کد خبر: ۲۳۳۷۱۱
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۷
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني:

انقلاب اسلامي بيدي نيست كه با هر بادي بلرزد

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني پيش از ظهر امروز در ديدار جمعي از زندانيان سياسي مسلمان قبل از انقلاب، جايگاه مبارزين و جهادگران را در جوامع اسلامي و تعابير قرآن بسيار بالا دانست و گفت: انقلابيون و مبارزان، هيچ هدفي جز دفاع از اسلام و مستضعفان نداشتند و مي‌دانستند مبارزه با رژيم سفاكّي چون پهلوي، هزينه‌هاي فراواني برايشان دارد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرویس سیاسی - آيت‌الله هاشمي رفسنجاني پيش از ظهر امروز در ديدار جمعي از زندانيان سياسي مسلمان قبل از انقلاب، جايگاه مبارزين و جهادگران را در جوامع اسلامي و تعابير قرآن بسيار بالا دانست و گفت: انقلابيون و مبارزان، هيچ هدفي جز دفاع از اسلام و مستضعفان نداشتند و مي‌دانستند مبارزه با رژيم سفاكّي چون پهلوي، هزينه‌هاي فراواني برايشان دارد.

به گزارش آفتاب، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاكيد بر حق مبارزان قبل از انقلاب در جامعه گفت: اخلاص مبارزين، در دوران دفاع مقدس توسط جوانان پرشور انقلابي، تكرار شد و آنان با وجود مشكلات متعدد اقتصادي و نظامي، در مقابل ارتش كاملاً مجهز بعث كه از سوي شرق، غرب و ارتجاع منطقه نيز حمايت مي‌شد، پيروزمندانه، مقاومت كردند.

ايشان ابراز نگراني‌هاي زندان‌هاي سياسي قبل از انقلاب را درباره مشكلات اقتصادي، به‌خصوص نرخ بيكاري، برخاسته از دلسوزي خالصانه آنان دانست و گفت: متأسفانه برخلاف آمارهايي كه در سال‌هاي گذشته از ايجاد اشتغال ميليوني در جامعه مي‌دادند، شاهد بيكاري جوانان تحصيل كرده هستيم كه اصلاً توجيه‌پذير نيست.

آيت الله هاشمي رفسنجاني با بيان اين جمله كه « هرمسؤولي بايد براي ايجاد توليد و اشتغال تلاش كند»، به برنامه هاي دانشگاه آزاد اسلامي براي تجاري كردن طرح‌هاي دانشگاهي اشاره كرد و گفت: با اين كار، تكنولوژي جديدي وارد چرخه صنعت مي‌شود كه ايجاد اشتغال بهترين نتيجه آن است.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به اظهارات حاضرين درخصوص نقش ايشان در انتخابات اخير رياست جمهوري گفت: نقش اصلي را مردم ايفا كردند كه در سايه رشد آگاهي، نگذاشتند شيوه اجرايي گذشته ادامه يابد.

ايشان با ذكر خاطراتي از برنامه‌هاي چند عمليات نظامي در طول دوران دفاع مقدس، نقش مردم را در اين دوران ستود و با تشريح شرايط سياسي و نظامي ماههاي پاياني دفاع مقدس گفت: عقلاي قوم در مجلس و در سطح فرماندهان نظامي صحبت از ختم آبرومندانه جنگ مي‌كردند كه با لطف خداوند و درايت امام (ره)، با اصلاح قطعنامه و پذيرش آن توسط سازمان ملل متحد، پيروزمندانه از جنگ بيرون آمديم.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: عقلانيت ماههاي پايان جنگ، در شرايط فعلي نيز متبلور شد و در ميان نامزدها، مردم به كسي بيشترين رأي را دادند كه صحبت از اعتدال و عقلانيت مي‌كرد.

آيت‌ا‌لله هاشمي رفسنجاني، وفاداري و حمايت مردم را سرمايه ارزشمندي براي مقاطع مختلف انقلاب و كشور، مخصوصاً براي دولت فعلي دانست و گفت: دولت هم، قدر اين سرمايه را مي‌داند و از حقوق آنها در مسايل داخلي و خارجي دفاع خواهد كرد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، تلاش معاندان در داخل و خارج را براي القاي نااميدي و يأس به مردم، خيانت به نظام اسلامي دانست و گفت: انقلاب اسلامي بيدي نيست كه با بادهاي بي‌بنياد مخالفت‌ها بلرزد و با اراده به راهش ادامه مي‌دهد.

آيت الله هاشمي رفسنجاني با انتقاد از انحراف از سياست‌هاي كلي اصلاح اصل 44 و تقويت‌بخش خصوصي گفت: بعضي‌ها در دولت سابق به جاي اجراي صحيح اين اصل و سپردن امور به مردم، به نهادهاي شبه دولتي دادند كه عدم پاسخ گويي و عدم توجه به نظارت در ذات آنان است.

ايشان امنيت خاطر مردم در تأمين نيازهاي ضروري زندگي را حق آنان دانست و گفت: توجه به تأمين اجتماعي كامل و رفع مشكلات داخلي و خارجي مي‌تواند اميد ايجاد شده در دل مردم را تقويت و نگراني‌هاي گذشته را رفع كند.

در آغاز اين ديدار آقايان محمدرضا علي حسيني، باقريان نژاد، حاتمي، صالح آبادي، محمودي و سرداد به بيان نگراني‌ها و ديدگاههاي خويش درخصوص  مسايل سياسي، فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي پرداختند و از آيت الله هاشمي رفسنجاني به خاطر نقشي كه در تمام مراحل انتخابات رياست جمهوري و دميدن روح اميد به جامعه داشتند، تشكر كردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین