کد خبر: ۲۵۸۶۴۴
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹

کیوان کثیریان: وزارت ارشاد مقتدرانه از مواضع خود دفاع کند

کیوان کثیریان منتقد و نایب رییس انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی معتقد است وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی باید با اقتدار از مواضع خود که مردم در خرداد 92 به آنها رای داده‌اند، دفاع کند. برخی از ناظران سیاسی بر این باورند که بعد از استیضاح وزیر علوم افراطیون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بیشتر از گذشته مورد هجوم قرار خواهند داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب-سرویس فرهنگی: این منتقد سینمایی در گفتگو با آفتاب به زمینه‌های حمله گروه‌های افراطی به وزارت ارشاد پرداخت و گفت :« گروه‌های تندور چون موفق نشدند دولت یازدهم را به خاطر مسائل هسته‌ای نقد کنند حملات خود را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متمرکز کرده‌اند. با اینکه دولت از روزهای نخست درباره امور فرهنگی محتاطانه عمل کرد اما تندروها دست از انتقاد از وزارت ارشاد نمی‌کشند.» 

کثیریان افزود:« افراطیون نمی‌خواهند تسلیم رای و نظر مردم شوند اگر مردم ایران با مواضع قبلی وزارت ارشاد هم نظر بودند، رای آن‌ها در انتخابات 92 قطعا آقای روحانی نبود.» برخی معتقدند بسیاری از نهادها به موازات وزارت ارشاد بودجه می گیرند اما کسی به آن‌ها نظارت نمی‌کند. صادق زیباکلام استاد دانشگاه چندی پیش پرسش‌هایی مانند اینکه چرا به 26 نهادی که با مسئله فرهنگ سروکار دارند و ردیف بودجه دارند رسیدگی  نمی‌شود؟ را با رسانه‌ها در میان گذاشته بود.

کثیریان به بحث نهادهای موازی که همزمان با وزارت فرهنگ و ارشاد درزمینه فرهنگ فعالیت کرده اشاره کرده ومی گوید :«متاسفانه موازی کاری فرهنگی همیشه درکشور ما وجود داشته است.بسیاری از نهادها مانند حوزه هنری و سازمان فرهنگی هنری شهرداری بودجه های جداگانه گرفته و فعالیت فرهنگی می‌کنند. به عنوان مثال بعد از چرخش سیاسی آقای قالیباف کلاس‌های موسیقی فرهنگسراها تعطیل شدند. موضوعی که قطعا زمینه رکورد موسیقی را فراهم می‌کند و دفتر موسیقی وزارت ارشاد هم نمی‌تواند کاری انجام دهد.»

کثیریان تاکید کرد :« من براین باورم که وزارت ارشاد باید مانند وزارت علوم مقتدارانه از موضع خود دفاع کند .اگر آقای فرجی دانا وزارت علوم را ترک کند قطعا کسی مانند آقای دانشجو و با مواضع اینچنینی بر کرسی وزارت علوم تکیه نخواهد زد. این رویکرد درباره وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز مصداق دارد . اگر حتی در بدترین شرایط چنین اتفاقی برای این وزارتخانه هم رخ دهد ،قطعا کسی مانند وزیر ارشاد قبلی سکان این وزارتخانه را دردست نمی‌گیرد زیرا در این صورت دیگر رای مردم معنایی ندارد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین