آفتابنیوز : آفتاب: «پیمان آرامون» در جلسهی کمیتهی پیشگیریهای وضعی، امنیتی و انتظامی که با موضوع تحلیل و بررسی آمار تصادفات منتهی به صدمات بدنی در استان برگزار شد، با اعلام مطلب فوق افزود: میزان تصادفهای استان با توجه به نسبت وزنی جمعیت در کشور وضعیت مناسبی داریم اما براساس قانون توسعه هر سال باید 10 تا 12 درصد میزان تصادفها کاسته شود اما متأسفانه با سیاستگذاریهای نامناسب هر سال تا حدودی به این آمار اضافه میشود.
وی افزود: برای بهبود وضعیت راهها و جلوگیری از تصادفها منجر به جرح و فوت تاکنون یک میلیارد و 600 میلیون تومان برای جداسازی حریم عابران پیاده از وسائلنقلیه و ساخت پلهای عابر پیاده بودجه در اختیار شهرداری گذاشته شده است.
دبیر شورای هماهنگی ترافیک آذربایجانغربی با اشاره به رتبهبندی تصادفها در شهرستانهای استان خاطرنشان کرد: شهرستانهای ارومیه، خوی و میاندوآب نسبت به دیگر شهرستانهای استان در ردههای اول تا سوم میزان تصادفها قرار دارند که بیشترین عامل در این تصادفات سرعت غیرمجاز است.
آرامون تصریح کرد: با توجه به شناسایی 67 نقطه حادثهخیز در استان و هزینههای زیاد ایمنسازی این مسیرها و نقاط بهترین روش فرهنگسازی و آموزش دادن صحیح به افراد راننده و عابران پیاده است که میتواند نقش مهمی در کاهش میزان تصادفات ایفا کند.
وی گفت: در راستای سیاستگذاریهای امسال، برای کاهش تصادفات رانندگی کارگروهی تشکیل شده است که در این میان همهی کارشناسان و مسئولان نظرات خود را ارائه و بحث و بررسی میکنند.
دبیر شورای هماهنگی ترافیک آذربایجانغربی در خصوص موضوع مسیر دانشگاه آزاد و خطرات موجود در آن قسمت یادآور شد: در این مسیر هر سال 10 نفر جان خود را از دست میدهند که شمار کثیری از آنها را حاشیهنشینهای آن منطقه تشکیل داده و باید برای این موضوع فکر اساسی کرد.
به گزارش ایسنا، آرامون خاطرنشان کرد: طی آمارهای 10 سالهی اخیر سازمان ترافیک استان بیشترین میزان تصادفات منجر به فوت در سال 85 با 883 نفر و کمترین آن مربوط به سال 92 با 725 نفر است.