کد خبر: ۲۳۵۴۱۵
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۵

تریبونی پر از بطری‌های آب

سخنرانی طولانی عضو هیات مدیره انجمن نفرولوژی در مراسم روز جهانی حوصله بسیاری از شرکت کنندگان را سربرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: دکتر داریوش نجفی که انگار دلش نمی خواست از پشت تریبون کنار برود با بی خیالی هر چه تمام تر به سخنرانی بیش از یک ساعته خود ادامه می داد و هنگامی که برگه اخطار جهت پایان دادن سخنرانی اش را دریافت کرد ، همان پشت تریبون به خانمی که برگه را آورده بود، گفت : این چیست؟ خودتان بخوانید من چشمم نمی بیند.

آن خانم هم خطاب به دکتر نجفی اظهارداشت : وقت اذان است بهتر است سخنرانی تان را پایان دهید.

دکتر نجفی هم گفت: ساعت 12 است و هنوز اذان نشده است و من هم سخنران آخر هستم.

در همین حال جابجایی شرکت کنندگان بر روی صندلی ها و زمزمه های سالن نشان دهنده این بود که دیگر کسی به سخنرانی این پزشک گوش نمی دهد به گونه ای که روشنایی های سالن را که برای ارایه پاور پوینت دکتر نجفی خاموش کرده بودند ، روشن شد تا دکتر به پایان سخنان خود رضایت دهد اما دکتر انگار گوشش بدهکار این واکنش ها نبود.


** برداشتن لوح تقدیر از جعبه 

امروز قرار بود از 80 پرستار و سرپرستار بخش های دیالیز و پیوند کلیه بیمارستان های تهران با اهدا لوح تقدیر شود اما به علت ضیق وقت این تعداد به هشت نفر رسید. به عبارت دیگر هشت پرستار و سر پرستار بر روی سن حضور یافتند و لوح های خود را دریافت کردند اما با بقیه پرستاران چه برخوردی شد؟

یکی از برگزار کنندگان ادعا کرد تمام لوح ها بر روی میز بیرون از سالن آمفی تئاتر قرار دارد و پرستاران می توانند لوح های خود را در بیرون از سالن دریافت کنند اما انگار همه لوح ها بر روی میز قرار نداشت چون یکی از پرستاران که شاکی بود به برگزار کننده برنامه مراسم روز جهانی کلیه گله کرد.

این خانم پرستار به برگزار کننده اظهارداشت که مجبور شده است لوح خود را از جعبه (کارتون) بیرون آورد. پرستاری دیگر که زیر لب انگار داشت به برگزار کنندگان مراسم صلوات (ناسزا) می فرستاد هم به پرستار دیگر گفت: « عجب برنامه مسخره ای ! مایه رسوایی است.» 


** هفت بطری آب جلوی سخنران 

یکی از تولید کنندگان آب معدنی هم به عنوان پشتیبان مراسم همه شرکت کنندگان را از محصول خود مستفیذ کرد به گونه ای که بر روی دسته هر صندلی یک بطری آب از کارخانه اش گذاشته بود.

البته این اقدام ، اقدامی ستودنی است و این هشدار را می دهد که باید به بدن آب کافی رساند و به ویژه چاق ها مواظب آب بدن خود که به میزان 45 تا 55 درصد است، باشند . زیرا به گفته دکتر «مجید حاجی فرجی» رییس انستیتو تغذیه - از سخنرانان این مراسم - 75 تا 85 درصد کل حجم بدن را آب تشکیل می دهد و این میزان نباید کمتر از درصد یاد شده در بدن باشد .

به رغم این اقدام ، یک کار دیگر هم از سوی حامی ( اسپانسر) مراسم انجام شده بود و آن اینکه مقابل سخنران مراسم به تعداد هفت بطری آب و مقابل میز VIP مراسم هم 10 بطری آب خودنمایی می کرد به گونه ای که به جای میکروفون ، فقط بطری آب بر روی تریبون دیده می شد.


** پیوند گرده نزد سالمندان 

دکتر «بهروز برومند» بینانگذار نفرولوژی در ایران و فوق تخصص بیماری های کلیه هم از اصطلاح قدیمی و ایرانی به جای کلیه استفاده کرد و آن واژه « گرده» بود و در پاورپوینت خود عنوان « پیوند گرده نزد سالمندان » را انتخاب کرد.

دکتر برومند مثل تمام نفرولوژیست های دنیا از عضو کلیه و اهمیت آن برای بدن گفت و اینکه برخی پیرها فکر می کنند که کلیه آنها مثل کلیه یک بچه 14 ساله عمل می کند در حالی که کلیه آنها هم پیر شده است و باید به آن توجه کنند.

وی پس از این اظهارات ابعاد و اهمیت زیاد عضو کلیه در بدن را با مثال های مختلف تشریح کرد.

این فوق تخصص بیماری های کلیه در بخش دیگری از سخنانش به شعرهای شاعران معروف همچون فردوسی و سعدی هم اشاره کرد که فردوسی 65 سالگی را سن پیری عنوان کرده است.

این پزشک اظهارداشت: فردوسی گفته است « چو بگذشت سال از سرم شصت و پنج - فزون کردم اندیشه درد و رنج» . 

وی ادامه داد: این شعر فردوسی نشان می دهد که شاعر بزرگ ایران هزار سال پیش سالمندی را 65 سالگی عنوان کرده است این در حالی است که سعدی امید به زندگی را انگار 58 سال بیان کرده است.

به گزارش ایرنا، برومند در ادامه با بیان اینکه سعدی در شعری گفته است « چو برداشتم جام پنجاه و هشت - نگیریم بجز یاد تابوت و تشت »، اظهارداشت : سعدی در آن زمان امید به زندگی را 58 سال بیان کرده است اما امروز امید به زندگی در ایران در زنان 74 سال و در مردان 71 سال است اما این میزان ، کم است و مردم باید بیشتر عمر کنند.

مراسم روز جهانی کلیه - 22 اسفند - در بیمارستان فیروزگر تهران برگزار شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین