کد خبر: ۲۲۸۶۳۱
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۹

ربیعی: دوره تاسیس شرکت‌های یک هفته‌ای تمام شد/در دولت فامیل سالاری نداریم

وزیر تعاون، کار و رفاه با بیان اینکه دوره تاسیس شرکت‌های یک هفته ای برای خرید بنگاه های دولتی به سر آمده است، گفت: در دولت حزب سالاری، فامیل سالاری و خانواده سالاری نداریم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی ربیعی در جمع تعاونگران، بازرگانان و فعالان اقتصادی استان هرمزگان با بیان اینکه شفافیت، اصل مهم دولت تدبیر و امید است گفت: این دولت با این شعار می خواهد مداخله گری را در اقتصاد کشور به حداقل برساند و به دنبال برقراری امنیت سرمایه گذاری در کشور است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اظهارداشت: تا زمانی که دولت امنیت سرمایه گذاری را در کشور تضمین نکند، مشکل این بخش حل نخواهد شد. وی با رد حزب سالاری، فامیل سالاری و خانواده سالاری در دولت افزود: دولت به دنبال شایسته سالاری و کسانی است که درک و تجربه ملموسی از کار داشته باشند.

ربیعی تصریح کرد: در مدت وزارتم در این دولت حتی یک بار رئیس جمهوری در خصوص بکارگیری فرد یا افراد خاص، کوچک ترین حرفی به من نزده است. وی خود اصلاحی را یکی دیگر از شعارهای دولت تدبیر و امید دانست و گفت: طبق این شعار حتی اصلاح اداره مدارس در دولت مطرح است و ریاست جمهوری معتقد است مدارس توسط کسی یا کسانی باید اداره شود که بتوانند آن را خوب اداره کنند.

وی خصوصی سازی را نیز از برنامه های بنیادی دولت خواند و یادآور شد: البته ما با خصوصی سازی که رها شده باشد و اختصاصی سازی باشد به شدت مخالف هستیم و دوره تاسیس شرکت های یک هفته ای برای خریدن شرکت های دولتی به سر آمده است.

ربیعی پایه اقتصاد کشور را تشکل ها دانست و گفت: گسترش اتحادیه ها، سازمان های غیردولتی، کانون های کارگری و امثال آنها و افزایش تاثیر آنها از برنامه های جدی دولت است. وزیر تعاون، کار و رفاه حمایت از کارآفرینی را نیز از جمله برنامه های اساسی دولت خواند و گفت: در این خصوص وزارتخانه لایحه تشکیل سازمان کارآفرینی را در سطح استان ها برای تصویب به هیئت دولت می برد.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه، کسی که حتی یک شغل در جامعه ایجاد می کند قابل احترام است و این وزارتخانه برای نهادینه کردن کارآفرینی به ساخت فیلمی در این خصوص برای پخش در برنامه کودک مبادرت کرده است بیان داشت: شهربازی کودک با مضمون کارآفرینی نیز ساخته خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود وضعیت فعلی اقتصاد جامعه را شایسته ایرانیان ندانست و گفت: این وضعیت باید تغییر کند و اگر همه ما سعی نکنیم این وضعیت را تغییر دهیم، دستیابی به آینده مطلوب در کشور دشوارتر خواهد شد.

به گزارش مهر، ربیعی در تشریح رویکرد دولت یازدهم در قبال مطالبات مردم گفت: دولتی که صدای مردم را نشنود و بلندتر از مردم سخن بگوید پیشرفت نخواهد کرد و به همین خاطر این دولت در همه حال آماده شنیدن انتقادات مردم است و این رویکرد را ارزش آفرین می داند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین