کد خبر: ۲۶۰۹۱۲
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۹

124؛ سامانه نظارت بر گرانفروشی

وی افزود: بر این اساس تصمیم گرفته شد با راه اندازی سامانه 124 پل ارتباطی بین مسئولین و مردم برقرار شود و رسیدگی به مشکلات آنان به صورت شبانه روزی و فوری در دستور کار قرار گیرد. مدیرکل امور حقوقی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه نظارت بر گرانفروشی ها و تخلفات اصناف از طریق سامانه 124 صورت می پذیرد، گفت: این سامانه به عنوان مجموعه ای منسجم برای دریافت لحظه ای و یکپارچه شکایات، انتقادات و پیشنهادهای مردمی فعالیت می کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران، اسماعیل قاسمی رسیدگی به شکایات مردمی از واحدهای تجاری را از وظایف بسیار مهم این سازمان دانست و اظهار داشت: در گذشته مردم نمی توانستند شکایت های خود را با مسئولان در میان بگذارند و رسیدگی به شکایات مردم بصورت سریع انجام نمی شد.

وی افزود: بر این اساس تصمیم گرفته شد با راه اندازی سامانه 124 پل ارتباطی بین مسئولین و مردم برقرار شود و رسیدگی به مشکلات آنان به صورت شبانه روزی و فوری در دستور کار قرار گیرد.

قاسمی در خصوص بهره گیری از مشارکت های مردمی نیز اظهار داشت: هیچ پایگاه آماری و نیروی کارشناسی بهتر و سریعتر از 75 میلیون جمعیت مصرف کننده کشور که در تمام ساعات شبانه روز و در تمام نقاط کشور حضور دارند، نمی تواند عمل کنند.

قاسمی با اشاره به ستادهای خبری مستقر در مراکز استان ها و شهرستان های تابعه کشور، گفت: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تا حد امکان از این پتانسیل عظیم اطلاعاتی استفاده کرده و گزارش های آن را به صورت مرتب و متناوب به اطلاع مسئولین برنامه ریز و سیاستگذار وزارت صنعت، معدن و تجارت می رساند.

وی با اشاره به اهمیت آشنایی مردم به حقوق خود، اضافه کرد: در چهار ماهه نخست سال جاری نزدیک به 105 هزار مورد شکایت از مردم دریافت شده که 104 هزار و 580 مورد آن قابل پیگیری و بقیه غیرقابل پیگیری بوده است.

قاسمی، 70 درصد از شکایات دریافتی را به صورت تلفنی، 10 درصد حضوری و 20 درصد دیگر را کتبی عنوان کرد و افزود: از مجموع شکایات قابل پیگیری 40 درصد متخلف و 60 درصد غیرمتخلف تشخیص داده شدند.

وی تصریح کرد: از مجموع شکایات دریافتی 83 درصد به بخش کالا و 17 درصد دیگر مربوط به بخش خدمات بوده است.

وی با بیان اینکه مردم از هر نقطه از کشور و در هرجایی که به تلفن دسترسی داشته باشند، می توانند گزارش خود را از طریق این سامانه اعلام کنند، یادآور شد: بررسی های به عمل آمده نشانگر آن است که گرانفروشی با 79 درصد، کم فروشی با 9 درصد و عدم درج قیمت با 4 درصد بیشترین سهم تخلفات را در این مدت به خود اختصاص داده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین