کد خبر: ۲۶۲۴۹۵
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۹

درگیری بعد از شکست طرح استقلال اسکاتلند

دیشب شهر گلاسکو‌، شب ناْآرامی را پشت سر گذاشت و طرفداران استقلال اسکاتلند با مخالفان این طرح درگیر شدند؛ اکثر مردم این شهر طرفدار استقلال اسکاتلند هستند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: درپی شکست طرح استقلال اسکاتلند، درگیری هایی در شهر گلاسکو، کانون حمایت از طرح استقلال‌،‌ روی داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، مردم اسکاتلند به همه پرسی برای استقلال این منطقه از انگلیس رای منفی دادند و باوجود اعلام رسمی نتایج این همه پرسی، هنوز هم طرفداران استقلال اسکاتلند فعال هستند و فضای هیجانی در این منطقه حاکم است.

دیشب شهر گلاسکو‌، شب ناْآرامی را پشت سر گذاشت و طرفداران استقلال اسکاتلند با مخالفان این طرح درگیر شدند؛ اکثر مردم این شهر طرفدار استقلال اسکاتلند هستند. پلیس اسب سوار اسکاتلند بلافاصله در محل درگیری ها حاضر و مانع ادامه این درگیری ها شد؛ گزارشی درباره مصدومان احتمالی این درگیری ها اعلام نشده است.

اسکاتلندي‌ها 27 شهریور برای همه پرسی درباره استقلال از انگلیس و تشکیل کشوری جدید در اروپا به پای صندوق های رای رفتند و مخالفان استقلال اسکاتلند با حدود 55 درصد از آرا در برابر حدود 45 درصد از آرای استقلال طلبان، توانستند اسکاتلند را متحد انگلیس نگاه دارند.

در این همه پرسی چهار میلیون و 290 هزار اسکاتلندی واجد شرایط رأی دادن بودند، 97% آنان ثبت نام کردند و بیش از 84 درصد از ثبت نام کنندگان در همه پرسی شرکت کردند که این میزان از سال 1951 تاکنون، در انتخابات و همه پرسی های بریتانیا سابقه نداشته است.

به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، این همه پرسی، پایان دور اول استقلال طلبی اسکاتلندی هاست زیرا 45 درصد از مردم اسکاتلند آشکارا خواهان استقلالند و تفاوت آرای مخالفان و موافقان فقط 6 درصد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین