کد خبر: ۲۳۶۰۴۷
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۳

طوفان در اردبیل آتش‌سوزی‌ به راه انداخت/ خسارت‌ها در حال ارزیابی است

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: طوفان شدید در مناطق مختلف استان اردبیل سبب آتش‌سوزی در برخی از قشلاقات و روستاها و وارد آمدن خسارت هنگفت به روستاییان شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: علی اسلامی دقایقی پیش اظهار کرد: این طوفان شدید که از دیشب شروع به وزیدن کرده تا لحظه ارسال خبر همچنان با شدت ادامه دارد به طوریکه در برخی از مناطق سرعت وزش باد به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و همچنان این فرآیند در حال افزایش است.

وی ادامه داد: در اکثر نقاط استان اردبیل وزش تند بادهای شدید به ویژه در اردبیل، نیر، نمین، گرمی و مشگین‌شهر در حال تداوم است به طوریکه در ۲ شهرستان بیله‌سوار و پارس‌آباد وزش تندباد در مناطق روستایی آتش‌سوزی‌هایی را به دنبال داشته به طوریکه به علوفه‌های ذخیره شده و تغذیه دام‌ها خسارت کلی وارد شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل خاطرنشان کرد: در برخی از مناطق مشگین‌شهر نیز وزش تندبادهای شدید به سقف شیروانی مناطق مسکونی خسارت زده به طوریکه در برخی از شهرها به قطعی برق منجر شده است.

وی عنوان کرد: هنوز میزان دقیق خسارات ارزیابی نشده ولی همکاران ما در مناطق مختلف در حال ارزیابی میزان خسارت وارده طوفان امروز هستند که امیدواریم به زودی جمع‌بندی لازم انجام شده و گزارش کامل به مردم ارائه شود.

اما وزش تندباد شدید در پارس‌آباد بیشتر از سایر مناطق خسارت به جا داشت به طوری که در روزهای پایانی سال عده‌ای از اهالی که اقدام به افروختن آتش کرده بودند با سرایت آن به دامداری‌ها، آغول‌ها و همچنین انبارهای ذخیره علوفه نه تنها به از بین رفتن علوفه‌ها بر اثر آتش‌سوزی منجر شده بلکه تعداد زیادی از دام‌‌ها نیز در میان شعله‌های آتش سوختند.

بر اثر تندباد و افتادن تیر برق بر روی خودروی پراید ۲ نفر از سرنشینان آن در اردبیل به شدت مصدوم شده و راهی بیمارستان شدند.

در اردبیل تندباد شدید سبب تخریب دیوارها، شکسته شدن شاخه‌های درختان، آنتن‌های تلویزیون و تابلوهای تبلیغاتی شد به طوری که چادرهای تعبیه شده برای عرضه میوه شب عید نیز به کلی خسارت دید و بسیاری از دستفروش‌ها که در بازارچه‌های نوروزی مشغول فعالیت بودند امروز فعالیتشان را تعطیل کردند.

وزش تندباد در خارج از شهر به حدی است که گرد و غبار به وجود آمده امکان دید را به حداقل رسانده و رانندگان عبوری و تردد کنندگان را با مشکل روبه‌رو کرده است.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل وزش این تندباد که سرعت آن تا ۱۱۰ کیلومتر نیز می‌رسد تا ساعاتی دیگر ادامه دارد و از امشب به تدریج از شدت آن کاسته شده و هوای ابری و نیمه ابری بر منطقه حاکم می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین