آفتابنیوز : آفتاب: به گزارش ایسنا، دکتر محمود گودرزی در حاشیه مراسم افتتاحیه المپیاد ورزشی دانشجویان پسر در جمع خبرنگاران درخصوص این المپیاد گفت: خوشبختانه بنای خوبی در ورزش دانشگاهی گذاشته شده و این المپیاد باعث میشود که دانشجویان چند سال یک بار دور هم جمع شوند و در یک محیط سالم و فرهنگی به رقابت با یکدیگر بپردازند و همچنین با شرایط و فرهنگ یکدیگر نیز آشنا شوند. امیدوارم این المپیاد تداوم پیدا کرده و همچنین تقویت شود.
وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: البته این المپیاد نباید سایر فعالیتهای دانشجویی را تحت تاثیر قرار دهد.
وی با تاکید بر اهمیت ورزش دانشگاهی در پشتیبانی از ورزش قهرمانی و حرفهای گفت: ورزش دانشگاه و مدارس ارکان ورزش کشور است و میتوانند مبنایی برای ورزش همگانی و قهرمانی محسوب شوند. دانشگاهها محفل بسیار خوبی برای روی آوردن دانشجویان به ورزش هستند چرا که سن دانشجویی بهترین زمان برای انجام فعالیتهای ورزشی است.
وی درباره برنامههای وزارت ورزش و جوانان در حمایت از ورزش دانشگاهی اظهار کرد: در حال حاضر ارتباط نزدیکی میان وزارت ورزش و جوانان با بدنه ورزش دانشگاهی و آموزش و پرورش وجود دارد و طبیعتا از این پتانسیل استفاده خواهیم کرد. این المپیاد فرصت خوبی برای مربیان تیمهای ورزشی است تا به شناسایی استعدادها و تزریق آن به تیمهای ملی بپردازند.
وزیر ورزش و جوانان وضعیت زیرساختها و امکانات در دانشگاهها را مناسب توصیف کرد و افزود: دانشگاهها از نظر امکانات و زیرساخت وضعیت به مراتب بهتری نسبت به سایر بخشها دارند و دانشگاههایی نظیر تهران، امیرکبیر، خوارزمی و... امکانات بسیار خوبی برای توسعه ورزش دانشگاهی در اختیار دارند. این المپیاد مقدمهای است برای شرکت در یونیورسیاد جهانی و زمینه خوبی است که دانشجویان از انگیزههای بیشتری برای روی آوردن به ورزش قهرمانی برخوردار شوند.
گودرزی خاطرنشان کرد: برگزاری المپیاد ورزش دانشجویان تاثیر بسیار خوبی بر روحیه دانشجویان ورزشکار خواهد گذاشت. امیدوارم جدای از این المپیاد رقابتهای ورزشی در داخل دانشگاهها و دانشکدهها نیز در طول سال برگزار شود تا دانشجویان همواره از روحیه نشاط و شادابی بیشتری برخوردار شوند.
به گزارش ایسنا، وزیر ورزش و جوانان در حالی ابراز امیدواری کرده که بتوان از بدنه ورزش دانشگاهی تیم ملی قوی را ساخت که در حال حاضر روال معکوس طی میشود و باید منتظر ماند و دید وزارت ورزش و جوانان و وزارت علوم چه برنامهریزی برای تبدیل این روال اشتباه به ساختار صحیح دارند.