کد خبر: ۲۳۵۹۳۴
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۹

تعطیلی مدارس ابتدایی اردبیل به دلیل باد شدید

به دنبال وزش تند‌باد شدید مدارس اردبیل در مقطع پیش دبستانی و ابتدایی تعطیل شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش فارس، بر اساس اعلام صبح امروز اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل به دلیل وزش تند‌باد شدید در اردبیل در سری صبح امروز مدارس پیش‌دبستانی و ابتدایی در اردبیل تعطیل شد تا دانش‌آ‌موزان در این روزهای پایانی سال خانه‌نشینی شوند.

اما وزش تند‌باد شدید که شهرهای مختلف اردبیل سرعین، نیر، نمین، گرمی و مشگین‌شهر را درنوردید و در شب گذشته سرعت آن به 60 تا 90 کیلومتر در ساعت رسید اما حوالی صبح امروز سرعت وزش باد به بیش از 110 کیلومتر رسید تا این تندباد شدید اردبیل را در نوردد.

وزش این تند‌باد که در زبان محلی «گرمیج» گفته می‌شود پوششی از گرد و غبار و هوای مه‌آلود را در مناطق اطراف شهرها به وجود آورده به طوری که دید رانندگان به شدت کاهش یافته و در صورت رعایت نشدن جوانب احتیاط امکان تصادفات و حوادث رانندگی بسیار بالا است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل این سامانه تا عصر امروز در اردبیل حاکم خواهد بود و از فردا با ورود یک سامانه ناپایدار دیگر روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هوا ابری و نیمه ابری بوده و بارش‌های پراکنده نیز رخ خواهد داد.

در نخستین روز سال هموطنان در اردبیل اولین باران بهاری را تجربه می‌‌کنند به طوری که با کاسته شدن از وزش  تند‌باد در مناطق مختلف به ویژه مناطق مرکزی و جنوب این استان بارش باران و هوای مه‌آلود حاکم می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین