کد خبر: ۲۴۴۳۹
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۸۴ - ۱۰:۳۱

نشست خبری ارتباط منافقین و صدام حسين

آفتاب‌‌نیوز : اين نشست با دخالت عده ای که از موضعگيريهايشان برمی آمد هواداران منافقين باشند، به هم ريخت. 

اين افراد برگزارکنندگان جلسه را به متهم کردند که مأموران اطلاعاتی حکومت جمهوری اسلامی ايرانند و علاوه بر اينکه مانع از پرسش و پاسخ ميان خبرنگاران و برگزارکنندگان جلسه شدند، به ارعاب و حمله به خبرنگاران نيز دست زدند.

سازمان منافقين که طی بيست و پنج سال گذشته با هدف براندازی حکومت ايران به مبارزه مسلحانه پرداخته از سال 1986 ميلادی در عراق مستقر شد و با حمايت مستقيم حکومت صدام حسين از پايگاههای خود به حمله به ايران پرداخت و با وجود سقوط حکومت صدام حسين و با اينکه آمريکا که ارتش آن در عراق مستقر شده، سازمان منافقين را تروريستی می داند، بازماندگان اعضای اين سازمان هنوز در تنها پايگاهی که برايشان در عراق باقيمانده به سر می برند.

در نشست خبری گروه اينترلينک درباره سازمان منافقین ابتدا فيلمی به نمايش درآمد که طی تصاويری از سرکوب قيام کردها و شيعيان عراق در جريان قيامی که پس از جنگ خليج فارس در اين کشور رخ داد و همچنين مصاحبه هايی با بازماندگان و قربانيان اين سرکوب و شماری از روزنامه نگاران کرد و همچنين جداشدگان منافقين، قرائن و شواهدی ارائه می کرد حاکی از آنکه که صدام حسين از نيروهای منافقین برای کشتار کردهای عراقی استفاده کرده است.

همچنين فيلم ديگری به نمايش در آمد که به گفته برگزارکنندگان مراسم، از آرشيو سازمان اطلاعاتی عراق به دست آمده بود و طی دو بخش جداگانه نشان می داد که افرادی از منافقين در مقر اين سازمان در بغداد اطلاعات نظامی از خاک ايران در اختيار افسران اطلاعاتی عراقی قرار می دادند و در مقابل ميليونها دلار پول نقد دريافت می کردند.

به گفته مسعود خدابنده که برگزارکننده نشست بود، اين فيلمها از طريق کردهای عراقی به دست آمده و به تأييد کارشناسان فنی رسيده بود و علاوه بر اين، محتويات آنها با اعترافات مأموران سابق دستگاه اطلاعاتی عراق مطابقت دارد.

در ادامه نشست، آلن شوالريا، پژوهشگر و روزنامه نگار فرانسوی که کتابی در مورد منافقين  نوشته به سخنرانی پرداخت و آن سينگلتون، بانوی انگليسی که از اعضای سازمان منافقين بوده و کتابی در مورد سازمان و فعاليت خود در اردوگاههای خود در عراق نوشته به سخنرانی پرداختند اما هنگامی که اين دو نويسنده و همچنين دو تن از جداشدگان منافقين برای پاسخ به پرسشهای خبرنگاران اعلام آمادگی کردند، افرادی از ميان حاضران به طرفداری از منافقين پرداختند و مانع از آن شدند که خبرنگاران به پرسش و پاسخ با سخنرانان بپردازند.

اين افراد حتی به توهين و حملات لفظی به خبرنگاران پرداختند و آنان را عوامل جمهوری اسلامی ايران خواندند و حتی خانمی که خبرنگار صدای آمريکا بود هنگام ترک هتلی که محل برگزاری جلسه بود با حمله فيزيکی هواداران منافقين روبرو شد و تحت حمايت پليس به داخل هتل بازگردانده شد.

اقدامات افرادی که به هواداری از منافقين و حمله به برگزارکنندگان نشست و خبرنگاران پرداختند باعث شد که پليس وارد محل برگزاری نشست شود و شرکت کنندگان بناچار تحت مراقبت پليس محل را ترک کنند.

ترس و نگرانی از اينکه امنيت محل نشست خبری با حضور هواداران منافقين به هم بخورد باعث شده بود که زمان و مکان برگزاری نشست ساعاتی پيش از تشکيل آن تغيير يابد و بارونس نيکلسون، نماينده بريتانيا در پارلمان اروپا که قرار بود اداره جلسه را به عهده داشته باشد در اين نشست حضور نيابد.

با اينکه برگزارکنندگان نشست تلاش کرده بودند جلسه را به حضور خبرنگاران و پژوهشگران (از جمله خبرنگار سيمای مقاومت، تلويزيون شاخه سياسی سازمان منافقين) اختصاص دهند اما برخی از برهم زنندگان جلسه با معرفی کردن خود به عنوان خبرنگار يا عناوين رسمی وارد جلسه شده بودند.

از جمله يکی از اين افراد خود را دارای مأموريت از مجلس کنگره آمريکا و وزارت امنيت داخلی ايالات متحده معرفی می کرد و در عين حال علاوه بر هواداری از منافقين به حمله لفظی به خبرنگاران می پرداخت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین