کد خبر: ۲۳۸۳۵۰
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۵

جزئیات تحویل مرزبانان کشورمان

یکی از سران طوایف و معتمدان بلوچ که در تحویل گرفتن مرزبانان ایرانی نقش داشته است گفت: مرزبانان ایرانی را ۱۶ فرودین در مرز افغانستان تحویل گرفتیم و برای تحویل آنها بیش از ۱۱ روز در مرز سرگردان بودیم.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حاج امید شه بخش اظهار کرد: برای تحویل مرزبانان ایرانی بیش از ۱۱ روز در مرز سرگردان بودیم و در این راستا تلاش های زیادی با استفاده از ظرفیت های مردمی به ویژه سران قبایل و طوایف انجام شد که خوشبختانه این تلاش ها به ثمر نشست و موجب شاد شدن دل مردم ایران و خانواده های آنها شد.

وی در خصوص زمان و مکان تحویل گروگان ها افزود: مرزبانان ایرانی را روز ۱۶ فروردین ماه درساعت ۴ بعداظهر در منطقه ای به نام «پری آب» در مرز افغانستان تحویل گرفتیم.

وی ادامه داد: هنگامی که مرزبانان را تحویل گرفتیم بلافاصله از آنها خواستیم تا با خانواده هایشان تماس بگیرند و آنها را از نگرانی نجات دهند اما آنها باور نمی کردند که ما ایرانی هستیم و شاید دقایقی زیادی در طول مسیر جلب اعتماد آنها طول کشید.

وی ادامه داد: مسیر راه بسیار سخت و دشوار بود و به دلیل کوهستانی بودن و ناهمواری مسیر جاده این انتقال با سختی بسیار زیادی همراه شد.

شه‌بخش اذعان کرد: متاسفانه به رغم تلاش های بسیار زیاد و رایزنی های قومی و طایفه ای اما موفق به باز پس گرفتن جنازه جمشید دانایی فر نشدیم.

وی ادامه داد: مردم سیستان و بلوچستان از چنین حرکت هایی که به ضرر منافع نظام و ملت است به شدت تنفر دارند و لذا برای دستیابی به توسعه و آبادانی استان نیازمند ثبات و امنیت و آرامش هستند و چنین حرکت هایی را به شدت محکوم می کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین