کد خبر: ۲۶۱۱۸۱
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰

چمران: انتخاب مستقیم شهردار توسط مردم، شوراها را ضعیف خواهدکرد و این به صلاح نیست

چمران: اگر شهردار توسط مردم انتخاب شود بدون شک فردی سیاسی یا مشهور رای می‌آورد در حالی که شهردار باید فردی متخصص و سیاسی باشد و شوراها براساس تخصصی که دارند فرد را انتخاب می‌کنند .
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مهدی چمران در حاشیه اجلاس عمومی شورای عالی استانها در جمع خبرنگاران در پاسخ به اظهار نظر وزارت کشور مبنی بر انتخاب شهردار توسط مردم اظهار کرد: به درستی نیت وزارت کشور برای مطرح کردن این موضوع را نمی‌دانم ولی نتیجه آن هرچه باشد شوراها را بیش از این ضعیف خواهد کرد و این به صلاح نیست.
 
 به گزارش «نسیم»، وی با اشاره به اینکه انتخاب شهردار توسط شورا امری کاملا تخصصی و اجرایی است تاکید کرد؛ اگر شهردار توسط مردم انتخاب شود بدون شک فردی سیاسی یا مشهور رای می‌آورد در حالی که شهردار باید فردی متخصص و سیاسی باشد و شوراها براساس تخصصی که دارند فرد را انتخاب می‌کنند .
 
چمران با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم این لایحه تصویب نشود تاکید کرد: در حال حاضر قانون انتخاب شهردار را بر عهده شوراها گذاشته است.
 
وی درباره افزایش اختیارات شورا براساس اظهار نظر دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پیشنهاد این است که سیاست کلی برای شوراها برای افزایش اختیارات آنها تصویب شود در آن صورت است که اختیارات شورا ها افزایش می‌یابد نه در حال حاضر.
 
چمران با بیان اینکه در حال تدوین پیشنهادات شوراها در برنامه ششم توسعه هستیم اعلام کرد این پیشنهادات را برای اجرایی شدن  به دولت می‌دهیم .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین