کد خبر: ۲۳۵۱۶۰
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۸

نجات 14 صیاد سرگردان ایرانی در آب‌های آزاد

ناوگروه نیروی دریایی ارتش،یک فروند لنج صیادی ایرانی را که دزدان دریایی به آن حمله کرده بودند نجات داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، امیر دریادار دوم ˈ سیاوش جَرهˈ معاون عملیات نیروی دریایی ارتش با اعلام این موضوع گفت:دزدان دریایی در این حمله ضمن وارد کردن صدمات ، اقلام موجود در این لنج اعم از مواد غذایی، سوخت و اموال ارزشمند را ربوده و آن را در نقطه نامعلومی رها کرده و خود نیز گریخته بودند.

دریادار جَره افزود: به دنبال اعلام مالک لنج صیادی به نیروی دریایی ارتش مبنی بر مفقود شدن لنج و عدم برقراری ارتباط، تیم امداد و نجات ناوگروه بیست ونهم پس از یک هفته جستجو در محدوده احتمالی مفقود شدن، موفق به یافتن لنج سرگردان شده و 14 خدمه آن را پس از ارایه کمک مورد نیاز به سواحل ایران منتقل و به کمک منطقه سوم نیروی دریایی ، لنج به صاحب آن بازگردانده شد.

وی اظهارداشت: طی چند روز گذشته نیز یک فروند کشتی تجاری ایرانی که به علت نقص فنی در مسیر متوقف شده بود مورد حمله دزدان دریایی قرار گرفت که با هوشیاری و اقدام به موقع تیم محافظ کشتی و حضور ناوگروه بیست و نهم ،دزدان دریایی متواری و تیم فنی نیروی دریایی با ارائه کمک فنی نقص کشتی را رفع و تحت حمایت ناوگروه به سوی مقصد عزیمت کرد.

مالک لنج و تمامی خدمه آن از اقدام به موقع ناوگروه نیروی دریایی ارتش و نجات جانشان از سرگردانی و خطر مرگ که ناشی از نبود مواد غذایی بویژه آب شیرین و سوخت جهت تحرک لنج بود قدردانی کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین