کد خبر: ۲۳۵۱۶۸
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۳

یانوکوویچ: من رئیس جمهور قانونی اوکراین هستم کسی مرا خلع نکرده

ویکتور یانوکوویچˈ رییس جمهوری مخلوع اوکراین اعلام کرد: با بی توجهی مقام های رژیم اوکراین، افراط گرایان بر کشور حاکم شده و وضعیت را آشفته کرده اند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا به نقل از ایتارتاس، یانوکوویچ روز سه شنبه طی کنفرانس مطبوعاتی در شهر راستف نادانو در جنوب روسیه گفت: من از وضعیت کشور اوکراین به شدت ناراحت هستم. افراط گرایان در کی یف و مناطق دیگر اوکراین ساختارهای امنیتی را غصب می کنند و افراد نقابدار در شهرهای مختلف اوکراین گشت زنی کرده و افسران ارشد را برکنار می کنند.

وی اضافه کرد: من به هیچ جا فرار نکرده ام و ادعاها در این مورد بی اساس است. کسی مرا خلع نکرده، من رییس جمهور اوکراین هستم و به کی یف باز خواهم گشت.

رییس جمهوری مخلوع اوکراین افزود: من رییس جمهور قانونی اوکراین هستم که در جریان انتخابات آزاد و دمکراتیک از طرف اکثریت مردم انتخاب شده ام. 

یانوکوویچ با بیان این که ˈنمی توانم در برابر حوادث غم بار میهن خود بی تفاوت بمانمˈ ، اظهار داشت: موافقت نامه ای که با رهبران مخالفان دولت در حضور شرکای محترم غربی برای حل و فصل بحران اوکراین امضا کردم، اجرا نشده است. 

رییس جمهور مخلوع اوکراین افزود: در بسیاری از شهرهای اوکراین افراط گرایان جولان می دهند و من و طرفدارانم را تهدید به تسویه حساب می کنند و من مجبورم در این شرایط از حکومت روسیه درخواست تامین امنیت کنم. 

یانوکوویچ با ˈ نامشروع خواندن وقایع رخ داده در مجلس اوکراین (رادا)ˈ گفت: تصمیم هایی که دراین مجلس گرفته می شود درغیاب بسیاری از اعضای فراکسیون حزب مناطق و جناح های دیگر انجام می گیرد که نگران امنیت خود هستند و برخی از آنها هدف ضرب و شتم قرار گرفته و مجبور به ترک اوکراین شده اند. 

به گزارش ایرنا، شبکه های تلویزیونی یورونیوز، سی.ان.ان و فرانس 24 نیز روز سه شنبه به طور مستقیم اقدام به پخش اظهارات یانوکوویچ در این کنفرانس خبری کردند. 

این کنفرانس مطبوعاتی در مرکز نمایشگاه ورتول اکسپو شهر راستف نادانو جریان دارد و بیش از200 خبرنگار داخلی و خارجی آن را پوشش خبری می دهند. 

یانوکوویچ روز 28 ماه فوریه گذشته هم در کنفرانس مطبوعاتی در شهر راستف نادانو در جنوب روسیه خود را رییس جمهور قانونی اوکراین خوانده و گفته بود: افراط گرایان اوکراین به زور و به طور غیرقانونی حکومت را غصب کرده اند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین