کد خبر: ۲۴۳۶۹۹
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۴

رییس مجلس: احتیاج به همگرایی، وحدت، گذشت و صبر داریم

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بدنبال «صورت بزک کرده فناوری هسته ای نیستیم»، گفت: غربی ها دچار اشتباه محاسباتی شده اند چرا که ما با امر واقعی مواجه هستیم و دانشمندان ایران دو دهه تلاش کرده اند و به این مرحله رسیده ایم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا، «علی لاریجانی» در مراسمی که امروز (دوشنبه) به مناسبت میلاد امیرالمومنین علی(ع) و روز پدر در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: شرایط کشورمان، شرایط حساس و پیچیده ای از نظر اقتصادی و بین المللی است؛ کاری به دلایل ندارم که غصه پردردی است که چرا به این وضع رسیدیم اما هم در اقتصاد پیچیدگی هایی بوجود آمده و هم بیکاری ، تورم و فقر در کشور مسایل مهمی است.

لاریجانی با بیان اینکه تورم منجر به فقر می شود، افزود: طی دو سه سال اخیر تورم خیلی بالا بوده است در حالی که اقتصاد سالم نمی تواند اینطور باشد و در اقتصاد ناسالم است که تورم به 30 ، 40 درصد می رسد.

وی ادامه داد: در عرصه بین المللی مصاف پیچیده ای داریم و حرف هایی طی روزهای اخیر از طرف غربی ها مطرح می شود که نشان می دهد آنها طور دیگری فکر می کنند و نگاهشان به مساله هسته ای متفاوت است.

وی ادامه داد: مثل این که باورشان شده ایران به طور شماتیک فناوری صلح آمیز هسته ای را دنبال می کند در حالی که آنها دچار اشتباه محاسباتی شده اند و ما با امر واقعی مواجه هستیم که حاصل تلاش دانشمندان ایران بوده است.

رئیس مجلس ادامه داد: اینها از اول منکر بودند که نمی توانید اما با سختی ها و مرامت ها ما توانستیم به این مرحله برسیم.

لاریجانی با بیان این که دنبال صورت بزک کرده برای فناوری هسته ای نیستیم، اظهار داشت: اینها احساس می کنند کار ظاهری را شکل می دهند و در این شرایط حفظ وحدت ضروری است.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم اقتصاد به طرف تولید برود و بیکاری علاج شود، نیازمند آرامش در داخل هستیم،

اظهار داشت: اگر مسایل حاشیه ای تبدیل به متن شود، سرمایه گذاری صورت نمی گیرد و افراد به سمت فعالیت های زودبازده می روند که این هم اشتغال ایجاد نمی کند.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: احتیاج به همگرایی، وحدت، گذشت و صبر داریم؛ کم صبری در بعضی اشکالات که البته وجود دارد باعث می شود درون جامعه ملتهب شود و بیگانگان از آن استفاده کنند.

لاریجانی تصریح کرد: اگر از نگاه ملی به مسایل نگاه کنیم یک وظیفه مهم داریم و آن این که در داخل حواس ها به سمت تولید داخل برود و شرایط آماده شود و از نظر سیاسی هم چالش های بلا وجه ایجاد نشود.

وی خاطرنشان کرد: اگر همه همت ها به سمت تولید سوق یابد، شرایط تغییر می یابد و این توانمندی و ظرفیت ها در داخل ایران وجود دارد و فقط باید بسترها را فراهم کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به جایگاه امیرالمومنین علی (ع) در عالم هستی اظهار داشت: امام علی (ع) در کانون عالم خلقت هم از نظر معرفت بشری و هم هستی عالم واقع شده است.

وی با اشاره به کلامی از ابن سینا در مورد حضرت امیرالمومین علی (ع) گفت: ابن سینا، امام علی(ع) را مانند کلی در میان جزئیات محسوس عنوان کرده است. محسوسات از بین می روند و زوال پذیر هستند در حالی که معقول و کلی، بادوام و ماندگار هستند.

لاریجانی اضافه کرد: وقتی ابن سینا می گوید امام علی(ع) مثل کلی نسبت به محسوسات است، یعنی ایشان هم از نظر معرفت شناسی و هم از نظر وجود خارجی کلیت ماندگاری دارد.

وی با بیان اینکه شخصیت امام علی(ع) از بین رفتنی نیست، اظهار داشت: امام علی(ع) هر دو شأن ولایت تشریعی و تکوینی را دارد و هستی عالم به آنها بستگی دارد و هیچ زمانی بدون وجود امام علی(ع) حیات نداریم.

رییس مجلس خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که بعضی به توسل در شیعه ایراد می گیرند، این است که به این نکته توجه نمی کنند که توسل به امر ماندگار است و ما نیاز به آنها داریم.

لاریجانی اضافه کرد: شخصیت امام علی(ع) تولیدکننده معرفت است و همه معرفت ها به ایشان وصل می شود و ما با چنین شخصیتی مواجه هستیم و ولادت ایشان را جشن می گیریم.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات دنیای امروز این است که این شخصیت ها آنقدر بالا دانسته نمی شود. وقتی با ملت ایران صحبت می کنند، با منطق خود صحبت می کنند و احساس نمی کنند که ملت ایران پشتوانه فرهنگی دارد که بر اساس آن زندگی و تنفس می کند.

رییس مجلس با بیان اینکه ملت ما عاشق امام علی(ع) هستند، گفت: مارقین امام علی(ع) را تکفیر کردند و این مشکل در دنیای امروز هم وجود دارد و درک آنها با شخصیت امام علی(ع) فاصله نوری دارد.

وی ادامه داد: در عالم اسلام گروهی خشک مقدس به جای اینکه رویه مبارزه خود را به سمت آمریکا و صهیونیست ها ببرند، علیه مسلمانان تیغ می کشند و تخم نفرت را در عالم اسلام می ریزند که نتیجه آن بروز فجایع در سوریه ، عراق و افغانستان است.

لاریجانی ادامه داد: این گروه ها به جای اخوت و برادری، تخم نفرت پراکنده می کنند و این مصیبتی است که به علت خشک مقدس بودن این افراد به پیروان اهل بیت (ع) انگ کفر می زنند و نان این وضعیت را کشورهایی می خورند که با همه کشورهای اسلامی مبارزه می کنند.

وی با بیان اینکه این اتفاقات تا دو دهه قبل وجود نداشت، گفت: این جریانات در این دو دهه با کمک سرویس های اطلاعاتی موج گرفت و مرتب تبلیغ می کنند و بین عالم اسلام تفرقه می اندازند و البته از این استراق، کشورهای بزرگ خیلی استفاده می کنند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: تاکید رهبر معظم انقلاب بر وحدت امت اسلامی استراتژی کاملا دقیقی است و دنیای امروز نیازمند وحدت است و کسانی که این بازی را به راه انداختند، تیر شیطان هستند که اسلام را هدف گرفته اند.

رییس مجلس ادامه داد: البته اینها موفق نمی شوند و مسلمانان طی دو دهه اخیر به بلوغ فکری و سیاسی رسیده اند و ماجرا را درک می کنند اما هنوز فاصله داریم که حقایق درک شود و باید صبور بود و نباید مقابله به مثل کرد.

وی ادامه داد: امام علی(ع) وقتی با مارقین مقابله کرد، فرمود من تخم فتنه را درآوردم و اینها در جامعه تردید ایجاد کرده و درون خانه مسلمانان اختلاف ایجاد می کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین