کد خبر: ۲۳۳۶۷۰
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۰

وزیر خارجه اسپانیا: آماده گسترش روابط اقتصادی و فرهنگی با ایران هستیم

وزیر امور خارجه اسپانیا گفت: آماده گسترش روابط اقتصادی و فرهنگی با ایران و همچنین شهر زیبای اصفهان هستیم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «خوزه گارسیا مارگالو» (José García-Margallo ) روز یکشنبه در دیدار با استاندار اصفهان اظهار اطمینان کرد که سفر به ایران، سرآغازی برای گسترش روابط فرهنگی، اقتصادی و تاریخی بین دو ملت است.

وی با بیان اینکه به همین دلیل در این سفر با هیات بلند پایه ای آمده ام، افزود: از مدتها قبل به سفر به ایران و شهر بسیار زیبای اصفهان فکر کرده بودیم.

گارسیا مارگالو گفت: در آینده نزدیک وزیر گردشگری اسپانیا نیز با هیات بلند پایه به ایران سفر خواهد کرد و تلاش می کنم آنها را نیز در این سفر همراهی کنم.

وی افزود: اسپانیا عضو یک مجموعه گردشگری در مدیترانه با پنج میلیون عضو است و می توانیم از این طریق روابط فرهنگی و گردشگری خوبی برقرار کنیم.

استاندار اصفهان نیز در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه اصفهان و اسپانیا گفت: 400 سال قبل یک فرد اسپانیایی به نام «گارسیا دسیلوا» در اصفهان با «شاه عباس»، پادشاه وقت ایران ملاقات کرد.

«رسول زرگر پور» افزود: این ملاقات تاریخی نشان دهنده ارتباط طولانی مدت ایران و اسپانیاست.

وی با بیان اینکه ایران و اسپانیا با دو تمدن تاریخی، ارتباط خوبی با یکدیگر دارند، اظهار کرد: ملاقات دکتر روحانی رییس جمهوری ایران با نخست وزیر اسپانیا در مجمع عمومی سازمان ملل، در جهت گسترش روابط دو کشور موثر بود.

استاندار اصفهان با ابراز امیدواری از اینکه حضور وزیر امور خارجه اسپانیا و هیات همراه در ایران تداومبخش ارتباطات دو کشور باشد، گفت: مردم اسپانیا مانند ایرانی ها هنردوست اند و ما شما را به دیدن جاذبه های کشورمان از جمله موزه شهر بزرگ اصفهان دعوت می کنیم.

زرگرپور، اصفهان را استانی صنعتی، فرهنگی، تاریخی و علمی خواند و افزود: این استان ظرفیت های بسیار برای سرمایه گذاری دارد.

وی با بیان اینکه روابط ایران با کشورهای اروپایی بویژه در قالب سیاستهای دولت آقای روحانی افزایش یافته است، تصریح کرد: استان اصفهان نیز برای گسترش این روابط آمادگی کامل دارد.

استاندار اصفهان با تاکید براینکه ما جایگاه ویژه ای برای اسپانیا در نظر گرفته ایم، گفت: این استان آماده اعلام خواهر خواندگی با اسپانیا و همچنین برگزاری هفته فرهنگی در این کشور است.

به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه اسپانیا پس از دیدار با استاندار اصفهان، شهر اصفهان را به سمت تهران ترک کرد.

وزیر خارجه اسپانیا در سفر به کشورمان قرار است با مقامهای عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران دیدار کند.

براساس بیانیه ای که وزارت امور خارجه اسپانیا صادر کرده، هدف از این سفر، تقویت روابط دوجانبه و تبادل نظر درباره مهمترین مسائل منطقه ای و جهانی از جمله موضوع هسته ای ایران است.

به گزارش ایرنا، سفر خوزه گارسیا مارگالو به تهران، نخستین سفر وزیر امور خارجه اسپانیا به ایران از سال 2004 میلادی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین