کد خبر: ۲۳۶۰۰۹
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۶

توضیحات شهرداری تهران درباره بیلبوردهای اشتون

معاون خدمات شهری شهرداری تهران درباره بیلبوردهای نصب شده با تصویر اشتون در سطح شهر تهران گفت: من دو بیلبورد در تهران دیده‌ام که اینها مدیریتش تحت امر من و سازمان زیباسازی نیست. اگر مدیریت این موضوع با من بود حتما رسیدگی و چاره جویی می‌کردم و شاید اصلا این اتفاق نمی‌افتاد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مجتبی عبداللهی در نشست خبری امروز دوشنبه خود با خبرنگاران با بیان اینکه در سال گذشته با اطلاع رسانی خوبی که صورت گرفت کاهش چشمگیری در حوادث شهر در چهارشنبه آخر سال داشتیم، گفت: سال 91 شاید تعداد افرادی که سانحه دیدند حتی به تعداد انگشتان دست هم نرسید.

وی افزود: امسال هم تلاش خوبی شده است و سازمان آتش نشانی نیز در آمادگی کامل است. برای شهرداری هم آماده باش اعلام خواهیم کرد و همه مناطق و نواحی در آماده باش قرار خواهند گرفت.

عبداللهی همچنین در رابطه با طرح‌های استقبال از بهار گفت:‌ از اول اسفندماه این طرح را شروع کرده و تا آخر فروردین ادامه خواهیم داد و کارهای متنوعی در تمام مناطق 22 گانه تعریف و ابلاغ شده است که این اقدامات به صورت سیستمی کنترل و از طریق دستگاه‌ها بازدید می‌شود.

وی همچنین در رابطه با اقدامات سازمان پارک‌ها اظهار کرد: کاشت گل لاله را در دستور کار قرار داده بودیم که تا یک ماه و نیم آینده به بهره برداری می‌رسد. همچنین پارک‌های ما آماده است و آمادگی 100 درصدی برای استقبال از روز طبیعت را دارند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه ما از نظر تنوع گل‌های تولیدی در دنیا رتبه اول را داریم، گفت: این در حالیست که در صادرات گل رتبه 107 را داریم و نیز در کشورهای اروپایی استفاده از گل 20 برابر استفاده از گل در فرهنگ ماست.

وی با بیان اینکه باید در زمینه مصرف گل و گیاه فرهنگ سازی کنیم، ادامه داد: نمایشگاه‌های متنوعی در این باره برگزار می‌کنیم و نمایشگاه بین المللی هم در اردیبهشت برگزار خواهد شد.

عبداللهی همچنین ابا اعلام این خبر که قرار است مدیریت پارک‌های محلی به محله و خود محل واگذار شود و به صورت پایلوت این امر اجرا خواهد شد که مدیریت پارک‌های کوچک را به محلات بسپاریم، افزود: حدود 300 بوستان را نیز برای مراسم سیزده‌بدر آماده کرده‌ایم.

وی همچنین با اشاره به دهه فاطمیه و همزمانی آن با ایام عید گفت: با توجه به شهادت حضرت زهرا (س) شهر را به گونه‌ای مهیا کرده‌ایم که این موضوعات مورد توجه قرار بگیرد.

عبداللهی همچنین با اشاره به مدیریت پسماند و با تاکید بر اینکه وضعیت فعلی بهتر از گذشته است، گفت: پیمانکارها در مورد موضوع پسماند تر و خشک فعالیت می‌کنند و یکی از کارهای ویژه ما تفکیک از مبداء است که در سال آینده با توان بیشتری صورت خواهد گرفت.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران همچنین درباره مبارزه با جانوران موذی با بیان اینکه در این دو ماهه کارهای خوبی صورت گرفته است،‌ گفت: تلاشمان این است که مشکلات رفع شود و اطمینان دارم با پیگیری‌هایی که انجام می‌شود وضعیت‌مان نسبت به قبل بهتر خواهد شد.

وی همچنین درباره ساماندهی دستفروش‌ها در این ایام نیز اعلام کرد: در هر منطقه یک مکان را برای ساماندهی دست فروش‌ها در نظر گرفته‌ایم و قبول داریم که دستفروش‌ها امسال در تهران مشهود تر بوده‌اند.

عبداللهی در ادامه افزود: ما نزدیک به 6 مرکز فروش اتومبیل را ساماندهی کرده‌ایم و یک هفته است که مرکز تعویض پلاک خودرو در کنار مرکز فروش اتومبیل چیتگر افتتاح شده است تا تعویض پلاک در همان محل صورت بگیرد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران همچنین با بیان اینکه در حوزه ساماندهی کیوسک‌ها اقداماتی صورت گرفته است، اعلام کرد: طراحی کیوسک‌های جدید انجام شده و نمونه‌اش در حال ساخت است همچنین در نظر گرفته شده تا پیکره کیوسک‌های روزنامه فروشی عوض شود و خدماتی بهتر از قبیل قرار گرفتن دستگاه خودپرداز در کیوسک‌ها ارائه شود.

نصب دستگاه‌های خودپردازدر کیوسک‌های روزنامه فروشی

وی در این رابطه تشریح کرد: با توجه به نیاز روز افزون به دستگاه‌های خودپرداز نگاهمان این است که در کیوسک‌ها ATM‌ بگذاریم و دستگاه‌هایی که قبض آب و برق و عوارض شهرداری و پسماند را دریافت می‌کنند در این کیوسک‌ها قرار خواهند گرفت.

وی همچنین در رابطه با اقدامات سازمان میادین و تره بار نیز با بیان اینکه رضایت مندی مردم افزایش پیدا کرده است، گفت: در حال اضافه کردن میوه‌های بسته بندی شده هستیم و حدود پنج جایگاه اضافه کرده‌ایم، 44 میدان به صورت چادری به مجموعه افزوده شده است تا بتوانیم میوه شب عید مردم را عرضه کنیم و تا به امروز هیچ گونه نگرانی نداریم.

عبداللهی با اشاره به وضعیت مراکز شهروند گفت: این مراکز را توسعه می‌دهیم. در مراکز شهروند برای جنس‌ها پنج تا 35 درصد تخفیف گذاشته‌ایم و ذهنیت مردم در مورد این مراکز نسبت به گذشته مثبت شده است.

عبداللهی با بیان اینکه روزانه بیش از 250 هزار نفر از مراکز شهروند خرید می‌کنند،‌ گفت: چند فروشگاه شهروند مثل مراکز بیهقی، بهاران، صادقیه و حکیمیه را شبانه روزی کرده‌ایم.

معاون خدمات شهری همچنین در رابطه با زیباسازی پایتخت با بیان اینکه 60 تا 70 حجم ثابت از امروز و فردا نصب می‌شود، گفت: حذف زواید بصری و پیرایش شهری موضوع مهمی است که در این زمینه تلاش داریم نگاه‌ها و قوانین را تغییر دهیم و ضوابط جدید اعلام خواهد شد.

وی همچنین در رابطه با نورپردازی در سطح پایتخت تاکید کرد: باید به نورپردازی توجه ویژه‌ای بکنیم. در همین زمینه بناهایی مثل مسجد شهید مطهری را برای نورپردازی آماده کرده‌ایم.

عبداللهی با بیان اینکه تا آخر سال یک پنج شنبه دیگر هم در پیش داریم، گفت: آماده باش لازم را برای پذیرایی از مردم در این پنج شنبه برای رفتن به بهشت زهرا (س) داریم و گل و گلدان رایگان به مراجعان به مزار شهدا تقدیم خواهد شد.

عبدالهی همچنین درباره گردشگران و پذیرایی از افرادی که وارد تهران می‌شوند، گفت: در مناطق 4، 9، 13، 15، 18، 19، 20 و 21 اسکان‌های مختلفی پیش بینی شده است. اسکان‌ها هم در بوستان‌ها هم در فضاهای شهرداری و هم در سوله‌های پیش بینی شده مهیا شده‌اند.

وی با بیان اینکه شهروندان می‌توانند از طریق سامانه 137 برای تورهای نیمروز و روزانه ثبت نام کنند، گفت: هزینه تمام شده تورهای نیم روزه حدود 14 تا 15 هزار تومان و تورهای روزانه حدود 20 تا 30 هزار تومان است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران همچنین درباره مکان‌ها و فضاهای عمومی شهر تصریح کرد: مکان‌هایی مثل باغ موزه دفاع مقدس، زندان قصر، برج میلاد و به صورت خاص حرم مطهر امام (ره) و مجموعه بهشت زهرا آماده پذیرایی از مهمانان است و در آنجا پیش بینی‌های لازم صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا، وی در خاتمه درباره توزیع تهران کارت نیز توضیح داد: این کارت‌ها توسط 120 کیوسک که به وسیله حوزه اجتماعی و سازمان خدمات رفاه پیش بینی شده به افراد داده می‌شود و با استفاده از تهران کارت شهروندان می‌توانند از مترو و BRT‌ رایگان بهره مند شده و از مراکزی که تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی است 50 درصد تخفیف بگیرند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین