کد خبر: ۲۶۰۲۲۹
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۷

نویسنده‌ای که بعد از مرگ هم آثارش نوشته شد

پائولا دنزیگر نویسنده‌ای است که بعد از مرگ هم آثارش نوشته شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: فرمهر منجزی، مترجم مجموعه «آمبر براون» این نویسنده آمریکایی، در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: پس از مرگ دنزیگر مجموعه نه‌جلدی «آمبر براون» از تحرک و پویایی نیفتاد و دو جلد دیگر این مجموعه که در زمره مجموعه‌های شاخص این نویسنده آمریکایی است، به قلم دوستان او تألیف شد.

این مترجم اظهار کرد: ظاهرا پائولا دارای خواهرزاده‌ای بود که به عشق او با مجموعه «آمبر براون» دست به قلم شده بود. این خواهرزاده معتقد بود پائولا قصد نداشت داستانش این‌گونه تمام شود و پایان دیگری برای آن درنظر گرفته بود. دو نفر از دوستان این نویسنده آمریکایی به نام‌های وروس کاویل و الیزابت لوی در همراهی با این خواهرزاده مجموعه «آمبر براون» را آن‌گونه به پایان رساندند که مورد نظر پائولا بود.

منجزی افزود: کار ترجمه جلد دهم این مجموعه به نام «آمبر براون خیلی خوشحال است» تمام شده و جلد یازدهم را در دست ترجمه دارم.

پائولا دنزیگر متولد 1945 در طول حیات خود بیش از 30 کتاب را برای بچه‌ها نوشت. او در سال 2004 در حالی که برای دیدن خواهرزاده خود رفته بود در ناحیه سینه درد شدیدی را احساس کرد، آن را مدتی پنهان کرد، ولی وقتی به خانه برگشت درد شدید شد و در نهایت به جراحی عمل قلبی کشید که از زیر آن سالم برنگشت.

پس از مرگ این نویسنده، آثارش در 53 کشور دنیا به 14 زبان ترجمه شد.

دو جلد از مجموعه «مدرسه کجکی» اثر لوییس سکر و «چطوری خیلی بدخط بنویسم» نوشته آن فاین از دیگر آثار ترجمه‌یی فرمهر منجزی است که دو کتاب اول توسط نشر زعفران و کتاب دیگر توسط نشر پیدایش راهی بازار شده‌اند.

دو عنوان از مجموعه کتاب‌های «مدرسه کجکی» با نام «داستان‌های یکوری از مدرسه کجکی» و «سقوط» برای کودکان گروه سنی «ب» و «ج» با ترجمه این مترجم و ویراستاری فرزانه کریمی به چاپ رسیده‌اند.

در پشت جلد «داستان‌های یکوری از مدرسه کجکی» آمده است: «داستان‌های یکوری از مدرسه کجکی» شامل 30 داستان درباره بچه‌ها و معلم‌های مدرسه کجکی است. مدرسه کجکی قرار بود در یک طبقه ساخته شود که اشتباها در چند طبقه ساخته شده بود و به جای اینکه یک‌طبقه باشد با سی کلاس در یک ردیف، مدرسه‌ای شد با سی طبقه که در هر طبقه یک کلاس وجود داشت. بچه‌های مدرسه از اینکه یک مدرسه کجکی داشتند خوشحال بودند چون حیاط مدرسه‌شان فوق‌العاده بزرگ شده بود.»

دومین جلد از این مجموعه با عنوان «سقوط» نیز شامل 30 داستان است. «مارک میلر»، «برادر کوچولوی بیبی»، «موهای بافته»، «خانم ماش»، «عشق و موش صحرایی مرده» و «گوش گمشده» برخی از داستان‌های این کتاب‌اند.

منجزی درباره کتاب «چطوری خیلی بدخط بنویسم» هم گفت: برای قهرمان این داستان یعنی جو روژه‌ «چطور می‌توان واقعاً تمیز نوشت» یک مصیبت واقعی است و همکلاسی‌اش چستر این را می‌داند. او می‌دانست که مثل همیشه جوی بیچاره در پایان، پروژه‌ای کثیف و خط‌خطی تحویل خواهد داد؛ با عددها و حروفی درهم و برهم و کثیف. اما اگر اسم پروژه «کلک‌هایی برای بدخطی» باشد، چی؟ و این‌جوری جو به یک نابغه تبدیل می‌شود.

به گفته مترجم، این اثر برنده‌ چندین جایزه از جمله‌ جایزه‌ کتاب کودک گاردین، کتاب سال کودک وایت برد،

جایزه‌ اسمارتیز و جایزه‌ کتاب بریتانیا شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین