کد خبر: ۲۵۹۲۸۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۵

دلواپسان سرعت اینترنت، وزیر را استیضاح می کنند!

وزارت ارتباطات در حال گسترش پهناي باند است... ما با جديت جلوي اقدامات اخير وزير ارتباطات را مي گيريم و در صورتي که اشکالات از ناحيه وزارت ارتباطات برطرف نشود قطعا برخوردهاي لازم را خواهيم داشت!
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرویس سیاسی - "توضيحات آقاي واعظي در جلسه کميسيون فرهنگي اصلا قانع کننده نبود و آقاي وزير توضيحات خارج از تکليف را بيان کرد. نبود پيوست فرهنگي در افزايش پهناي باند و خدمات نسل سوم و چهارم، اولين اشکال وارد شده به اين اقدامات است. دومين ايرادي که به طرح وزارت ارتباطات وارد است اين است که تا زماني که شبکه ملي اينترنت کشور راه اندازي نشود، نبايد پهناي باند اينترنت کشور گسترش يابد؛ اما وزارت ارتباطات بدون توجه به اين موضوع در حال گسترش پهناي باند است."

این سخنان نصراله پژمان فر، نماینده مردم مشهد و عضو جبهه پایداری است که درباره عملکرد وزیر ارتباطات می گوید و افزایش سرعت اینترنت را از دلایل برخورد با محمود واعظی می داند. نماينده مردم مشهد در مجلس شوراي اسلامي در ادامه می گوید: صدماتي که در ارتباط با اين موضوع ايجاد مي شود، آسيب ها و هزینه‌هایی است که به مردم مي رسد و اگر وزارت ارتباطات اصلاح روش نکند، با طرح سوال واستيضاح وارد عمل مي شويم.

وی چندی پیش نیز با بیان اینکه گردشگران خارجی، امر به معروف و نهی از منکر می‌شوند، گفت: در طرح امر به معروف و نهی از منکر  نسبت به  گردشگران خارجی سختگیریهایی خواهد شد.. که این مطالب نگرانی‌ها و حساسیت‌های  بسیاری برای صنعت گردشگری کشور ایجاد کرد.

-    پاسخ وزیر ارتباطات: وزرا از استیضاح نمی هراسند
با  این حال محمود واعظی وزیر ارتباطات در واکنش به احتمال استیضاح به دلیل افزایش پهنای باند اینترنت در کشور گفت: به طور حتم نمایندگان مردم اختیار کامل دارند که بر اساس قانون رفتار کنند و در مقابل دولت و وزرا نیز بر اساس شرح وظایف خود رفتار می کنند.
وی تاکید کرد: آنچه که در بحث افزایش سرعت اینترنت مطرح شده در جهت توسعه زیرساخت های کشور بوده و اگر برخی از نمایندگان بحث استیضاح را مطرح می کنند من نیز پاسخگو خواهم بود.
وزیر ارتباطات فناوری اطلاعات ادامه داد: وزا به طور حتم از استیضاح نمی هراسند و به تعهدی که داده اند پایبند خواهند بود.

این موارد در حالی بیان شد که توجه به چند نکته در مورد سخنان این نماینده قابل توجه است.

1. اول اینکه با ارائه خدمات توسط اپراتورهای اول و دوم هیچ اتفاق جدیدی در کشور رخ نخواهد داد. به عبارت دیگر اکنون حدود دو سال است که رایتل خدمات نسل سه را (با مجوز) وارد کشور کرده و حساسیت‌ها و اظهار نگرانی نسبت به این تکنولوژی که سالها پیش وارد شده درست نیست و اگر هم باشد مربوط به این دولت نیست و از گذشته وجود داشته است.

2. طبق برنامه پنج ساله تصویب شده از سوی مجلس، توسعه و پیشرفت جزو اولویت‌ها برای استقرار ایران در جایگاه نخست توسعه در سال 1404 است و شرط لازم برای توسعه و پیشرفت ملی وجود زیرساختها است.

3. در حالی که قریب به اتفاق کاربران اینترنت در کشور که بالغ بر ده ها میلیون نفر می شوند از کندی اینترنت رنج می برند و خواستار افزایش سرعت و پهنای باند هستند، جای تعجب و تامل بسیار دارد که یک نماینده مجلس اظهار می  دارد که اگر سرعت اینترنت بیشتر شود و پهنای باند افزایش یابد، وزیر ارتباطات را استیضاح می کنیم.

4. نکته دیگر اینکه در دولت قبلی روال  انتقاد و سوال از وزیر ارتباطات دقیقا عکس این مطلب بود به طوری که سید شریف حسینی در مورد عملکرد وزیر ارتباطات سابق گفت: تعدادی از نمایندگان  در خصوص سرعت پایین اینترنت توضیحاتی را از وزیر ارتباطات خواستار شدند و لی با توجه به اینکه این موضوع جنبه ملی دارد و به همه مردم ایران مربوط می شود به احتمال زیاد در صحن مجلس مطرح خواهد شد و باید وزیر ارتباطات دراین باره توضیح بدهد.
مهدی موسوی‌نژاد و نوروززاده، عضو کمیسیون انرژی نیز در موارد جداگانه ای ضمن اعتراض به مشکلات اینترنت در کشور در مورد قطعی‌های مکرر آن و همچنین سرعت کم و کیفیت پایین اینترنت، وزیر سابق ارتباطات را مورد بازخواست قرار دادند... و حال طرح سوال از محمود واعظی به دلیل اینکه قرار است سرعت اینترنت را برای استفاده مردم افزایش دهد شائبه سیاسی بودن آن را بیش از پیش تقویت می‌کند.
در همه جای دنیا نمایندگان مجلس، وزیر مربوطه را به این دلیل بازخواست می کنند  که چرا سرعت اینترنت کم است و لذا جای تعجب دارد که قرار است وزیر ارتباطات به خاطر تلاش برای افزایش سرعت اینترنت استیضاح شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
10
163
وزير بايد بخاطر كندي اينترنت استيضاح شود از اين نماينده ها انسان تعجب مي كند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
10
145
ای بابا چقدر این بندگان خدا دلواپسه همه چی هستند!
کی به زندگیشون می رسند این بندگان خدا؟!
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
8
177
من به عنوان یک مشهدی از عموم مردم ایران بابت این اظهارات عذرخواهی می کنم.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین