کد خبر: ۲۳۵۱۰۸
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۶

تائید ۴ بانک ایرانی برای انتقال پول‌ نفت

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از تایید اسامی ۴ بانک ایرانی برای انتقال پول‌های بلوکه شده ایران خبر داد و گفت: طبق اعلام رئیس کل بانک مرکزی پول‌های نفت ایران از طریق بانک‌های واسط درحال انتقال به داخل کشور است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محسن صرامی در خصوص جلسه مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس با رئیس کل بانک مرکزی و توضیحات وی درباره آخرین وضعیت انتقال پول‌های بلوکه شده ایران به داخل کشور، اظهار داشت: آقای سیف در این جلسه تاکید کرد که این پول‌ها از طریق بانک‌های عامل درحال انتقال به داخل کشور است.

وی با بیان اینکه استفاده از پول‌های بلوکه شده ایران به منظور خرید کالاهای اساسی در شرایط فعلی و با رکود تورمی می تواند کمک خوبی برای کشور باشد، تصریح کرد: دولت می تواند با این روش منابعی را که برای تامین کالای اساسی در نظر گرفته بود در سایر بخش‌ها استفاده کند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن اشاره به اینکه اخباری مبنی بر تایید نام 4 بانک ایرانی از بین 8 بانک مطرح برای انتقال پول نفت ایران به داخل کشور مطرح شده است،‌ گفت: بانک مرکزی و بانک‌های عامل هنوز تراز خود را درباره گردش مالی پول‌های بلوکه شده ایران نداده‌اند.

وی با تاکید براینکه نفس ورود پول‌های بلوکه شده ایران برای کشور خیلی مهم است، افزود: اقای سیف در جلسه‌ای که با کمیسیون اقتصادی مجلس داشتند قول دادند تا شب عید گشایش‌هایی از محل ورود پول‌های بلوکه شده به ایران انجام خواهد گرفت.

به گزارش تسنیم، صرامی اضافه کرد: همچنین رئیس کل بانک مرکزی تاکید داشت که با استفاده از پول های نفت آزاد شده ایران نرخ ارز براحتی قابل کنترل خواهد شد؛ سیف به صراحت گفت که پول‌های نفت ایران به سمت بانک‌های عامل گشایش می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین