کد خبر: ۲۳۱۷۵۲
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۴

پيامک، راز پرستار سارق را فاش کرد

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از دستگيري پرستاري خبر داد که از حساب بيمارش بعد از مرگ پول برداشت کرده بود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش مردم سالاری، سرهنگ محمد مهدي کاکوان در تشريح جزئيات اين خبر گفت: چندي پيش زني جوان به نام «نسرين» با حضور در پليس فتا، اعلام کرد که از حساب مادرش مبلغ حدود سه ميليون تومان به صورت اينترنتي برداشت شده است.

وي با بيان اينکه «نسرين» در اظهارات خود عنوان کرد در حالي متوجه برداشت غيرمجاز از حساب مادرش با پيامک شده است که مدت 36 روز است مادرش فوت کرده، افزود: با توجه به حساسيت موضوع، بلافاصله کارآگاهان پليس فتا واکاوي زواياي پنهان اين پرونده را در دستور کار خود قرار دادند.

رئيس پليس فتاي پايتخت با بيان اينکه بررسي کارآگاهان نشان داد که سارق يا سارقان احتمالي از طريق حساب بانکي اين زن فوت شده و در ترفندي ماهرانه اقدام به واريز پول به حساب فروشنده‌اي کرده‌اند، گفت: بررسي ماموران نشان داد که مقصد تمامي پول‌هاي برداشت شده از حساب متوفيه، يک بوتيک در يکي از خيابان‌هاي معروف پايتخت است.

 کاکوان با بيان اينکه ماموران در مهندسي معکوس توانستند رده‌پاي پسري 27 ساله را در اين پرونده بيابند، ادامه داد: «سياوش» با حضور در پليس فتا عنوان کرد که تمامي اين اقدامات مجرمانه را به درخواست مادرش انجام مي‌داده است!

 وي با بيان اينکه طبق اظهارات اين پسر جوان، شناسايي و دستگيري مادر وي به نام «ملوک» در دستور کار قرار گرفت، تصريح کرد: بررسي‌ها نشان داد که «ملوک» پرستار صاحب حساب بوده است و اين زن پس از حضور در پليس فتا عنوان کرد که پول را به درخواست متوفيه برداشت کرده است اما اين زن در حالي اين ادعا را مطرح مي‌کرد که 34 روز بعد از مرگ صاحب حساب اين پول برداشت شده بود.

رئيس پليس فتاي پايتخت گفت: «ملوک» پس از برملاء شدن ادعاي دروغينش، بار ديگر بهانه‌اي ديگر مطرح کرد. کاکوان با بيان اينکه سرانجام ملوک در دام تناقض‌گويي‌هاي خود اسير شد و پرده از راز سرقتش برداشت، عنوان کرد: اين زن عنوان کرد که در روزهاي آخر عمر صاحبخانه، از دسترسي‌اش به کارت و رمز آن سوء استفاده کرده و اقدام به فعال‌سازي رمز اينترنتي اين کارت کرده بود و پس از مدتي از مرگ اين زن، از شلوغي فضا استفاده کرده و براي خود و فرزندانش لباس خريداري کرده است.

 وي با بيان اينکه اين زن به همراه پرونده متشکله در اختيار مقام قضايي قرار گرفت، گفت: از فروشندگان تقاضا مي‌شود که حتما در هنگام خريد، مدارک شناسايي خريدار را رويت کرده و حتي اطلاعات کلي خريدار را يادداشت کنند تا در صورت لزوم بتوانند هويت فرد را شناسايي کنند.

رئيس پليس فتاي پايتخت با بيان اينکه به فروشندگان توصيه مي‌شود که ضمن رويت کارت شناسايي خريداران، پول را به حسابي عودت دهند که از آن پول برداشت شده است، گفت: گاها خريداران از فروشنده مي‌خواهند که پول اضافه را به حساب ديگري عودت دهند اما پيشنهاد مي‌شود که پول به حسابي که از آن برداشت شده، برگردانده شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین