کد خبر: ۲۶۰۳۴۵
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸

حذف والدین از زندگی مشترک باعث خوشبختی نمی‌شود

یک روانشناس گفت: زمانی که دختر یا پسری پس از گذشت سال‌های زیاد از زندگی در کنار پدر و مادر خود به راحتی آنها را از زندگی خود حذف می‌کند، پس از ازدواج به مشکل برخورد می‌کند چراکه نمی‌تواند از پشتیبانی معنوی و مشورتی والدینش بهره ببرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دکترمهدی بیاتی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: متاسفانه استقلال دختر و پسر پس از ازدواج به درستی تعریف نشده است. گاهی اوقات گمان می‌شود که اگر والدین دختر و پسر از آنها دور باشند این زوج می‌توانند رابطه مستحکم‌تری با یکدیگر برقرار کنند.

وی با اشاره به گفت‌وگوهای زمان خواستگاری اظهارکرد: اگر دختر و پسری در جلسه خواستگاری اظهارکند که من کاملا مستقل هستم و با پدر و مادرم کاری ندارم، نشان دهنده رویکرد حذفی این فرد نسبت به اطرافیانش است.

این مشاوره خانواده با بیان اینکه چنین فردی نمی‌تواند همسرمناسبی باشد، اظهارکرد: پسرو دختری قابل اعتماد است که رابطه بهتری با والدین خود دارد؛ چرا که چنین فردی می‌تواند به همسر خود نیز متعهدتر باشد. بنابراین امکان موفقیت او در زندگی مشترک بیشتر است.

بیاتی در پایان تاکید کرد: ازدواج تنها با یک فرد صورت نمی‌گیرد؛ بلکه با یک فرهنگ و خانواده انجام می‌شود. در این شرایط دختر و پسر باید در انتخاب همسر آینده خود دقت زیادی کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین