کد خبر: ۲۳۴۴۰۳
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۳

پهنای باند اینترنت 10 برابر می‌شود

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به جزئیات پروژه های تدبیر و امید در راستای توسعه شبکه انتقال و ظرفیت اینترنت کشور گفت: در پروژه "تدبیر یک" ظرفیت لایه انتقال شبکه زیرساخت ارتباطی با رشد 9 برابری همراه خواهد بود و در پروژه "امید یک" نیز ظرفیت پهنای باند شبکه اینترنت کشور به یک ترابیت برثانیه می رسد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: محمود خسروی اجرای پروژه های تدبیر و امید را در 3 فاز با هدف ارتقای ظرفیت اینترنت کشور تا پایان برنامه پنجم توسعه - سال 94 - عنوان کرد و گفت: این پروژه های بزرگ ملی زیرساختی با مشارکت بخش خصوصی اجرایی می شود.

او با اشاره به جزئیات اجرای این طرح ها گفت: پروژه تدبیر در لایه انتقال - ترنسمیشن- و پروژه امید در لایه آی پی - IP - برای انتقال اطلاعات تعریف شده به این معنی که با اجرای پروژه امید که در 3 فاز تعریف شده است توسعه پهنای باند اینترنت بین الملل به 4 ترابیت در ثانیه و توسعه شبکه IP داخل کشور با ظرفیتی بالغ بر 20 ترابیت برثانیه در دستور کار قرار گرفته است.

خسروی با بیان اینکه در این پروژه ظرفیت پهنای باند اینترنت تا پایان سال آینده 10 برابر و تا پایان برنامه پنجم 37 برابر می شود گفت: هم اکنون پهنای باند اینترنت کشور حدود 150 گیگابیت برثانیه است که در " امید 1 " تا پایان سال آینده این ظرفیت 10 برابر ارتقا می یابد و به هزار و 100 گیگابیت برثانیه - یک ترابیت - می رسد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوی اطلاعات با بیان اینکه توسعه ظرفیت شبکه اینترنت در 3 فاز انجام می گیرد ادامه داد: تا پایان برنامه پنجم توسعه و با اجرای پروژه "امید 3" ظرفیت شبکه اینترنت بین الملل به 4 ترابیت خواهد رسید.

به گزارش مهر، خسروی با اشاره به وجود 54 هزار کیلومتر فیبرنوری در کشور که تا پایان برنامه پنجم توسعه به 67 هزار کیلومتر می رسد گفت: اجرای پروژه‌های تدبیر یک و دو نیز با هدف توسعه شبکه انتقال در دستور کار قرار دارد که ظرفیت شبکه انتقال در دو فاز با رشد 9 برابری از 450 هزار لینک E1 به 4 میلیون لینک E1 افزایش خواهد یافت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین