کد خبر: ۲۳۴۶۰۷
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰
یک دیپلمات مطلع :

اخبار مربوط به سفر روحانی به عربستان خبرسازی رسانه ای است

یک منبع دیپلماتیک اخبار منتشر شده در رسانه های عربی مبنی بر دعوت از رئیس جمهور کشورمان برای سفر به عربستان و پذیرش این دعوت را تکذیب و اینگونه اخبار را جوسازی رسانه ای عنوان کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرنگار مهر ، سفر مقامات ایرانی به عربستان از آغاز دولت یازدهم و به ویژه در پی مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 از اخباری است که در بین رسانه ها به خصوص رسانه های عربی هر از چند گاهی منتشر می شود.

دعوت رسمی عربستان از رئیس جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان بارها از سوی رسانه های عربی اعلام شده و چندین باز از سوی مقامات کشورمان تکذیب شده است .

حتی اخباری مبنی بر سفر محمد جواد ظریف ، وزیر امور خارجه کشورمان به عربستان نیز چندی پیش منتشر شد که سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد این سفر به دلیل عدم آمادگی عربستان انجام نشده است .

روزنامه «دیلی‌استار» لبنان نیز امروز در راستای همین اخبار به نقل از منابعی در تهران مدعی شد ؛حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران دعوت دولت عربستان برای سفر به این کشور را پذیرفته و نیمه اول ماه فروردین به ریاض سفر می‌کند.

یک دیپلمات مطلع در ایران در گفتگو با خبرنگار مهر هر گونه دعوت از رئیس جمهور برای سفر به عربستان را تکذیب کرد و این گونه اخبار را جوسازی های رسانه ای در رسانه های عربی عنوان کرد .

البته وزیر امور خارجه کشورمان بارها در گفتگو ها بیان کرده است که همکاری با کشورهای منطقه در اولویت کاری سیاست خارجی قرار دارد و در این راستا عربستان نیز مستثنی نخواهد بود و در صورت آمادگی دو کشور در زمان مقتضی به ریاض سفر خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین