کد خبر: ۲۷۱۲۹۴
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵
نمایندگان بدانند حوصله مردم هم حد و حسابی دارد

فتاحی: باید برای رای مردم ارزش قائل بود/ نمی‌شود همه ملت را فتنه‌گر خواند

عابد فتاحی به اصرار مجلس به دست‌داشتن دانش آشتیانی مانند دیگر گزینه‌های پیشنهادی برای وزارت علوم در قضایای 88 و 78 اشاره می‌کند و توضیح می‌دهد: نمی‌شود همه ملت را فتنه‌گر خواند. همه جمعیت تهران در آن زمان بیرون بود، اگر قرار باشد که همه را فتنه‌گر بخوانیم، دیگر کسی نمی‌ماند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: عابد فتاحی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس می‌گوید: نمایندگان باید توجه داشته باشند که مردم خسته‌اند، بیکارند، در فقر دست و پا می‌زنند و ... . اگر نمایندگان تا این اندازه نسبت به مسائل کشور بی‌توجه باشند باید دقت کنند که حوصله مردم هم حد و حسابی دارد. باید برای رای مردم ارزش قائل بود. کسی نمی‌گوید که نمایندگان انتقاد نکنند، انتقادهای خود را در قالب‌های قانونی انجام دهند. 
 
فتاحی درباره رای مجلس به دانش آشتیانی به خبرنگار «آفتاب» می‌گوید: اگر دولت کار با نمایندگان صحبت و رایزنی کند و اصولگرایان و فراکسیون رهروان ولایت را راضی کند، آقای دانش آشتیانی رای می آورد. اگر نه در حال حاضر وضعیت جالبی در مجلس وجود ندارد.

رییس فراکسیون اهل سنت عنوان می‌کند: مخالفان دولت در حال قدرت‌نمایی هستند، جو مجلس را در دست گرفته‌اند و هر کاری که می‌خواهند انجام می‌دهند.

او به اصرار مجلس به دست‌داشتن دانش آشتیانی مانند دیگر گزینه‌های پیشنهادی برای وزارت علوم در قضایای 88 و 78 اشاره می‌کند و توضیح می‌دهد: نمی‌شود همه ملت را فتنه‌گر خواند. همه جمعیت تهران در آن زمان بیرون بود، اگر قرار باشد که همه را فتنه‌گر بخوانیم، دیگر کسی نمی‌ماند.

فتاحی برای حل این مشکل تاکید می‌کند: به اعتقاد من باید حد و حدود مسئله فتنه را مشخص کرد. چون هرکسی که معرفی می‌شود را بدون هیچ چارچوبی فتنه‌گر می‌خوانند.

وی افزود: اینها همه اصلاح‌طلب‌ها را فتنه‌گر می‌دانند، مشکل اینجاست. هر کسی که جزء اصلاح‌طلب‌ها باشد یا نزدیک به آنها باشد و در واقع از خود آقایان نباشند همه فتنه‌گر هستند. موضوع این است که همه کسانی که در آن دوران فعالیت داشتند، دستگیر و محکوم شدند. نمی‌شود که همه اصلاح‌طلب‌های کشور را به جرم اینکه طرفدار آقایان نیستند و افکاری شبیه به آنها ندارند، را فتنه‌گر نامید این به نظر من جفاست.

این نماینده مجلس درباره صحبت‌هایی که از طرف مخالفان دولت مطرح می‌شود مبنی بر اینکه دولت وزارت علوم را به عنوان سهم اصلاح‌طلب‌ها قرار داده است می‌گوید: مسئله سهم نیست. موضوع این است که در اخلاق سیاسی کشور تغییر ایجاد شده است. چطور سال‌ها وزارت علوم در دست اصولگرایان و حتی اصولگرایان تندرو بود.

او ادامه می‌دهد: خواهی نخواهی تفکر آقای روحانی به اصلاح‌طلبان نزدیک‌تر است. اگر سقف اصلاحات نباشد کف اصلاحات است. بنابراین به نظر من این صحبت‌هایی که مطرح می‌شود به این دلیل است که عدم رای اعتماد وزیر علوم پیشنهادی را بیشتر تحت تاثیر قرار دهند.

فتاحی توضیح می‌دهد: باید از گذشته درس عبرت گرفت. در هشت سال دوران احمدی‌نژاد ایشان با آزادی عمل کامل هر کاری خواست را انجام داد. نتیجه را هم که همه مردم می‌دانند. اجازه دهند تا این دولت کار خود را انجام دهد.

رییس فراکسیون اهل سنت مجلس درباره رفتارهایی که در مجلس در قبال دولت و گزینه‌های پیشنهادی آن انجام می‌شود، هشدار می‌دهد: تخریب در این حد کار زیبنده‌ای نیست به خصوص برای این افرادی که خود را یک سر و گردن مسلمان تر از افراد دیگر می‌دانند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین