کد خبر: ۲۳۴۳۳۷
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۶

ساعت طلایی برای خواب

دستیار تخصصی طب سنتی ایران با اشاره به ساعت طلایی برای خوابیدن اشاره می کند: افراد باید بین ساعت ۲۱تا ۲ صبح بخوابند و گرنه ساعت خواب نامناسب عملکرد هورمون‌ها را دچار اشکال می‌کند. افراد باید بین ساعت 9 شب تا 2 صبح خواب باشند چرا که این ساعت طلایی برای خواب بوده و سیستم هورمونی بدن فرد به خواب بین این ساعات نیاز دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: دستیار تخصصی طب سنتی ایران افزود: بسیاری از افراد عادت کرده اند که روزها بخوابند و شب‌ها بیدار باشند که این مسئله به سیستم بدنی آنها تاثیرگذار است و در طب سنتی ایران خواب دم غروب به خواب هلاکت یا مرگ تشبیه شده است.

وی عنوان کرد: غده هیپوتالاموس در زمان بین 9 شب تا 2 صبح بیشترین فعالیت خود را دارد و امروزه ریتم بدن به هم خورده است چراکه خیلی از افراد تا نیمه شب بیدارند و مشغول تماشای تلویزیون یا کار با رایانه هستند که به بدن خود آسیب می‌رسانند.

وی گفت: اگر فرد ریتم بدن خود را به هم بزند و تا پاسی از شب به تماشای تلویزیون یا کار با رایانه بپردازد یا مشغول فعالیت‌های دیگر باشد به بدن خود آسیب وارد می‌کند که موجب پیری زودرس می‌شود.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران با اشاره به اینکه از اختلالات دیگری که بیداری شبانه ممکن است بروز دهد، اختلالات تخمدان در زنان است، افزود: به دلیل اینکه غدد فوق کلیه 3 هورمون اصلی بدن را می‌سازد و بخش عمده ای از این هورمون‌ها هورمون جنسی است.

وی با بیان اینکه هورمون آلدوسترون تنظیم کننده فشار خون است و نمک و الکترودهای بدن را که بخشی از آن توسط این غده تنظیم می‌شود، خاطرنشان کرد: یک هورمون دیگر به نام کورتیزول وجود دارد که کورتون طبیعی بدن است که بر سوخت و ساز قند، پروتئین‌ها، بسیاری از قسمت‌های سیستم بدن تاثیر می‌گذارد و طبیعت بدن به این هورمون وابسته است و اگر ساعت خواب به هم بخورد فعالیت و عملکرد این هورمون‌ها دچار اختلال شده و از تنظیم خارج می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین