کد خبر: ۲۵۶۵۵۰
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۳

نوش آبادی: وزارت ارشاد با حاشیه سازان برخورد می کند

معاون حقوقی، مجلس و اموراستان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با افرادی که بخواهند با زبان یا رفتار خود برای این وزارتخانه حاشیه درست کنند برخورد می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: «حسین نوش آبادی» روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا، درباره نمایش «خرکتور» در تالار وحدت و انتقاد برخی از نمایندگان استان های آذری زبان کشور در این زمینه افزود: این موضوع پیگیری و اجرای این نمایش تعطیل شد.

وی ادامه داد: این نمایش بخاطر نام نامناسبی که داشت ، به ذهن متبادر می کرد که شاید به برخی افراد و اشخاص توهین شده و سوء تفاهماتی نیز به وجود آورده بود که به شدت با این نمایش برخورد شد و از اجرای آن جلوگیری کردیم.

نوش آبادی با بیان اینکه انتخاب نام این نمایشنامه نوعی بی سلیقگی بود، ادامه داد: هیچ فردی معترض محتوای آن نبود اما بر روی اسم این نمایشنامه همه معترض بودند که نباید این نام را به هر قصد و نیت انتخاب می کردند.

معاون حقوقی وزارت ارشاد و اسلامی خاطرنشان کرد: ما برای اجرای خواست نمایندگان محترم، حتی با توجه به اینکه ضرر و زیان های زیادی متوجه تهیه کننده و نویسنده این نمایشنامه شد، اما برای حفظ مصالح ملی و جلوگیری از تنش ها اجرای این نمایشنامه را متوقف کردیم.

وی به هنرمندان کشور توصیه کرد که زحمات خود را با اقدامات ناشیانه از بین نبرند.

معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره گزارش شب گذشته خبر 20.30 درباره کارگردان تئاتری که در اجراهای خود به مقدسات احترام نمی گذارد، خاطر نشان کرد: این فرد ادعاهایی داشته که باید همه جوانب آن بررسی شود و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی التزام دارد به تمامی افرادی که در عرصه فرهنگ جامعه وارد می شوند و آثاری را خلق می کنند تاکید کند که به حقوق، ارزش ها و باورهای مردمی ملتزم باشند.

وی تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با نظارتی که در حوزه های فرهنگی و هنری دارد نخواهد گذاشت که افراد ارزش های فردی و سلیقه های شخصی خود را در عرصه فرهنگ اعمال کنند.

نوش آبادی اظهار داشت: وزارت ارشاد برای اجرا و نمایش هر اثر هنری مجوز صادر می کند و ادعای افراد مهم نیست بلکه ضوابط و مقررات باید اجرایی شود.

معاون وزیر ارشاد تاکید کرد که وزارت ارشاد اجازه نخواهد داد که افراد علایق فردی خود را وارد فرهنگ کنند و لذا هرگونه رفتار خلاف این معیارها و ضوابط مورد تایید ما نیست و افرادی که بخواهند با زبان و یا رفتار خود برای وزارت ارشاد حاشیه درست کنند ما با آنها برخورد می کنیم.

وی با بیان اینکه حوزه فرهنگ باید پاک و مقدس باقی بماند، ادامه داد: قاطبه هنرمندان و چهره های فرهنگی کشور ما انسان های فرهیخته و متعهد به نظام و کشور هستند و اگر کسانی بخواهند به این اعتقادات بی توجهی کنند مجالی برای عرض اندام و خودنمایی آنها داده نمی شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین