کد خبر: ۲۵۷۲۰۴
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲
تظاهرات طرفداران صلح در تل آویو

نتانیاهو شکست خورده است، باید برود

خبرگزاری فرانسه از تل آویو گزارش داد: هزاران نفر از مردم تل آویو شنبه شب با برگزاری تظاهراتی خواستار برقراری صلح با حکومت خودگردان فلسطین و پایان دادن به جنگ در غزه شدند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا، در روزهای اخیر این برای چندمین بار است که ساکنان فلسطین اشغالی با برگزاری تظاهرات بر ضد نتانیاهو خواهان توقف جنگ می شوند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که تظاهرات شامگاه شنبه طرفداران صلح، بزرگترین تظاهراتی است که از زمان آغاز حمله اسرائیل به غزه در هشتم ژوئیه (17 تیر) تاکنون برگزار شده است.

این تظاهرات را حزب چپگرای مخالف «مرتز» (Meretz) و گروه موسوم به «صلح اکنون» - گروه مخالف با احداث شهرک های یهودی نشین - و حزب کمونیست «هداش»، سازماندهی کرده بودند.

تظاهرکنندگان در تل آویو، دولت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل را به خودداری از مذاکره با محمود عباس رئیس حکومت خودگردان فلسطینی متهم کردند.

«نیتزان هوروویتز» نماینده مجلس رژیم اسرائیل از حزب مرتز در این تجمع گفت: تمام کاری که نتانیاهو انجام داده، تضعیف عباس و تقویت حماس بوده است.

«زحاوا گالون» رئیس این حزب نیز خواستار استعفای نتانیاهو شد و گفت: نتانیاهو هم در زمینه امنیت و هم در زمینه صلح شکست خورده و باید برود.

پلیس اسرائیل شنبه شب در میدان «اسحاق رابین» تل آویو حضوری گسترده داشت تا مانع بروز درگیری در تظاهرکنندگان مخالف نتانیاهو با اسرائیلی های راست افراطی جلوگیری کند.

روز پنجشنبه گذشته تجمعی با حضور حدود 10 هزار اسرائیلی در همین میدان برگزار شده بود و شرکت کنندگان در آن تظاهرات از اقدام نظامی در غزه حمایت کرده و خواستار پایان دادن به حملات راکتی از غزه شده بودند.

ساکنان فلسطین اشغالی به دلیل تبعات ناشی از جنگ دچار مشکلات عدیده ای شده اند به طوری که پیش از این نظرسنجی کانال دو تلویزیون اسرائیل حاکی از آن بود که ۸۸ درصد شهرک نشین ها از ترس حملات نیروهای مقاومت حاضر به بازگشت به خانه های خود در جنوب فلسطین اشغالی نیستند.

حملات موشکی مقاومت هم منجر به دلهره شهرک نشینان اسرائیلی حتی در مناطف شمالی فلسطین اشغالی شده به طوری که ناظران در سرزمین های اشغالی تاکید دارند که ادامه جنگ با مقاومت می تواند برای رژیم صهیونیستی گران تمام شود و موج جدید مهاجرت معکوس از سرزمین های اشغالی آغاز شود.

صهیونیست ها طی بیش از ۶ دهه تلاش زیادی کردند تا یهودیان را ار سراسر جهان برای زندگی در فلسطین اشغالی ترغیب کنند تا بتوانند شرایط جمعیتی را به سود خود و به ضرر اعراب فلسطینی تغییر دهند، اما پس از جنگ ۳۳ روزه روند مهاجرت به اسرائیل؛ به مهاجرت از اسرائیل تبدیل شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین