حاصل می‌شود.

قلعه ناریکالا

از جمله مکان‌های دیدنی و باستانی شهر تفلیس، قلعه ناریکالا است. مردمان گرجستان قلعه ناریکالا را همچون قلب تفلیس می دانند. گفتنی است که قدمت این قلعه به قرن ۴ میلادی باز می‌گردد. این قلعه تاریخی‌ترین بخش تفلیس به شمار می‌آید و برای دوستداران فرهنگ و هنر می‌تواند مکانی بسیار جذاب و دوست‌داشتنی باشد. از آنجایی که شهر تفلیس مملو از مکان‌های فرهنگی، هنری و تاریخی است، پیشنهاد می‌شود برای سفر به این سرزمین باستانی کفش‌های راحتی خود را به پا کرده و آماده بازدید از مکان‌های تاریخی آن شوید.

پارک ریکه

پارک ریکه از جمله مکان‌های تفریحی شهر تفلیس است که می‌توان اوقات خوشی را در آن سپری کرد. نکته قابل توجه آن است که از طریق پل صلح دسترسی به این پارک بسیار ساده است و حتی می‌توان به راحتی به نواحی سنتی و قدیمی شهر نیز راه پیدا کرد. هوای خوش بهاری و تابستانی در این پارک، توریست‌های بسیاری را به خود جلب می کند و در حقیقت می توان پارک ریکه را یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری تفلیس دانست.

شهر قدیمی تفلیس، شهر سیقناقی

به گزارش سفر باتو، شهر قدیمی تفلیس در واقع در دل پایتخت گرجستان قرار گرفته است و اگر چنانچه قصد سفر به تفلیس را دارید، بازدید از شهر قدیمی بایستی جزو اولین مکان‌های دیدنی باشد که بر می‌گزینید. به عبارتی شهر قدیمی فضای سنتی، فرهنگی و باستانی زندگی مردمان گرجی را یادآور می شود و با اینکه ۲۹ بار به دلیل شرایط ساختاری تخریب و مجدد بازسازی شده، همچنان دارای آن حال و هوای گرم و دوستانه ای است که نشستن در کافه‌ها و یا قدم زدن در کوچه‌های تنگ و باریک آن، حس خوشایندی را در فرد به وجود می‌آورد. شهر قدیمی تفلیس را شهر سیقناقی می‌نامند که قدمت آن به دوران عصر حجر بازمی گردد. شهر قدیمی تفلیس را می‌توان به عنوان ارزشمندترین جاذبه‌های گردشگری تفلیس خواند.

پل صلح

پل صلح از جمله زیباترین و مدرن‌ترین پل‌هایی است که توجه هر گردشگری را در آفر تور ارزان گرجستان با قیمت لحظه آخری به خود جلب می‌کند. این پول محل پیوند نواحی قدیم سنتی با نواحی مدرن شهر است. گفتنی است که طراحی پل صلح توسط یک طراح ایتالیایی اعمال شده است. همچنین نورپردازی این پل در شب بسیار ستودنی و خیره کننده است.

سالن اپرای پانیا شویلی

سالن اپرای پانیا شویلی محل برگزاری جشن‌ها و مراسم ملی گرجستان است که در این تالار به اجرا در می‌آید. معماری این سالن نمایانگر پیوند آسیا، خاورمیانه و اروپا است و از این حیث می‌تواند از مهمترین جاذبه‌های گردشگری تفلیس محسوب شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین