کد خبر: ۲۳۱۱۹۳
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۴

اقتصاد سبز در دستور کار دولت یازدهم

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اقتصاد سبز در دستور کار دولت یازدهم قرار دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: معصومه ابتکار روز پنجشنبه در افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست اظهار داشت: همزمان با شروع به کار دولت یازدهم از نظر شاخص های زیست محیطی کشور وضعیت مطلوبی نداشت که همین امر نشان می داد با اهداف و چشم اندازها فاصله داریم. اگر همزمان با توسعه اقتصادی مسیر درستی را انتخاب کنیم مشاغل جدیدی ماندن بازیافت و انرژی های نو ایجاد می شود که بخش خصوصی از آن به دلیل جذابیت استقبال می کند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور یکی از محورهای اصلی برنامه اش را اقتصاد سبز عنوان کرد و به همین دلیل در برنامه ای که به مجلس ارایه شد اقتصاد سبز مورد تاکید مسئولان قرار گرفت.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست  افزود: واحدهای تولیدی باید بتوانند منابع آب و انرژی شان را مدیریت کنند و تولیدی را به بازار ارایه کنند که با محیط زیست سازگار باشد. امروز در دنیا موضوع مدیریت توسعه با محیط زیست یک اصل پذیرفته شده و قطعی است. ما نیز هنگامی که رشد اقتصادی را در دستور کار قرار دهیم باید بر این اصل پایبند باشیم چرا که با یک برنامه ریزی صحیح می توانیم اشتغال و توسعه را در کنار کاهش تخریب های زیست محیطی داشته باشیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به حضور کشورهای خارجی در نمایشگاه محیط زیست افزود: علاوه بر وزیر محیط زیست ارمنستان سفیر ایتالیا نیز در مراسم افتتاحیه حاضر شده است. اولین پارک بین مرزی ایران و ارمنستان با نام  پارک صلح و دوستی ارس نیز نهایی شده و به زودی احداث می شود.

وی بر لزوم توجه به مساله طراحی سبز در احداث واحدهای تولیدی تاکید کرد و افزود: نمی توانیم ابتدا به توسعه برسیم و پس از آن مشکلات را شناسای وی برای حلش اقدام کنیم. بهینه سازی مصرف انرژی، آب و افزایش بهره وری باید در دستور کار واحدهای اقتصادی قرار گیرد. محیط زیست اگرچه وظیفه اش بهبود وضع محیط زیست کشور است اما زمانی می تواند نقشش را به خوبی ایفا کند که اقتصاد سبز در کشور همزمان با محیط زیست پیش برود.

ابتکار اظهار امیدواری کرد سال آینده جامعه بین المللی حضور فعالتری در نمایشگاه داشته باشد چرا که این مسایل محیط زیست جهانی و فارغ از مرزبندی ها و مسایل سیاسی است.

به گزارش مهر، وی در پایان گفت: هدفمندی یارانه را باید به این دلیل که به کاهش گازهای گلخانه ای، افزایش بهره وری و کاهش آلودگی هوا کمک می کند مورد توجه قرار دهیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین