کد خبر: ۲۳۱۴۹۸
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۰
دلایل توقف پروژه تلویزیون اینترنتی صدا و سیما

شورایعالی فضای مجازی: اینترنت سالم در راه است

آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: اخبار فناوری اطلاعات ایران در شامگاه شنبه 26 بهمن ماه 1392:

نمایشگاه‌های متعدد ICT تجمیع شوند

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات گفت: باید نمایشگاه‌های متعددی که هر ساله در رابطه با اپراتورهای موبایل، بازی‌های رایانه‌ای، رسانه دیجیتال و فناوری اطلاعات برگزار می‌شوند را با هم و یکبار در سال برگزار کنیم.
به گزارش فارس، حسن نجفی سولاری امروز در نشست خبری نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال اظهار داشت: ایران دیرتر از دنیا وارد عرصه دیجیتال شده در حالیکه مصرف کننده اول است.
رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال افزود: از آسیب‌شناسی 6 دوره برگزاری نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال نتیجه گرفتیم که رویکرد برگزاری نمایشگاه باید تغییر کند.
وی ادامه داد: در نخستین راهکار نوین، تصمیم گرفته شد که برگزار کننده نمایشگاه دولت نباشد و برگزاری به ناشران دیجیتال سپرده شود که دولت تنها هدایت نمایشگاه را برعهده داشته باشد.
نجفی سولاری افزود: در این رابطه اتاق بازرگانی که به برگزاری نمایشگاه‌ها اشراف دارد، مجمع تشکل‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات که از بین متقاضیان برگزاری انتخاب شد و شورای عالی فضای مجازی که متولی فضای مجازی کشور است، برای همکاری انتخاب شدند.
رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال تصریح کرد: به این تربیت مثلثی از دولت، حاکمیت و بخش خصوصی در برگزاری خبری نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال شکل گرفت.
وی در بخشی از سخنان خود با تاکید بر لزوم همگرایی نمایشگاه‌های متعدد سالانه در این حوزه، گفت: باید نمایشگاه‌های متعدد این حوزه را با هم و یکبار در سال برگزار کنیم.
نجفی سولاری توضیح داد: وزارت ارشاد، وزارت بازرگانی و وزارت ارتباطات هر ساله نمایشگاه‌های متعددی را با موضوعات اپراتورهای موبایل، بازی‌های رایانه‌ای، رسانه دیجیتال و فناوری اطلاعات برگزار می‌کنند.
رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال تاکید کرد: مهم نیست که متولی برگزاری یک نمایشگاه واحد سالانه، چه سازمان یا ارگانی باشد، مهم این است که باید تمرکز و توان دولت و بخش خصوصی در یک نمایشگاه متمرکز شود تا این نمایشگاه بتواند در سطح منطقه و سپس در سطح بین‌المللی دارای نام شود.
وی یادآور شد: این که سهم دولت از 35 درصد در ابتدای انقلاب به 85 درصد در حال حاضر رسیده خوشایند نیست.

 


اجرای رومینگ ملی اختیاری است

رومینگ ملی موبایل به اپراتور اجازه می‌دهد در جایی که آنتن ندارد از آنتن و شبکه اپراتور دیگر استفاده کند و پایانی باشد بر عدم آنتن‌دهی موبایل. مقررات این خدمت سال گذشته به تصویب رسیده؛ اکنون وزیر ارتباطات می‌گوید این خدمت به همراه ۲ خدمت دیگر در اولویت‌های وزارتخانه است.
به گزارش فارس، به تازگی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات چند برنامه اولویت‌دار در دستور کار خود را اعلام کرده است.
محمود واعظی گفته: وزارت ارتباطات سه سیاست را در دستورکار دارد، نخست همکدی داخل استانی تلفن ثابت باید انجام شود، دوم؛ شبکه تلفن همراه باید FLAT (یکسان) شود و سوم؛ باید اپراتورهای تلفن همراه را متقاعد کنیم که رومینگ ملی بین آنها وجود داشته باشد.
وی تأکید کرد: مرحله نخست، برقراری رومینگ ملی بین اپراتورها و مرحله دوم، جابه‌جایی شماره بین اپراتورها است که این اولویت‌ها در وزارت ارتباطات دنبال می‌شود و مرحله سوم را نیز نگفت و اعلام آن به بعد موکول کرد.
وزیر ارتباطات در توضیح بیشتر و ضرورت برقراری رومینگ ملی یادآور شد: هم‌اکنون مشترکی که از یک اپراتور سیم‌کارت دارد اگر این سیم‌کارت در منطقه‌ای آنتن ندهد، ارتباط مشترک با شبکه کلاً قطع می‌شود، اما با رومینگ ملی، آنتن سیم‌کارت روی اپراتوری که در آن منطقه آنتن قوی‌تری دارد منتقل می‌شود و به این ترتیب موبایل مشترک هیچ‌گاه فاقد آنتن‌ نخواهد بود.
اما تصویب مقررات رومینگ ملی، به یک سال پیش باز می‌گردد. کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره ١٣١ مورخ 16/11/1390 را تصویب کرده است.
این مصوبه به منظور تسریع در توسعه و ارتقاء کیفی خدمات تلفن همراه، کاهش قیمت تمام شده شبکه‌ها و استفاده بهتر از زیرساخت‌های موجود در کشور تعیین شده است.
رومینگ ملی، خدمتی است که با استفاده از آن، یک اپراتور، خدمات شبکه خود را در اختیار مشترکان اپراتورهای میهمان قرار می‌دهد و با انعقاد موافقتنامه، از اپراتور میهمان، هزینه دریافت می‌کند.
در این حالت هنگامی که مشترک اپراتور میهمان، از محدوده پوشش‌دهی شبکه موضوع پروانه خود خارج می‌شود، به‌صورت خودکار امکان برقراری ارتباط و دریافت خدمات تعریف شده از طریق شبکه اپراتور میزبان را دارد.
طبق الزامات این مصوبه، هر یک از اپراتورها موظفند رومینگ ملی را برای هر اپراتور تلفن همراه دارای پروانه طبق موافقتنامه‌های که مبتنی بر مذاکرات فنی و تجاری لازم است، ارایه کنند.
این مذاکرات باید در طول 6٠ روز کاری از تاریخ درخواست اپراتور میهمان به اتمام رسیده و پیش نویس موافقتنامه، به امضای طرفین برسد.
اپراتور میزبان باید بر اساس موافقتنامه منعقده و با استفاده از تجهیزات رومینگ، نسبت به فراهم کردن خدمات رومینگ ملی برای مشترکان اپراتور میهمان، از یک تاریخ موثر، اقدام کند.
تاریخ موثر، تاریخ راه‌اندازی خدمات رومینگ ملی توسط اپراتور میزبان به اپراتور میهمان است.
اپراتور میهمان نباید به دلیل استفاده از خدمات رومینگ ملی هزینه اضافی از مشترکان خود دریافت کند و تنها در چارچوب تعرفه‌‌های مصوب کمیسیون مجاز است هزینه مکالمات را از مشترکان خود دریافت کند.
رعایت الزامات و تعهدات قید شده در پروانه اپراتور میهمان، همانند تماس اضطراری، ملاحظات پیوست امنیتی، نیازهای نظارتی و پدافند غیرعامل تحت هر شرایطی برای اپراتور میهمان الزامی است و استفاده از خدمات رومینگ ملی نباید مانعی برای انجام این تعهدات باشد.
اپراتور میزبان موظف است کیفیت خدمات ارایه شده به مشترکان خود را عیناً برای مشترکان اپراتور میهمان فراهم کند.
البته معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص زمان اجرای این آیین نامه، گفته: آیین نامه به اپراتورهای موبایل ابلاغ شده است اما اجرای آن اختیاری بوده و الزامی نیست. براین اساس چنانچه اپراتورهای موبایل نیاز به پوشش مشترکانشان در مناطقی که پوشش کافی شبکه وجود ندارد داشته باشند از مقررات این آیین نامه برای همپوشانی شبکه استفاده می‌کنند.

 

 

 

اینترنت سالم‌ در راه است

دبیر شورایعالی فضای مجازی از تدوین و بررسی طرح جامع اینترنت سالم در کارگروه تخصصی فرهنگی اجتماعی مرکز ملی فضای مجازی خبر داد و گفت: این طرح پس از تدوین، برای تصویب نهایی به شورایعالی فضای مجازی ارسال می شود.
به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن انتظاری صبح امروز شنبه در نشست خبری، یکی از مباحث اساسی کشور در راستای گسترش هویت اسلامی اینترنتی را رویکرد فضای مجازی سالم عنوان کرد و گفت: در این راستا طرح فضای مجازی سالم در دستور کار شورایعالی فضای مجازی قرار گرفته است.
وی یکی از بحث های مهم این طرح را نظام جامع پالایش حوزه فضای مجازی برشمرد و گفت: برای تدوین نظام جامع اینترنت سالم اعضای فرهیخته ای در کارگروه تخصصی فرهنگی اجتماعی در حال تهیه سیاست راهبردی این بخش هستند که پس از تدوین نهایی به صحن شورایعالی فضای مجازی برده می شود.
انتظاری با بیان اینکه در این طرح، 7 زیرنظام جامع مانند پالایش، محتوا و آموزش دیده شده است در پاسخ به مهر، طرح اینترنت سالم را طرحی متفاوت از اینترنت پاک که در دولت دهم مطرح شده بود عنوان کرد و گفت: در این طرح مجموعه ای از چند نظام پیاده سازی خواهد شد.

زمان بندی یک ماهه برای شبکه ملی اطلاعات
دبیر شورایعالی فضای مجازی در پاسخ به مهر در مورد آخرین وضعیت شبکه ملی اطلاعات نیز گفت: هم اکنون مصوبه شورایعالی فضای مجازی برای شبکه ملی اطلاعات به وزارت ارتباطات ابلاغ شده است و این وزارتخانه ظرف یک ماه آینده زمان خواهد داشت تا سیاستهای تعرفه ای این شبکه، نحوه رقابت پذیر بودن و سیاستهای رقابتی آن را در قبال سایر شبکه های موجود در کشور به مرکز ملی فضای مجازی ارائه کند.
وی با تاکید براینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف به تکمیل زیرساختهای شبکه ملی اطلاعات است گفت: در این زمینه نحوه تامین پهنای باند دسترسی به اینترنت و شرایط مرتبط با این شبکه باید از سوی وزارت ارتباطات ارائه و به الزامات پاسخ داده شود.

رشد اقتصاد دیجیتالی در کشور
رئیس مرکز ملی فضای مجازی که در حاشیه نشست خبری برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال سخن می گفت با اشاره به حمایت های این مرکز از بخش خصوصی برای برپایی نمایشگاههای توسعه ای و نیز تقویت عرصه رسانه های دیجیتال تاکید کرد: نظام جامع فضای مجازی کشور در راستای شکل گیری اقتصاد دیجیتالی در داخل نهایی خواهد شد به این معنی که تمام تلاشمان این است که با حمایت از بخش خصوصی و سپردن امور به این بخش، توسعه و رشد فضای مجازی در کشور را از طریق بخش خصوصی انجام دهیم.
وی با اشاره به سرعت تحول فناوری اطلاعات و ارتباطات و نیاز کشور به هماهنگی های بیشتر در این بخش، مهمترین امور در دست اقدام مرکز ملی فضای مجازی را ارائه خدمات به مردم، توسعه و استفاده از فرصتها و صیانت از فرهنگ اسلامی ایرانی برشمرد و گفت: در این راستا ایجاد هویت ملی ایرانی اسلامی در فضای سایبر را اولویت قرار داده ایم و قصد داریم در عرصه فضای ملی سایبری در دنیا الگو باشیم.
انتظاری زیرساختهای ارتباطی و مخابراتی کشور را برای تحقق این مهم، توسعه یافته عنوان کرد و ادامه داد: در این زمینه نیازمند فراهم کردن بسترهای لازم برای توسعه محتوا و خدمات بر روی این زیرساختها هستیم.

 


مرکز ماهر تقویت می‌شود

سرپرست معاونت امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات سازمان IT، از توسعه و تقویت مرکز ماهر (مرکز هماهنگی و رخدادهای رایانه‌ای) به عنوان cert ملی ایران به منظور ارتقای زیرساخت‌ها تا پایان سال ۹۳ خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس، اسماعیل رادکانی، در نشست میان مسئولان سازمان فناوری اطلاعات ایران با مدیران پلیس سایبری کشور، اظهار داشت: توسعه و تقویت مرکز ماهر (مرکز هماهنگی و رخدادهای رایانه‌ای) به عنوان cert ملی ایران به منظور ارتقاء زیر ساخت‌ها تا پایان سال 93 در دستور کار این سازمان قرار دارد .
سرپرست معاونت امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات، با بیان اینکه مرکز ماهر به عنوان cert ملی ایران یکی از مراکز مهم و اثر گذار در پیشگیری از حملات سایبری است، افزود: در این خصوص،‌ یکی از اولین نقاطی که تا کنون، ‌همکاری موثری با مرکز ماهر داشته، پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی بوده که این همکاری کماکان در حوزه ‌ای مختلف به خصوص جرایم ادامه دارد.
وی در خصوص راه اندازی مرکز ماهر به عنوان cert ملی ایران در دیگر دستگاه های کشور، اظهار داشت : مشاوره و همکاری در راستای راه اندازی cert دستگاهی ( گروه واکنش به رخدادهای رایانه ای (گوهر)) از برنامه های مرکز ماهر بوده و در این راستا،‌ چارچوب های راه اندازی، ‌تعامل با مرکز ملی ماهر و فعالیت این گوهر ها تدوین شده است.
وی خاطرنشان کرد: با اقدام ‌ای مرکز ماهر در راستای فرهنگ سازی و تبیین نیاز دستگاه ها،‌تعداد زیادی از سازمان ها راه اندازی این مراکز را در دستور کار خود قرار داده اند.

 

 


تلویزیون اینترنتی متوقف شد

مدیرعامل شرکت سروش رسانه به عنوان ارائه دهنده خدمات تلویزیون تعاملی در کشور گفت: زمان ثبت نام برای دریافت تلویزیون اینترنتی بعد از هماهنگی با سازمانهای مربوطه اعلام می شود.
مجید زاهدی وش در مورد آخرین وضعیت ارائه خدمات تلویزیون تعاملی در کشور که پیش از این قرار بود ثبت نام آن در 6 شهر از اواخر بهمن ماه آغاز شود، اظهار داشت: آمادگی های فنی و اجرایی لازم برای ثبت نام ارائه سرویس صورت گرفته است و در حال مذاکره با سازمانهای مرتبط برای ارائه این سرویس هستیم.
وی با بیان اینکه زمان ثبت نام برای دریافت تلویزیون تعاملی هنوز قطعی نشده است، افزود: چنانچه زمان نهایی ارائه این خدمات قطعی شد اطلاع رسانی مناسب صورت خواهد گرفت.
زاهدی وش با تاکید براینکه در صورت نهایی شدن هماهنگی های در حال انجام، ممکن است ثبت نام برای واگذاری این سرویس تا پایان سال جاری صورت گیرد افزود: در حال هماهنگی برای ارائه سرویس با شورایعالی فضای مجازی و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات هستیم.
مدیرعامل سروش رسانه گفت: این هماهنگی ها هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است و ثبت نام IP مدیا پس از انجام هماهنگی ها صورت خواهد گرفت.
به گزارش مهر، دی ماه امسال مجری پروژه تلویزیون تعاملی اعلام کرد که با همکاری مرکز فضای مجازی سازمان صدا و سیما و شرکت مخابرات ایران، تلویزیون تعاملی رسانه مهر را به عنوان نخستین اپراتور IP مدیای کشور در 6 شهر تهران، تبریز، اصفهان، مشهد، یزد و قزوین تا فروردین ماه 93 واگذار می کند که ثبت نام این سرویس قرار است از پایان بهمن ماه آغاز شود.
هفته گذشته معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات واگذاری سرویس تلویزیون اینترنتی از سوی سازمان صدا و سیما را بدون دریافت پروانه فعالیت از کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، غیرقانونی اعلام کرد و گفت: چهارچوبهای اولیه واگذاری سرویس تلویزیون اینترنتی - IP مدیا- برای تصویب به مرکز ملی فضای مجازی ارسال شده و در دستور کار این مرکز قرار دارد.
براساس توافقات صورت گرفته با مجری پروژه IP مدیا، قرار است این سرویس در عرض 30ماه به 1.5 میلیون مشترک ارائه شود.

 

 

معافیت از پرداخت حق استفاده از بیسیم جهانی اضطراری و ایمنی دریایی
کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات پیشنهاد معافیت از پرداخت حق استفاده از فرکانس‌های بیسیم جهانی اضطرار و ایمنی دریایی را تصویب کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره 180 خود پیشنهاد معافیت از پرداخت حق استفاده از فرکانس‌های بیسیم جهانی اضطرار و ایمنی دریایی را بررسی کرد.

این کمیسیون براساس ماده 11 آیین‌نامه قیمت گذاری طیف امواج رادیویی مصوب جلسه 107 کمیسیون و پیوست شماره 15 کتاب مقررات اتحادیه جهانی مخابرات (ویرایش سال 2012)، معافیت از پرداخت هزینه پردازش درخواست و حق استفاده از فرکانس‌های بیسیم جهانی اضطرار و ایمنی دریایی را تصویب کرد.

این دستورالعمل در چند ردیف فرکانس با کاربردهای تعریف شده تصویب شده است.

 

 


بازی رایانه ای ترکمنچای وارد بازار گیم می شود
بازی رایانه ای "ترکمنچای" با مضمون تاریخی، اسفندماه وارد بازار گیم کشور می شود.
به گزارش خبرنگار مهر، ترکمنچای یک بازی اکشن اول شخص تاریخی است که به 2 زبان فارسی و آذری در موسسه فرهنگی آفرین رسانه ماندگار ساخته شده است.

مرتضی رضایی - مدیر پروژه بازی "آتشبست:ترکمنچای " با بیان اینکه بحث تاریخی این بازی دارای ویژگی خاصی است و روایتگر اتفاقاتی است که در قالب انعقاد عهدنامه گلستان و ترکمنچای روی داده گفت: این بازی روایتگر بیش از یک دهه مبارزه با متجاوزان به خاک ایران بوده که در نتیجه دفاع مردمی این حماسه آفریده شد اما با خیانت و دخالت عده ای در پشت این نبرد تاریخی سرنوشت دیگری رقم خورد.

وی با بیان اینکه در بازی ترکمنچای از صحنه های سینمایی متعدد برای روایت تاریخی و سیر داستانی بازی استفاده شده است به ویژگی تکنیکی بکار رفته دراین بازی اشاره کرد و گفت: بازی ترکمنچای، از فضاهای گسترده در مراحل مختلف برخوردار بوده و استفاده از سلاح های مختلف توانایی ها و قابلیت های متعددی را برای گیمر در روند بازی ایجاد می کند.

مدیر پروژه بازی رایانه ای ترکمنچای با تاکید براینکه این بازی از زمان گیم پلی حدود 5 ساعت برخوردار بوده که با شرکت کاربر در ماموریت های مختلف این زمان متغییر خواهد بود گفت: در بازی ترکمنچای از موتور بازی توسعه یافته که به صورت اختصاصی توسط متخصصان ایرانی بهینه سازی شده استفاده شده که در این موتور تکنیکهای مختلف تصویری و گرافیک برای خلق تصاویر با کیفیت بهره گرفته شده است.

رضایی با بیان اینکه در این بازی کتاب عهدنامه ترکمنچای - کتاب معماری در دارالا خلافه ناصر - اسناد دوره قاجار - ویکی پدیا - تصاویر اصلی عهد نامه ترکمنچای مورد استفاده قرار گرفته است، افزود: منابع مرتبط با قرارداد های آن دوره - مصاحبه تلفنی با مرکز اسناد انقلاب اسلامی - مرکز اسناد امور خارجه - سریال تلویزیونی تبریز در مه - کتاب روابط ایران و روسیه در نیمه اول قرن 19 - تصاویر عکس برداری شده یا ارسالی از اماکن تاریخی و موزه های برای خلق این اثر جمع آوری شده است.

 

 

امضای منشور همکاری 3 جانبه برای ارتقای محصولات دیجیتالی
منشور همکاری میان اتاق بازرگانی ایران با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای عالی فضای مجازی، برای ارتقای سطح فرهنگی و اقتصادی محصولات عرصه دیجیتال تدوین می شود.
به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری هفتمین نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال که قرار است 8 تا 11 اسفندماه جاری در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران و با همکاری مجمع تشکل های فناوری اطلاعات و مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد و با حمایت مرکز ملی فضای مجازی برپا شود با حضور مسئولان این نهادها برگزار شد.

دچار نمایشگاه زدگی شده ایم

در این نشست حسن نجفی سولاری -رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال در 7 سال پیش را نخستین گام جدی کشور در عرصه ورود به دنیای دیجیتال عنوان کرد و گفت: از گذشته تاکنون این نمایشگاه با کش‌وقوس‌های زیادی همراه بوده و با وجود تلاش‌هایی که برای به نتیجه رسیدن این نمایشگاه صورت گرفته برگزارکنندگان آن نتوانسته‌اند به نتیجه مطلوب برسند.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید ما برای به نتیجه رسیدن در این عرصه، نخستین گام را آسیب‌شناسی نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال قرار دادیم ادامه داد: خوشبختانه در سالهای اخیر گام‌های تحقیقی در زمینه آسیب‌شناسی در این عرصه برداشته شد؛ اولین اشکال که ما به آن پی بردیم نیز این بود که در این عرصه دچار نمایشگاه‌زدگی شده‌ایم. در حالی که انواع و اقسام نمایشگاه‌ها برگزار شده‌اند، اما هیچ سود خاصی نداشته‌اند.

نجفی سولاری با تاکید براینکه از سوی نهادهای حاکمیتی نیز کمک خاصی در این عرصه به دولت نشده بود‌، گفت: در این زمینه، بخش خصوصی فعال نبود‌، چون یا نظارت دولتی را نمی‌پذیرفت یا توانایی‌ ابراز وجود نداشت؛ در این راستا در هفتمین دوره برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال به این نتیجه رسیدیم که باید نمایشگاه را متفاوت با سایر نمایشگاه‌ها برگزار کنیم؛ به این معنی که برگزارکننده، دولت نباشد و دولت صرفا وظیفه‌ نظارت و حمایت را برعهده داشته باشد.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال با اشاره به کمک گرفتن از اتاق بازرگانی ایران و مجمع تشکل های فناوری برای برگزاری این نمایشگاه افزود: در عرصه حاکمیت نیز در راستای سیاست‌ها و ابلاغ آن‌ها، مرکز ملی فضای مجازی از این رویداد حمایت خواهد کرد.

به گفته وی تشکیل مثلث دولت، حاکمیت و بخش خصوصی و همگرایی این 3 ضلع می تواند نتایج مطلوبی برای برگزاری این نمایشگاه به همراه داشته باشد.

تدوین منشور همکاری میان اتاق بازرگانی، وزارت ارشاد و مرکز ملی فضای مجازی

در این نشست محمدرضا طلایی -رئیس هیات مدیره مجمع تشکل‌های فناوری اطلاعات نیز گفت: هفتین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در فضایی پنج‌هزار مترمربعی برگزار می‌شود و 140 شرکت در حوزه‌ ICT در آن حضور خواهند داشت که امیدواریم با پوشش گسترده‌ای روبه‌رو شود.

وی این نمایشگاه را نقطه‌ عطف و تعامل بین بخش خصوصی و دولت عنوان کرد و گفت: کارگروهی در اتاق بازرگانی ایران تشکیل شده که مأموریت دارد منشور همکاری اتاق بازرگانی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای عالی فضای مجازی را تدوین کند که همزمان با نمایشگاه یا بعد از آن امضا شود؛ این منشور در زمینه اقتصاد،‌ فرهنگ و صادرات محصولات فرهنگی خواهد بود و امید می رود بتوان با این طرح به ارتقای سطح فرهنگی حوزه دیجیتال کمک کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین