کد خبر: ۲۵۵۵۳۱
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵

کمک ۲۲۵ میلیونی اوباما برای گنبد آهنین

رئیس جمهور آمریکا طرح کمک ۲۲۵ میلیون دلاری که پیشتر به تصویب کنگره رسیده بود را امضا کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا طرح کمک 225 میلیون دلاری مورد توافق کنگره این کشور برای کمک به سامانه گنبد آهنین اسرائیل را تصویب کرد. مجلس نمایندگان آمریکا و مجلس سنا، دو روز پیش این طرح را تصویب کرده بودند.

با امضای رئیس جمهور آمریکا این طرح اکنون به قانون تبدیل می‌شود. این رقم، اضافه بر 3.1 میلیارد دلاری است که آمریکا سالانه به اسرائیل کمک نظامی می‌کند.

 دولت آمریکا در حال حاضر سالانه میلیاردها دلار از محل پول مالیات‌دهندگان به اسرائیل کمک نظامی می‌کند. این کمک‌ها طبق توافقنامه 10 ساله‌ای که سال 2007 بین واشنگتن و تل‌آویو امضا شده‌اند به اسرائیل داده می‌شود. سالانه، 30 میلیارد دلار از پول مالیات دهندگان آمریکایی به اسرائیل سرازیر می شود.

این خبر در حالی اعلام شده که تهاجم رژیم صهیونیستی به مردم غزه به کشته شدن بیش از 1900 نفر منجر شده است.

بیش از 1900 نفر از زمان تهاجم 28 روزه رژیم صهیونیستی به نوار غزه کشته شده‌اند که مطابق گزارش‌های مختلف، دو سوم آنها زن و کودک هستند. مبارزان مقاومت فلسطینی به تلافی حملات بی‌رحمانه اسرائیل علیه نوار غزه به پرتاب موشک به سوی شهرهای اسرائیلی ادامه می‌دهند. تل آویو تعداد تلفات جنگ 26 روزه خود را 66 نفر اعلام کرده است ولی حماس این تعداد را بالای 150 نفر می‌داند.

رژیم اسرائیل در ژوئیه سال 2007 میلادی و پس از آن ‌که جنبش حماس در جریان روندی کاملا دموکراتیک در انتخابات فلسطین پیروز شد و کنترل نوار غزه را برعهده گرفت، این منطقه را تحت محاصره شدید اقتصادی قرار داده است.

به گزارش تسنیم، حصر اقتصادی غزه تاثیر تاسف‌باری بر شرایط انسانی و اقتصادی این منطقه داشته است، به گونه‌ای که نزدیک به یک میلیون و 500 هزار فلسطینی ساکن غزه از حقوق اولیه خود از قبیل آزادی، شرایط مناسب زندگی، کار، بهداشت و تحصیلات محروم هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین