کد خبر: ۲۳۸۴۵۴
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵

وزیر نفت: ایران برای افزایش صادرات نفت منتظر اجازه آمریکا نمی نشیند

وزیر نفت درباره این که چقدر نسبت به کاهش تحریمها خوشبین هستید، گفت: امیدوارم تحریمها کم شود اما با فرض این که تحریم ها ادامه دارد کار را جلو می بریم نه با فرض این که تحریمها برداشته شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر نفت گفت: ایران برای افزایش میزان صادرات نفت از همه امکانات استفاده می کند و منتظر اجازه آمریکا نمی نشیند.

به گزارش شانا بیژن زنگنه با بیان این مطلب از تصمیم ایران برای افزایش صادرات نفت خبر داد و افزود: تحریمها مانع افزایش تولید نفت ایران نیست و برنامه وسیعی برای افزایش تولید نفت ایران داریم.

وی به افزایش ظرفیت تولید نفت ایران در سال جدید اشاره کرد و گفت: به یقین ایران ظرفیت تولید نفت را در سال جدید بالا برده و سهم خود را در اوپک حفظ می کند.

وزیر نفت درباره این که چقدر نسبت به کاهش تحریمها خوشبین هستید، گفت: امیدوارم تحریمها کم شود اما با فرض این که تحریمها ادامه دارد کار را جلو می بریم نه با فرض این که تحریمها برداشته شود.

وی افزود: با کاهش تحریم ها روند کار سرعت پیدا می کند اما نه به این معنا که دست روی دست بگذاریم تا تحریم ها برداشته شود بلکه ما کارمان را انجام می دهیم.

به گزارش شانا و طبق آمار منابع رسمی کشور میزان متوسط تولید نفت ایران در 5 ماه نخست سال 92 حدود  8 /2 میلیون بشکه در روز بود.

وزیر نفت ابراز امیدواری کرده است که این میزان را در سال 93 به سطح سال 84 یعنی 4 میلیون 200 هزار بشکه در روز برساند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین