کد خبر: ۲۳۸۴۱۰
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۵

آیا قیمت بیمه شخص ثالث در همه شرکت‌های بیمه یکسان است؟

شرکت‌های بیمه در قیمت‌گذاری بیمه‌های مختلف سیاست‌های متفاوتی را اتخاذ می‌کنند. از آنجا که بیمه شخص ثالث با مازاد مالی بالاتر از پایه، ریسک بیشتری نسبت به نرخ پایه آن دارد لذا شاید بعضی از شرکت‌های بیمه با ارائه قیمتی بالا سعی دارند سهم کمتری از بازار این نوع از بیمه شخص ثالث داشته باشند.
آفتاب‌‌نیوز :
همه کسانی که ماشین دارند باید سالی یک‌بار بیمه شخص ثالث خود را تمدید کنند. در زمان تمدید بیمه‌نامه با این چالش مواجه می‌شویم که بیمه اتومبیل کدام شرکت بهتر یا ارزان‌تر است. تصوری که خیلی از ماها داریم این است که قیمت این بیمه در شرکت‌های مختلف فرقی ندارد. این یکسان بودن قیمت بیمه شخص ثالث در پوشش پایه شاید درست باشد ولی در مازاد مالی‌های بالاتر از پایه، این موضوع درست نیست. شاید ندانید ولی در مازاد مالی‌های بالا، بیمه شخص ثالث شرکت‌های مختلف می‌توانند حتی تا 500 هزار تومان باهم اختلاف داشته باشند. در ادامه بد نیست ببینیم دلیل این موضوع چیست و ارزانترین بیمه شخص ثالث را کدام شرکت بیمه ارائه می‌دهد.

آیا قیمت بیمه شخص ثالث در همه شرکت‌های بیمه یکسان است؟

قیمت بیمه شخص ثالث؛ سیاست شرکت‌های بیمه!

بیمه شخص ثالث بیمه‌ای اجباری است که در اغلب مواقع این بیمه برای جبران خسارت به اشخاصی که در تصادف به آن‌ها زیان وارد می‌کنیم استفاده می‌شود. بنابراین منطقی است که دنبال این باشیم که با حداقل حق بیمه بخواهیم بیشترین پوشش را از شرکت بیمه دریافت کنیم. اگر بخواهیم مثالی بزنیم تا ببینیم این اختلاف قیمت در شرکت‌های مختلف بیمه تا چه اندازه است، برای پژو 206 تیپ 2 مدل سال 97 که یک سال تخفیف عدم خسارت دارد، قیمت بیمه شخص ثالث در پوشش مالی 30 میلیون تومان به شرح زیر است:

آیا قیمت بیمه شخص ثالث در همه شرکت‌های بیمه یکسان است؟

همان‌طور که می‌بینید اختلاف قیمت ارزان‌ترین و گران‌ترین بیمه شخص ثالث در این خودرو بیش از 300 هزار تومان است که مبلغ قابل‌توجهی بوده و نشان می‌دهد که باید در زمان خرید بیمه این موضوع را حتماً در نظر بگیریم.

حال دلیل این موضوع چیست و چرا قیمت یک ماشین با یک شرایط در شرکت‌های مختلف تفاوت دارد؟ شرکت‌های بیمه در قیمت‌گذاری بیمه‌های مختلف سیاست‌های متفاوتی را اتخاذ می‌کنند. از آنجا که بیمه شخص ثالث با مازاد مالی بالاتر از پایه، ریسک بیشتری نسبت به نرخ پایه آن دارد لذا شاید بعضی از شرکت‌های بیمه با ارائه قیمتی بالا سعی دارند سهم کمتری از بازار این نوع از بیمه شخص ثالث داشته باشند. اما برخی دیگر از شرکت‌های بیمه با تمرکز بر این رشته بیمه با مازاد مالی بالا، با ارائه قیمتی رقابتی سهم بازار خود را در این رشته افزایش می‌دهند. اما موضوعی که برای من و شما که استفاده‌کنندگان بیمه شخص ثالث هستیم مهم است این است که خرید این بیمه با مازاد مالی بالاتر از پایه به نفعمان است؛ چراکه با افزایش قیمت خودرو، سطح پوشش پایه ممکن است در خیلی از موارد برای خسارت به وجود آمده کم باشد و بیمه‌گزار مجبور شود بقیه مبلغ خسارت را از جیب خود بپردازد. حال از کجا بفهمیم که کدام شرکت بیمه بهترین قیمت را در پوشش‌های مالی بالا ارائه می‌دهد؟

مقایسه و خرید آنلاین بیمه با بیمیتو

آیا قیمت بیمه شخص ثالث در همه شرکت‌های بیمه یکسان است؟

برای اینکه ببینید برای ماشین شما بهترین قیمت بیمه شخص ثالث در پوشش‌های مالی مختلف را کدام شرکت بیمه ارائه می‌دهد می‌توانید به وب‌سایت یا اپلیکیشن بیمیتو مراجعه کنید. با بیمیتو می‌توانید استعلام قیمت بیمه شخص ثالث ماشین خود را دریافت کرده، بیمه‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده و بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید و آن را آنلاین بخرید. کل زمانی که لازم است برای انتخاب و خرید بیمه خود بگذارید کمتر از 5 دقیقه است. بعد از خرید، بیمیتو بیمه شما را صادر کرده و آن را رایگان به دست شما می‌رساند. همین الان وارد سایت بیمیتو شوید و ببینید قیمت بیمه شخص ثالث ماشینتان برای پوشش‌های مالی مختلف چقدر است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین