کد خبر: ۲۳۰۳۳۲
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۱
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

در رسیدگی به کودکان کار بی‌سرپرست خلاء قانونی وجود دارد

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی رسیدگی به کودکان کار خارجی را یک معضل اجتماعی دانست و گفت: در رسیدگی به کودکان کار خارجی و کودکان بی‌سرپرستی که مورد سوءاستفاده‌ مافیاها قرار می‌گیرند شاهد یکسری خلاءهای قانونی و ملاحظات سیاسی هستیم که این مساله را تبدیل به یک معضل اجتماعی کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: عبدالرضا عزیزی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: کودکان کاری که در سطح شهر حضور دارند شامل سه دسته می‌شوند یکسری از این کودکان جزء کودکانی هستند که خانواده‌هایشان نیازمندند و این افراد توسط بهزیستی جمع‌آوری می‌شوند و مورد حمایت این سازمان قرار می‌گیرند که در این مساله مشکل خاصی وجود ندارد.

وی با اشاره به کودکان بی‌سرپرستی که مورد سوءاستفاده مافیاها قرار می‌گیرند، گفت: زمانی که این کودکان جمع‌آوری شوند هر کسی که دو شاهد بیاورد که سرپرستی آن ها را در اختیار دارد، این کودکان را به آن‌ها تحویل می‌دهد و در این مسئله یک خلاء قانونی وجود دارد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان این که مشخص نیست به چه علت کودکان خارجی جمع‌آوری نمی‌شوند، اظهار کرد: باید مجلس و دولت فکری برای این مساله بکنند و با اختصاص اعتبارات و برنامه‌ریزی درست رسیدگی به کودکان خارجی و کودکان بی‌سرپرست مدیریت شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین